Blog
Az első fékeket már a vásárláskor kiszúrtuk. Megközelítőleg akkora válluk volt már, mint Fekete Lacinak. Szép halkan már kezdtek csipogni, a visítás még odébb volt. De nem vártam vele, volt rá lehetőség, megejtettük a cserét egy szombat délelőttön.
Brembo MAX tárcsákat kapott TRW betétekkel.
Harapós lett.
Pár hónapon belül hátul is megérik a cserére. Bár az a tengely ennyire még nem veszélyes, első a biztonság alapon azt is rendezni fogom.

Sikeres műszaki vizsga. Érvényes 2025.június 25-ig.
Km.: 155.934
Két év alatt "csak" 595 km-t ment. :-//


Olajcserekor bekukkantottunk a vezérlés burkolata alá. A szíj elég viseltes volt, így kértem időpontot cserére ami a görgö(ke)t, szíjat, vízpumpát foglalta magában.
-A hosszbordás szinte új, azt nem cseréltettem.-
Egy jártas Alfástól kaptam a tanácsot, hogy csak a Dayco szíjat rakassam be. Így is tettem.
Ezzel a kötelező köröknek egyelőre vége. 😊
Egy szilent kopog valamelyik lengőkaron, a következő projekt az lesz, remélem, még a nyáron.
Illetve a hátsó dübörgő néz ki elég trágyául, Paragin gondolkodom a gyári helyett, van még idő, annyira azért nem vészes, majd elválik.

A hűtőcsere közben a kocsi alatt feltűnt hogy az első gumik kissé megkoptak.
Ma ránéztem a hátsókra, azokon még látni a 7 mm-es jelzést, az elsőkön csak az 5-öst.
Itt az ideje felcserélni őket.
A bal oldalon ma megejtettem.
A csere közben észrevettem hogy a belső féltengely gumiharang ki van repedve.
Gyorsan rendeltem egyet...




Átlépte a futott táv a 10 ezret, és a jövő héten hazalátogat az autó egy hétre, így egy gyors átnézést is eszközöltünk az olajcsere mellett, természetesen most is Selenia olajat kapott. Az autó hiba nélkül lefutotta a közel 3000 kilométert, egy Stelvio hágóval a közepén.
214450 Km
Ismét eljött a 10.000 km-es szerviz ideje.
- olajcsere (castrol 5w30), olajszűrő
- légszűrő
- pollenszűrő
extra:
- 2 hátsó rugó csere (jobb hátsó el volt törve)
- féltengely bilincs is törött volt, cserélve lett
km: 146.915
Az autó vásárlásakor kiszűrtük, hogy hidegindításkor sír az olajszivattyú, amíg nem melegszik fel kicsit a kenőanyag.
Így amint hazaértünk az autóval, meg is rendeltem az olajat, illetve a többi, ilyenkor "szokásos" cuccot: olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő.
Megérkezett, cseréltük, azóta nem sír.
Remélem sokáig járjuk még együtt az utakat.

MOTUL 8100 X-cess 5W-40 5l 14 000ft
bosch olajszűrő 2 000ft
KM: 336 500
első brembo mart féktárcsa 48 000ft
hátsó brembo mart féktárcsa 34 000ft
első brembo fékbetét 17 000
hátsó brembo fékbetét 9 500
+ fékolajcsere mindenhol
km: 336 500
Folytattam a tegnapiakat.
Visszaraktam a zárhíd alatti kábeleket és a kartervédőt.
Eredetileg a zárhídra akartam két lyukat fúrni a rögzítő csavaroknak, de nem kellett. A lemez annyira puha hogy felveszi a csavar alakját. (1-2. kép)
A párásodás miatt kicseréltem a pollenszűrőt.
Kicsit piszkos volt, de nedves nem. Nem emiatt párásodott a beltér.
A légszűrőt is lecseréltem, már majdnem 10e km volt benne.






4
717
Fórum
Friss topicok
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- 4C
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Forma-1
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10