Blog
Sikerült kicsinálnom a jóöreg 100w-s SAL mélynyomómat. Úgy voltam Vele, hogy pár hetet kibírok nélküle aztán majd veszek egyet Áprilisban. De annyira bántotta a fülem a hiánya, hogy vadásztam egy 400w-s Pioneer-t bele.
Hiába nem nagy márka a SAL, Nálam 4 évig szuperül ment úgy, hogy használtan vettem.
A hangzás mondjuk sokkal jobb lett most! 😊


Elkezdtem a "kopogásmentesítést", már tavaly novemberben, most folytatom.
Ma kicseréltem a kormány-összekötőt (Monroe), kormány-összekötő gömbfej (Moog), első és hátsó stabilizátor összekötőket (TRW). Hétvégére hagytam a stabilizátor szilenteket, valamint jövőhéten kicserélem a féltengely csillagot, porfogót.


A csavarhúzós bruti módszerrel az első megfakult emblémát kicseréltem.
- Teljes vezérlés + vízpumpa csere (Gates)
- Generátor szíj csere (Gates)
- Lészűrő + pollenszűrő csere (Ufi/Knecht)
- Olaj + szűrő csere. (Castrol Magnatec 5W-30 C2 / Knecht)
Újabb állomáshoz érkezett a tuningmentesítés. Marektől sikerült egy garnitúra V6-hoz való gyári rugót szerezni. A hátsókon akadt némi rozsda, de semmi olyasmi, amit egy drótkefe és némi Hammerite ne tudott volna orvosolni. Egy telefon az Alfariumnak: hétfőn tudnak fogadni. Gondoltam, az olajcsere még nem égető, de ha már úgyis szervizbe megyünk, ejtsük meg azt is. (Most nézem, hogy sikerült 7000 kilométert megtenni az előző óta. Még hogy nem kényeztetem az Alfát...)
Eljött a hétfő, nyitás előtt értem a Csurgói útra, Alex pedig összeírta a kívánságaimat - rugók, olaj, szűrők meg még néhány apróság. Délutánra elvileg meglesz.
Nem írom le az egész tortúrát, csak a lényeget: hátul új gátlókra és stabpálcákra is szükség volt, több csavar és tartóelem áldozatul esett az összerohadt alkatrészek szétszedésének, ezeket is pótolni kellett. Az alkatrészbeszerzések és a rengeteg faragás miatt hétfő délután helyett szerdáig vendégszerepelt az autó az Alfariumban, én meg a ráckevei héven. Alexék helyében én kitoltam volna az autót az út szélére, hogy vigyem, ahová akarom, de szerencsére ők nem ilyenek. :)
Amikor ott hagytam a géperejűt, azt is kértem, hogy nézzék át, mi lehet még, amihez rövid időn belül hozzá kell nyúlni. Sajnos nem csalódtam, akadnak ilyenek is. A legsürgősebb a fékbetétek cseréje lesz elöl-hátul, de a hátsó kipufogódob is közeledik a pályafutása végéhez. Elöl két gömbfej is fél lábbal a sírban van. Hab a tortán, hogy közben egy légtömegmérő hibát is dobott az autó. Ezekre hamarosan visszatérek.
Írom inkább a jó híreket: újraaszfaltozták a Weiss Manfréd utca külső sávját, de legalábbis valami csoda folytán járható lett. A végén képes vagyok úgy átmenni a síneken, hogy az autó hátulja nem akar letáncolni a kanyarívről. A munkahelyemnél levő fekvőrendőrökön se akar látványosan elpusztulni az autó. Még a kormányzásba is visszatért az élet. Már el is felejtettem, milyen egy jó 156-os futómű. Még úgy is megérte a csere, hogy az első beüléskor automatikusan nyúltam a magasságállítóhoz, hogy lejjebb engedjem az ülést - de már a padlón volt. :)
A költségeim így alakultak:
Bontott rugók: 20 000 Ft
Drótkefe, ecsetek, Hammerite: 4 800 Ft
Szerviz, olaj, minden egyéb: 160 100 Ft
Az ültetőrugókat eladtam: -25 000 Ft
Kilométeróra állása: 131 808
Régi álmom vált ezzel valóra hogy megvehettem egy Vérbeli Nagyvadat ! :)
A bemutatkozó soraimban írtam egy alfáról, ami magával ragadott, ott lettem fertőzött ! NA EZ AZ :) Dzsozy kocsija volt ! :) Nem bírok betelni vele. ki sem szállnék legszívesebben :) :)
Remélem sok sok éven át együtt rójuk az utakat ! Most már ebből integetek vissza tessék figyelni ! :)
Km: 233.520

Hát összeállt, elmentünk, levizsgáztunk. 93%-ot kapott. Azért még a motor finomhangolás, futóműbeállítás, fékmérés és műszaki vizsga még hátravan. Aztán némi papírmunka és nyáron útrakelünk.
Mindenkinek köszönöm a segítséget, alkatrészeket, tippeket, szurkolást!
Elment...
a szívem szakadt meg mikor kigördült a kapunkon, de kellett az ára hogy meglegyen az új szerelem. Ezért döntöttem úgy hogy új gazdit keresek neki.
Egy teljes napot sem volt fent a ha-hu-n. Nem hittem volna hogy ilyen kapós lesz :) Meg kell jegyeznem hogy nagyon jó gazdához került :) Hála istennek. Volt elötte már két alfájuk és már most nagyon megszerették.
Remélem tényleg úgy fognak rá vigyázni és ápolgatni mint ahogy én tettem !
HEG köszönöm az együtt töltött 2 évet, és a 38 000 közös kilómétert.
Vigyázz magadra ! :'( :'( Férfiasan bevallom hogy barátnőm és én is megkönnyeztük :)
További sok sok kilómétert ! :)



