Blog
Épp kifogytam a samponból, úgyhogy rendelnem kellett, de előtte egy kicsit körbenéztem megint, hogy milyen termékeket kapni mostanában. Végül úgy döntöttem, hogy ezúttal nem Nanolex vonalon megyek, az első tapasztalatok:
ADBL Industrial Acid Cherry Foam: enyhén savas aktív hab kerámiázott autókra. Lassan megint itt a nyári szezon, talán segít valamit a vízkövesedés csökkentésében, más aktívhabokhoz képest nagy különbséget nem fedeztem fel, ill. annyit, hogy ez most épp cseresznye illatú. :)
ADBL Tangy Holo: ez is egy savas cucc, regenerálja a kerámiát, kifejezetten vízkő ellen fejlesztették ki. A Nanolex Reactivatinghez képest jobban habzik, ill. töményen sokkal sűrűbb. Nem tudnék győztest hirdetni, ill. ha ez tényleg jó vízkőre, akkor itt a pont, de ezt nem fogom tudni kétséget kizáróan kideríteni, hiszen sok körülmény változik.
ADBL Tire and Rubber Cleaner: gumi cuccok tisztítására van, az abroncsok oldaláról szépen oldja a koszt. A gumiszőnyegekre is rámentem vele, eddig ezeket csak vízzel tisztítottam, egyrészt mert ránézésre úgy is tiszták lettek, másrészt meg ugye az első beszállásig tart ez az állapot. Mindegy, most pár perc alatt lett 4 új gumiszőnyegem. :)
ADBL Vampire Light: a hátsó fékek keretén sajnos megjelent néhány felületi oxidáció, ilyet okozhatnak többek között a neutralizált sav alapú színváltós felnitisztítók is (festett fékekkel kellett volna rendelnem a kocsit..), úgyhogy kipróbálok egy ilyen kíméletesebb cuccot. Van benne korróziógátló adalék, elvileg kevésbé agresszív a tiszta fém felületekkel. A néhány érintett foltot bekentem RO-55 rozsdaátalakítóval, egyelőre eltűntek - meglátjuk, hogy visszajönnek-e.
Gtechniq W8: lassan itt a bogárszezon, korábban is használtam már ezt a PH semleges bogároldót, bevált.




Nem jellemző, hogy nagyon komolyan használnám a csomagteret, de változás van a levegőben, úgyhogy vettem egy gyári csomagtértálcát az Alfa Depóból. Kép alapján valami strapabíróbb anyagra tippeltem, de ez csak valami habosított cucc - nem tudom, hogy mennyire lesz tartós, mindenesetre a méret szépen passzol, és a felirat is a gyári kalligráfiával készült. :)

Klíma a klímahűtő csere után feltöltve.
500 gramm gáz megy a rendszerbe.
20 éves autó, jéghideg klíma. Már csak a jó idő hiányzik!



A 7 éves firestone abroncsok, amikkel vettem az autót már megértek a cserére. Tavaly már látszott, hogy hiába van még bőven futófelület, sajnos repedezett a gumi. Télre már nem akartam kicserélni, úgyse használtam az autót.
Hankook Ventus Prime 4 lett a választás. Maradtam a 16-os méretnél, mert a magyar utakon így is szétrázódik a futómű.
Ezt a beavatkozást a tavalyi alfacity után már elhatároztam, hogy az idei nyár előtt el lesz végezve az autón.
Mivel idén 20 éves lesz az autó és a hűtők gyáriak voltak még, ezért nagy melegbe ha dugóba keveredtem nem hűtöttek rendesen, ez a tavalyi alfacitys dugóban kellemetlen tudott lenni.
A lamellák több helyen voltak sérülve és közéjük ragadt a sok sok kosz.
20 éves gyári hűtők nem eresztettek, nem szivárogtak csak megjegyzem a szarolasz formáját.
A klímahűtőnél a csatlakozónál új tömítések kerültek bele, így szivárgás sem lesz a klímánál.
2 évente szoktunk 150-200 gramm gázt rátölteni a rendszerre, mivel ott volt szivárgás, mint kiderült, a nyomáspróbán átment, tölteni a héten fogja kollégám.
Km óra állása: 316367 km





A vezető és a feszítőgörgő nálam, most lett cserélve először, ezek nem szóltak, de mivel már 10 éve nálam van az autó célszerűnek tartottam a cseréjét. Kapott új hosszbordás szíjat is ha már le volt véve.
A generátor szabadonfutója már nagyon beállt az utóbbi hónapokban, ezért cserélve lett.
Csendesebb azóta a motortér, illetve a hidegekbe a cicergés is megszűnt.
Km óra állása: 316367 km


8 óra előtt a munkaközi szünetben a reggeli kávé mellett a Használatutót böngészve megláttam... Úgy éreztem, hogy Ő kell nekem. Fél óra múlva már meg volt szervezve a megtekintés egy hosszabb beszélgetés után.
Délután egy órányi beszélgetéssel egybekötött próbakör után már biztos volt a vételi szándék.
4 nappal később hoztam el Bardóczy Gergely (Bardo146) kollégától az autó papír formájú történetével, egy garnitúra kerékkel és egy nagyobb adag pótalkatrésszel megtöltve. Az Ő utolsó képe az én első képem róla. :)
A szerepe egyértelmű: olyan autó, amit csak azért tartok, mert élvezet vele az élet. A megtapasztalás folyamatban van...
Mint kiderült, a kis Alfa már másodjára visz bele valakit egy impulzusvásárlásba ugyanolyan körülmények között. Biztosan nem racionális döntés, de ezt az érzést kívánom, hogy egyszer élje át mindenki...



A maradék 3 gumi is felkerült a felnikre. Az autó lekönnyítva (kiporszívózva) és a kerekek bekészítve a következő pályanapra.



Amikor kicseréltem a kipuff.leömlő tömítéseket, kíváncsiságból alánéztem az autónak. Akkor láttam, hogy a jobb féltengely belső porvédője teljesen körbe szakadt. Ma eljött az ideje a cserének. Érden, Marklarnál kiviteleztem a dolgot. Köszi neki a segítséget. :-)
Porvédőt szerencsére találtam itthon egy másik féltengelyen és szinte új állapotban volt, így nem kellett vennem. Az a fura, hogy kb. 2 évet bírt csak.




Tavaly a francia Alpokban a nyakunkba szakadt az ég.
Ma boltokat járva az eszembe jutott az incidens az ablaktörlővel úgyhogy vettem két lapátot.
Délután ki is cseréltem őket, most már jöhet az eső :-)


