Blog
Az idő elteltével, az oszlopok gyári fóliázását kissé kikezdte az erős napsugárzás. Ez is carbont kapott!

Belső optikai tuning néven, egy jó pár elem fekete carbon fóliát kapott. Nekem nagyon tetszik az eredmény és szerintem igényesen feldobta az utasteret.

A nyárigumik felrakásánál vettem észre, hogy a jobb hátsó lengéscsillapító spirálrugója alsó utolsó körénél el van törve. Valószínűleg ez okozta a nyikkanásokat a bukkanókon.
Erhard segítségével beszereztem 2db Monroe gyártmányú hátsó spirálrugót (szállítással együtt 29.000 HUF).
A beszerelés a mai napon megtörtént, munkadíj összesen futómű ellenőrzéssel együtt 12.000 HUF.
Porvédők és a többi gumi alkatrész ellenőrzése során minden rendben volt.
Km óra állás: 221.020 km (2015.04.02)

A régi dob teljesen megadta magát így csak a csere volt lehetséges jó megoldás.
(Paragi sport kipufogódob)
A kipufogórendszeren található apró hibái is orvosolva lettek.


Az előző látogatáskor derült fény arra, hogy az összes fékbetéteim erősen csereérett és a hátsó kipufogódob is folytonossági hiányokat mutat. Az indexem se volt a helyzet magaslatán: eleinte nagy hidegben nem akart rendesen működni, a végére meg már csoda volt, ha egyet is villant, amikor használni akartam. Megint az Alfariumban jártam, ahol megint összenyálaztam néhány különleges autót hibátlan munkát végeztek - ezúttal extra szívás nélkül. A fékekről eszembe jutott a fékfolyadék is, amiből szintén kértem egy adag frisset.
Az állagjavítás kisebb változásokat is hozott. Az új indexrelé egészen más hangon kattog (és kattog!), mint a régi, a kipufogóvég kisebb, mint a régi (ezt is felfoghatjuk tuningmentesítésnek :)), és a Jurid betétek meg hajlamosak nyikorogni. Ez utóbbi talán megszűnik, ha összekopnak egy kicsit.
Kilométeróra állása: 132 225
... ez volt a hangja a kipszinek elöl, az egyik tűzkarikánál szelelt egy U-alakú cső. persze az összefogatásnál betört két szétrozsdált tőcsavar, szívtak vele a fiúk, de aztán kapott átmenőket a flansnira és most csönd van.
Folytatódott a kopogásmentesítés. Kicseréltem a stabszilenteket. Hihetetlen mennyire idegfeszítő munka, el is felejtettem, mennyit szenvedtem vele már a TS-nél is.MOOG került be, amin kicsomagolás után észrevettem az Alfa-Fiat-Lancia logót. Kicseréltem a féltengely csillagot is, valamint kapott egy új porfogót a féltengely, a csillagnál.




Bekerült a gépbe egy Novitec tuningbox. Az olx-en akadtam rá, egész jó áron hirdették. Első benyomás: sokkal nyomatékosabb lett a kocsi, jobban gyorsul. Igaz, hogy eddig is tökéletesen meg voltam elégedve a 115LE-vel, de így egy kicsivel kellemesebb az autózás. :-)


Eljött a műszaki vizsga ideje. Kicsit későn kaptam észbe, szóval kapkodva megkezdtem az előkészületeket. Első pont, amit gyorsan ki kell pipálni, a kipufogó. Már régóta zavart a repedtfazék, amit valaki beleejtett a rendszerbe. Fangio-tól kaptam középdobot, Vitaprix-től végdobot, Marklar-tól pedig leömlőt, a többi javítható volt. A kipufogós a maradék csövet kipótolta, így meghallgathattam az autó gyári hangját. Baromi jó! Azóta is fülig ér a szám! Gyorsan telefon Zolinak, a szerelőnek, hogy szorítson helyet a róóóómeóónak a naptárjában, mert sürgősen le kell vizsgáztatni. Hétfő reggel elgurultam, szemügyre vettük a dolgokat. A kézifék régóta beragad, az mindenképp cserés, illetve a hátsó fék is elég viseltes. Múltkor, a kerékcsapágy cseréjénél vettem észre, hogy az egyik fékcsap komoly módon be van rohadva. Egy szar poént is kaptam Zolitól: "Hagyjad, erre a kocsira úgy is rá kell dobni egy ötöst a vizsgán." Lehet, hogy ő nem poénnak szánta.:D Ma szerda van, most kaptam a telefont, hogy levizsgázott az autó. Nem kötöttek bele semmibe, kérdés, hogy az ötöst rádobta-e.:D Szóval az újabb lista: kipufogó, hátsó fék (később bővebben), kézifékkötél. Ja és kapott 4 új Dunlop nyári gumit. Kilóméteróraállást később leírom.
Szóval: kézifékkütél, hátsó tárcsák, hátsó betétek. Km: 275906:)