Blog
55 éve, 1968 március 27-én helyezte forgalomba az autót egy derék olasz ember Mario Roma, valahol PEscara környékén, legalábbis a régi rendszámból ez derül ki. Míg használatban volt, számos tulajdonos birtokolta, voltak olyanok is akik csak hónapokig, de akadt köztük olyan, aki hét évig. 1985-ben kivonták a forgalomból. 2003-ig valahol pihent, ekkor jutott hozzám. Októberben lesz ennek is 20 éve. Repül az idő. Megmaradt, pedig annyira nem is vigyázhattak rá. 1985-ben, 17 éves korában is egy szép kis autó lehetett, amit sajnáltak a prés alá küldeni, de már senki nem akarta hajtani. Inkább őrizgették a mechanikailag lehajtott és elfáradt GTV-t. A karosszériát egyszer kívülről átfújták, gondolom mikor a jobb eleje és bal hátulja koccos lett. Egy tenyérnyi folt is került a jobb küszöbre, a küszöbvégek voltak picit igazítva, amit színezett rücsivel diszkréten eltakartak, de az összes eredeti ponthegesztés még megvan. A rozsda alig rágta meg ennyi év alatt, az alján ott van a gyári alvázvédelem. Két évig dolgozgattam rajta, hogy megbízhatóan működjön az úton és teljes állagmegóvó konzerválást kapott. Ekkor lekerült róla az Mk2-es első lökhárító és indexbúrák. Majd évekkel később a belsejében is típusazonossá vált, galambszürke szőnyeget kapott a megfelelő szabással és a fekete műanyag kormányközép váltotta a fát. A motortér és a hajtáslánc is évjáratazonos lett idővel. A tetőkárpit, az első és hátsó szélvédő és a hátsó híd nem volt a kezemben eddig, minden mást már legalább egyszer javítottam rajta. Legjobb tudásom szerint a külső tükör csak a két évvel későbbi modelleken voltak, tehát erre az autóra nem lenne kötelező felszerelni, illetve az évjáratazonos de Duetto dísztárcsák, amik nem rá valók.
Ez egy szerencsésen elég jól megmaradt és általam mechanikailag szinte teljesen újjáépített és életben tartott öreg autó.
Hosszú életet minden egyes Alfa Romeonak!
Ma visszakaptam az autót a szervizből, mondhatom úgy, hogy ez is megvolt!
Ezen a héten szerdán volt időpontom, hogy leadjam. Megbeszéltük az általam eddig észrevett/tudott hibákat, illetve kértem, hogy alaposan nézzék át. A végeredmény az lett, amire titkon számítottam: Nagyon jó egészségnek örvend! Az átnézés során két dolgot tártak fel egyik, hogy csöpög a hűtővíz a tartályból, illetve, hogy ajánlatos egy futómű beállítás. Azt hiszem ez teljesen vállalható hibalista, ha ezt egyáltalán lehet listának nevezni. No akkor nézzük sorban mi is történt:
Olajcsere (Selenia Star 5W40)+olajszűrő+levegőszűrő csere.
Pollenszűrő csere+klímatisztítás.
Fent említett tágulási tartály csere egy, új utángyártottra.
Összes fékbetét csere+elöl mindkét tárcsa cserélve+fékolaj csere.
Futómű beállítás ( ezzel a kicsit balra álló kormány is visszakerült egyenes állásba)
Állapotfelmérés ( Amin remekül vizsgázott :D )
Kértem őket, hogy a néha-néha megjelenő remegés okát is találják meg, amit sokadik nekifutásra produkált is az autó. Megállapították, hogy féltengely csere lesz a vége a jelenségnek, mivel az okozza a remegést. Annyit, mondtak, hogy ez egyelőre nem sürgős, de észben kell tartani, hogy lassan el fog jönni a pillanat.
A képek a leadás napján készültek. Kilóméteróra állás: 223476
Ma szépen lemosva, ablakmosó folyadékkal feltöltve, menet készen kaptam vissza.


Két hete felmentek a nyárik.
Besárgult és repedések jelentek meg rajta, amiken keresztül szivárogni kezdett a hűtőfolyadék.
A csere kb. 20 perces munka volt. A tartályt ki lehet úgy venni, hogy max. néhány csepp hűtőfolyadék menjen veszendőbe.






Mára csináltam egy szabad napot így ébresztőt fújtam. Altatás 2022.10.18 ébresztés 2023.03.30. Kilométer óra állása ébresztőkor 200188 km. Tavaly ilyenkor 197920 volt így a 2022 szezonba 2268 km sikerült mennünk a bátyóval. Ébresztés alkalmából a nagy ilyedségre kapott egy új akumlátort és 4 db Falken Ziex Z310-es gumit aminek a piacon az egyik leghalkabb a gördülési zaja , ami ugye fontos egy cabrionál. Még egy friss olaj szűrővel és minden tökéletes bele mehet a 25. kalandos évbe.


Tavaly ilyenkor előre kaptak használt félmegoldást, most elől hátul megújulunk.
Márkkal csináltatom nem megyek Zéhez.
Elől felső és alsó lengőkarok cseréje (stab szilentek jók) Legutóbb használat tettünk bele.
Axiál csuklók gumiharanggal, gömbfejekkel csere. 3 db motortartó bak cseréje
Hátul is hossz és keresztartók és stab. pálcák és szilentek cseréje is megtörtént.
Két kézifék bowden és bal oldalon hátul ATE féknyereg is új.
Majd futómű állítás. Szokásos helyen. Hibátlan lett.
Miles 211.000
200+15+180+100 a vége




Olajcsere, most összes szűrővel ami van
209.000 miles
Vissza GT felni
Egy kavics keresztbe repesztette így csere.
Esőszenzoros így drágább
Alsó és felső lengőkarok cseréje és olajcsere lett csak meg Zénél.
De több hiba is volt még az autón ami nem lett megcsinálva ezért átnéztük és Márkkal egyeztetve végre egy jó autót vezethetek.
-hátsó fékek rendbetétele( régi tárcsa és betétek de még jók)
-
-hátsó kerékcsapágyak mögötti lemeztakarók cseréje
- kb 2 éves Nissens hütő csöpögött (tartó konzol elferdült) ennek cseréje a bontottra ( ezt a hűtőt még megpróbálom megmenteni)
-2K spary 2 első kerékjárati ívet és alulról tornyokat kifújva,(10e ft) első lökös alatti radiátor tartó és lökös tartók (amik 50%-ak) lefújva, radiátor váz és ütközés gátlók tartója is- téliről nyárira váltás közben
- első stab szilentek cseréje valamint beállítása helyesen a kersztartó szilenteknek is
- motor ellenőrizve és átnézve nehogy hengerfejes legyen (volt rá esély)
-klíma kompresszor cseréje ( ez még függőben van!!!)
-első lökös le mert sérült és lakhibás volt
-első kerékjárati műanyagok cseréje
-visszapillantó tartók felújítása és cseréje
-termosztát csere( ezért ne moké a belső fűtés sem)
197.000 miles