Blog

>> EseményG-MANN🍀 // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV 235 // 2015-03-29

Tomie90 átvette a kiégett 156 méltó utódját. Gratulálunk! Dedikáltunk is :)

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2015-03-29

Folytatódik a padlásürítés projekt.Perositas elsö elemei.Takaritás áldozata lett a hátso ablaktörlö,plusz a dunlop pedálszett,helyette egy ricambli originali alu szett jött.Az uj ora állása 243420 , a régi 256008 .Helyére került ragasztással a vonószem takaró is.

 
>> AutóápolásMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-03-29

szereztem bontott lámpát, gondoltam azt szedem szét, hogy tudjak a kocsival járni. A projektor foncsorja megy fémgőzölésre a lencse nagyon retkes volt. miután megtakarítottam egyértelművé vált miért nem látok este.

>> EseménySanyi // Alfa 159 SW 2,4 JTDm Q-Tronic // 2015-03-29

Már jó ideje foglalkoztatott a gondolat, hogy fiatalítani kellene. A Gt és a 159 között vacilláltam sokáig. Hónapokon keresztül csak a használt autót bújtam. Március 21-én azonban útra keltünk. Ez volt az első amit megnéztük. Apró hibái vannak, de egyben van...de sok a nyűg vele mire magyar papírja lesz(gondoltam). Aznap még 2-t megnéztünk itthon...egyik sem volt jobb mint az első. Aztán a rá következő héten még 2-t....és még mindig az első volt a nyerő. Így március 27-én reggel ismét útra keltünk, pénzzel a zsebben. Hatalmas élmény volt róni vele a km-eket hazáig. Ha igaz kedden már friss ropogós rendszámmal birtokba is vehetem. Remélem ez is egy gyönyörű szerelem lesz. Folyt. köv. :)

>> EgyébMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-03-28

sikerült eredeti 166 prospektust szereznem. :)

 
>> Szervizsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2015-03-25

az 5 izzítógyertyából csak egy volt volt jó, teljes szett csere következett, végre kicseréltettem a termosztátot is, és a hátsó főtengelyszimmeringet egy szimmering futógyűrű kíséretében
s kb két hete megszólalt az egyik első kerékcsapágy is ami most szintén cserére szorult

 
>> Egyébatika // Alfa 159 1,9 JTD SW // 2015-03-28

Február 5-én jutottam hozzá.
Azóta szándékos és tervezett hozzányúlások:
-EGR,DPF off. +30LE on!
-Szélvédőcsere,
-Olaj és szűrőcserék.
-Emblémacserék
-Akkumulátor csere /még gyári volt és nem akartam emiatt útszélre állni/
Nem tervezett hozzányúlás:
-Bal első ablak bowden összeugrásának kijavítása.

 
>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2015-03-22

A gumicsövek ill. bilincsek eddigi tapasztalataim szerint gyenge pontja a 156 V6-nak. :)
A kuplung munkahenger cső csere alkalmával kicseréltem egy bilincset a kormányműre csatlakozó egyik gumi szervócsövön is, mert egy ideje ez is könnyezett. 1 hónapja kb. már lecseréltem a bilincset, de akkor csak egy gyenge minőségű volt kéznél, de a jelek szerint elegendő is a bilincset cserélni, mert megszűnt a szivárgás. Így most egy masszívabb awab bilincset tettem rá. A művelet nem egyszerű, mert a csövet nem akartam lehúzni, hiszen, akkor elfolyik a szervófolyadék, de azért sikerült. :)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2015-03-22

Már tavaly novemberben feltűnt, hogy mintha szivárogna a fékfolyadék a kuplung munkahengerre menő cső gumi részén. Ez nem nagyon változott csak erősödött.
Ilyen csövet persze már sehol nem lehet beszerezni, de kis keresgélés után eBay-en találtam.
Megrendeltem, meg is érkezett rendben (gyári cikkszám: 60652184). Annyi különbség látszik, hogy a régin a fémcső első kanyarja a munkahenger előtt nagyobb átmérőjű, ezért nem tudtuk visszatenni anno a munkahenger cserénél a bilincsbe. Lehet, hogy ennek is köze volt a probléma kialakulásában, mert októberben volt ez a csere.
A cső csere gond nélkül ment, most bele lett téve a bilincsbe ill. egy régi benzincsövel ráhúztunk a fém részre, hogy véletlenül se érjen hozzá a munkahenger konzolhoz.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2015-03-27

70km-es menet után lementünk a mélygarázsba, nem igazán sikerült 700rpmkörül tartani az alapjáratot, hanem aláment és instabilan járt a motor. Le nem fulladt ill. fel is pörgött gázadásra, ahogy kell, de az alapjárat 500rpm körül ingadozott. Volt egy sejtésem, mert ismerős volt a jelenség.

MultiECUScan-nel ránéztem. Mivel sejtettem, hogy a fojtószeleppel van gond, ezért füleltem gyújtás ráadáskor, hogy megtörténik-e a kalibráció, de nem hallottam, hogy megtörtént volna. A MES egy hibakódot jelzett:

READING ERROR CODES:
1: P1691 - Safety cut-off from controller
ERROR DETAILS:
Engine temperature: 16,9 °C
Engine speed: 0 rpm
Engine load: 0,00 %
Air temperature: 16,0 °C
Throttle position: 0,00 deg.

No help available
The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault.

Dashboard warning light was activated for this fault.

Próbáltam törölni, de mivel az állapota present, így nem meglepő módon azonnal vissza is jött.

A hibakód maga olyan értelemben általános, hogy nem derül ki belőle, hogy melyik szenzorral van a gond, de mivel már volt hasonló jelenség, nem volt nehéz kitalálni. Már a hibakód részletei is között látszik, az amit a paraméter scan is mutatott: Throttle position: 0,00 deg. Ez csak gyújtáson 6,6 fok körül szokott lenni (ilyenkor igen hasznosak a korábbi, normál működés során készített MES logok ;) ). Tehát a fojtószelep adott nem értelmezhető értéket, ezért az ECU nem veszi figyelembe az szolgáltatott értékét.
Gyújtás le, majd vissza. Most már hallatszik, hogy a fojtószelep kalibrálás megtörtént. A hibakód törölhető és nem jön vissza, valamint a fojtószelep nyitás is a megszokott értéken: 6,64 fok.

Történt egy fojtószelep tisztítás ill. egy TPS reset, azóta rendben van.