Blog
Belső optikai tuning néven, egy jó pár elem fekete carbon fóliát kapott. Nekem nagyon tetszik az eredmény és szerintem igényesen feldobta az utasteret.

A nyárigumik felrakásánál vettem észre, hogy a jobb hátsó lengéscsillapító spirálrugója alsó utolsó körénél el van törve. Valószínűleg ez okozta a nyikkanásokat a bukkanókon.
Erhard segítségével beszereztem 2db Monroe gyártmányú hátsó spirálrugót (szállítással együtt 29.000 HUF).
A beszerelés a mai napon megtörtént, munkadíj összesen futómű ellenőrzéssel együtt 12.000 HUF.
Porvédők és a többi gumi alkatrész ellenőrzése során minden rendben volt.
Km óra állás: 221.020 km (2015.04.02)

A régi dob teljesen megadta magát így csak a csere volt lehetséges jó megoldás.
(Paragi sport kipufogódob)
A kipufogórendszeren található apró hibái is orvosolva lettek.


Az előző látogatáskor derült fény arra, hogy az összes fékbetéteim erősen csereérett és a hátsó kipufogódob is folytonossági hiányokat mutat. Az indexem se volt a helyzet magaslatán: eleinte nagy hidegben nem akart rendesen működni, a végére meg már csoda volt, ha egyet is villant, amikor használni akartam. Megint az Alfariumban jártam, ahol megint összenyálaztam néhány különleges autót hibátlan munkát végeztek - ezúttal extra szívás nélkül. A fékekről eszembe jutott a fékfolyadék is, amiből szintén kértem egy adag frisset.
Az állagjavítás kisebb változásokat is hozott. Az új indexrelé egészen más hangon kattog (és kattog!), mint a régi, a kipufogóvég kisebb, mint a régi (ezt is felfoghatjuk tuningmentesítésnek :)), és a Jurid betétek meg hajlamosak nyikorogni. Ez utóbbi talán megszűnik, ha összekopnak egy kicsit.
Kilométeróra állása: 132 225
... ez volt a hangja a kipszinek elöl, az egyik tűzkarikánál szelelt egy U-alakú cső. persze az összefogatásnál betört két szétrozsdált tőcsavar, szívtak vele a fiúk, de aztán kapott átmenőket a flansnira és most csönd van.
Folytatódott a kopogásmentesítés. Kicseréltem a stabszilenteket. Hihetetlen mennyire idegfeszítő munka, el is felejtettem, mennyit szenvedtem vele már a TS-nél is.MOOG került be, amin kicsomagolás után észrevettem az Alfa-Fiat-Lancia logót. Kicseréltem a féltengely csillagot is, valamint kapott egy új porfogót a féltengely, a csillagnál.




Bekerült a gépbe egy Novitec tuningbox. Az olx-en akadtam rá, egész jó áron hirdették. Első benyomás: sokkal nyomatékosabb lett a kocsi, jobban gyorsul. Igaz, hogy eddig is tökéletesen meg voltam elégedve a 115LE-vel, de így egy kicsivel kellemesebb az autózás. :-)


Eljött a műszaki vizsga ideje. Kicsit későn kaptam észbe, szóval kapkodva megkezdtem az előkészületeket. Első pont, amit gyorsan ki kell pipálni, a kipufogó. Már régóta zavart a repedtfazék, amit valaki beleejtett a rendszerbe. Fangio-tól kaptam középdobot, Vitaprix-től végdobot, Marklar-tól pedig leömlőt, a többi javítható volt. A kipufogós a maradék csövet kipótolta, így meghallgathattam az autó gyári hangját. Baromi jó! Azóta is fülig ér a szám! Gyorsan telefon Zolinak, a szerelőnek, hogy szorítson helyet a róóóómeóónak a naptárjában, mert sürgősen le kell vizsgáztatni. Hétfő reggel elgurultam, szemügyre vettük a dolgokat. A kézifék régóta beragad, az mindenképp cserés, illetve a hátsó fék is elég viseltes. Múltkor, a kerékcsapágy cseréjénél vettem észre, hogy az egyik fékcsap komoly módon be van rohadva. Egy szar poént is kaptam Zolitól: "Hagyjad, erre a kocsira úgy is rá kell dobni egy ötöst a vizsgán." Lehet, hogy ő nem poénnak szánta.:D Ma szerda van, most kaptam a telefont, hogy levizsgázott az autó. Nem kötöttek bele semmibe, kérdés, hogy az ötöst rádobta-e.:D Szóval az újabb lista: kipufogó, hátsó fék (később bővebben), kézifékkötél. Ja és kapott 4 új Dunlop nyári gumit. Kilóméteróraállást később leírom.
Szóval: kézifékkütél, hátsó tárcsák, hátsó betétek. Km: 275906:)