Blog
- Teljes vezérlés + vízpumpa csere (Gates)
- Generátor szíj csere (Gates)
- Lészűrő + pollenszűrő csere (Ufi/Knecht)
- Olaj + szűrő csere. (Castrol Magnatec 5W-30 C2 / Knecht)
Újabb állomáshoz érkezett a tuningmentesítés. Marektől sikerült egy garnitúra V6-hoz való gyári rugót szerezni. A hátsókon akadt némi rozsda, de semmi olyasmi, amit egy drótkefe és némi Hammerite ne tudott volna orvosolni. Egy telefon az Alfariumnak: hétfőn tudnak fogadni. Gondoltam, az olajcsere még nem égető, de ha már úgyis szervizbe megyünk, ejtsük meg azt is. (Most nézem, hogy sikerült 7000 kilométert megtenni az előző óta. Még hogy nem kényeztetem az Alfát...)
Eljött a hétfő, nyitás előtt értem a Csurgói útra, Alex pedig összeírta a kívánságaimat - rugók, olaj, szűrők meg még néhány apróság. Délutánra elvileg meglesz.
Nem írom le az egész tortúrát, csak a lényeget: hátul új gátlókra és stabpálcákra is szükség volt, több csavar és tartóelem áldozatul esett az összerohadt alkatrészek szétszedésének, ezeket is pótolni kellett. Az alkatrészbeszerzések és a rengeteg faragás miatt hétfő délután helyett szerdáig vendégszerepelt az autó az Alfariumban, én meg a ráckevei héven. Alexék helyében én kitoltam volna az autót az út szélére, hogy vigyem, ahová akarom, de szerencsére ők nem ilyenek. :)
Amikor ott hagytam a géperejűt, azt is kértem, hogy nézzék át, mi lehet még, amihez rövid időn belül hozzá kell nyúlni. Sajnos nem csalódtam, akadnak ilyenek is. A legsürgősebb a fékbetétek cseréje lesz elöl-hátul, de a hátsó kipufogódob is közeledik a pályafutása végéhez. Elöl két gömbfej is fél lábbal a sírban van. Hab a tortán, hogy közben egy légtömegmérő hibát is dobott az autó. Ezekre hamarosan visszatérek.
Írom inkább a jó híreket: újraaszfaltozták a Weiss Manfréd utca külső sávját, de legalábbis valami csoda folytán járható lett. A végén képes vagyok úgy átmenni a síneken, hogy az autó hátulja nem akar letáncolni a kanyarívről. A munkahelyemnél levő fekvőrendőrökön se akar látványosan elpusztulni az autó. Még a kormányzásba is visszatért az élet. Már el is felejtettem, milyen egy jó 156-os futómű. Még úgy is megérte a csere, hogy az első beüléskor automatikusan nyúltam a magasságállítóhoz, hogy lejjebb engedjem az ülést - de már a padlón volt. :)
A költségeim így alakultak:
Bontott rugók: 20 000 Ft
Drótkefe, ecsetek, Hammerite: 4 800 Ft
Szerviz, olaj, minden egyéb: 160 100 Ft
Az ültetőrugókat eladtam: -25 000 Ft
Kilométeróra állása: 131 808
Régi álmom vált ezzel valóra hogy megvehettem egy Vérbeli Nagyvadat ! :)
A bemutatkozó soraimban írtam egy alfáról, ami magával ragadott, ott lettem fertőzött ! NA EZ AZ :) Dzsozy kocsija volt ! :) Nem bírok betelni vele. ki sem szállnék legszívesebben :) :)
Remélem sok sok éven át együtt rójuk az utakat ! Most már ebből integetek vissza tessék figyelni ! :)
Km: 233.520

Hát összeállt, elmentünk, levizsgáztunk. 93%-ot kapott. Azért még a motor finomhangolás, futóműbeállítás, fékmérés és műszaki vizsga még hátravan. Aztán némi papírmunka és nyáron útrakelünk.
Mindenkinek köszönöm a segítséget, alkatrészeket, tippeket, szurkolást!
Elment...
a szívem szakadt meg mikor kigördült a kapunkon, de kellett az ára hogy meglegyen az új szerelem. Ezért döntöttem úgy hogy új gazdit keresek neki.
Egy teljes napot sem volt fent a ha-hu-n. Nem hittem volna hogy ilyen kapós lesz :) Meg kell jegyeznem hogy nagyon jó gazdához került :) Hála istennek. Volt elötte már két alfájuk és már most nagyon megszerették.
Remélem tényleg úgy fognak rá vigyázni és ápolgatni mint ahogy én tettem !
HEG köszönöm az együtt töltött 2 évet, és a 38 000 közös kilómétert.
Vigyázz magadra ! :'( :'( Férfiasan bevallom hogy barátnőm és én is megkönnyeztük :)
További sok sok kilómétert ! :)




2015.03.23-án ELADVA A VAS! Jó helyre került, BENZ cartárst cipeli tovább! :) Nagyon sok szép napot töltöttünk együtt. Volt bánat, volt öröm, volt mérgelődés, és sok-sok büszkeség. Elvitt messzire, közelre, volt Olaszhonban kétszer is. :) Útszélén nem maradtunk sose, mindig hazahozta a családot, sőt segített másoknak. Sok-sok kilométert tettünk meg együtt, de az utóbbi időben csak a garázsban feszített, és pihengetett, mivel az öszvér szerepét átvette egy kis Renault Twino. Aztán jött a felismerés, és a lehetőség, és a többi már csak történelem.
A motorgenerál óta csak Xado olajat használok, abból is ezt a két fajta viszkozitásút. A téli hidegben gondoltam a hígabb olaj jobban teszi majd a dolgát, nyáron és a pályanapokon pedig a 10W-60 ami szükséges a kocsinak.
Tapasztalatom szerint normál használat mellett akár lehetne ebben 10W-40-es olaj is, nem sok különbség jön ki egyszerű városi használat mellett. Amit észre vettem, hogy az 5W-50 olajtól hidegben szebben indul, kevésbé erőlködik az önindító és a punnyadt akkumulátorom. Viszont a motor járása alacsony fordulaton -és úgy általában is- sokkal nyersebb. A 10W-60-tól sokkal selymesebben jár, teljesítményben és fogyasztásban nem jelent különbséget a két olaj. Az alapjárat is könnyebben beáll a sűrűbb olajtól, a vezérlés módosító is ugyan annyi idő alatt hallgat el, szóval nem látom értelmét az 5W-50-nek sehol. Nekem, ahogy és amire én használom, a 10W-60 a jobb, szimpatikusabb. Hozzá kell tennem a véleményem szubjektív, nincs semmilyen komolyabb mérés mögötte, csak az érzetre történő megállapításaim írtam ide. Másoknak lehet ettől eltérő tapasztalata vagy véleménye más hasonló viszkozitású olajjal.
Én Xado-t használok csak, ennek a speciális tulajdonságait (a fémkerámiáról beszélek) nem tudom bemutatni, mikroszkóppal nem vizsgáltam a henger falát. Azt viszont érzem, hogy az autó 20k km alatt "beérett", mechanikai zörejektől teljesen mentes, nagyon halk járású, teljesítménye konstans, mintha még erősebb is lenne, mint 10k km-rel ezelőtt. A közeljövőben szeretném leméretni, mekkora is a benne rejlő teljesítmény, hiszen a JTS-ről köztudott, hogy a gyári 166Le sose volt meg benne, 145-150Le körüli értékeket mértek a használt motoroknál. Majd meglátjuk mit mutat a műszer...


Most 10000km ment bele a csere óta. Azért is engedtem eddig a 8000 helyett, mert ebben sok volt az autópálya használat. Most újra 10W-60 került bele, természetesen Xado!
A hibajel amit kiolvastunk, lambda hátsó 2 és az összes ehhez kapcsolódó üzenet. Meg is örültem, hogy nem a felsők, mert az 1,5x annyiba kerül. Gábor (Tuningman) szerelte a kocsit, ajánlotta ha már leszerelte, cseréljük mindkettőt, a csereperiódusa úgy is 150k km. Legyen. A próbakörön újabb hibajelet dobott. Kiolvasva a felső 2es adta be. 2éve cseréltettem ki, sokáig nem bírta... Most az is érkezik. A felső egyes még gyári, várom az idejét, mikor adja fel a küzdelmet.
