Blog
Ismét szerelőnél jártunk, mert összegyűlt megint néhány probléma, meg hát a kipufogót is most már le kellett cserélni.
Nyaralásból hazafelé vettem észre h alacsony fokozatban 2500-as fordulatig torpan és erőtlen. Univerzális kiolvasóval megnézték és több hibakódot is dobott ki. Vezérműtengely jeladó vagy LégMennyiségMérő lehet a hiba forrása. Az LMM csatlakozóját lehúzva, továbbra is fenn állt a probléma, így valószínűleg nem az lesz a ludas. Várunk a gyári kiolvasóra. Nem bízzuk a véletlenre és nem cserélgetünk mindent ész nélkül.
A kormánymű cserés lesz, ereszti már nagyon az olajat. Jobban járok ha csak egyenesen megyek. :D
A világítás problémáimat pedig egy rossz relé okozta. Ez is meg lett csinálva. Ég az összes lámpám.
A pillangó szelep is tisztítva lett.
Régóta halogattam a kipufogó cseréjét, most az is megvolt. Persze nem zökkenőmentesen....nem is az Én kocsim lenne ha minden simán menne... :D
A flexi cső szét volt törve, ezt egy fix csővel helyettesítette a szerelő, legközelebb cserélve lesz egy másik flexire. A katalizátor utáni dob jó állapotnak örvendett, ezért maradt tovább a kocsi alján a két új dob társaságában.
A felújítás folytatódik...
állás: 158.719 km
Ennyi volt a gyári alkatrészekben.
Elhoztam végre! Első utam a benzinkútra vezetett. Teletankoltam, csak hogy mind a ketten jól érezzük magunkat! Irány Veszprém és nem sajnáltam bőségesen adagolni a gázt. A katalizátorból ki kell tolni a sok lerakódott kormot ami a régi elhasználódott alkatrészek miatt keletkezett.
Úgy indult a dolog, hogy a kötelező nagy szerviz lesz megcsinálva, de a technika közbe szólt és kibővült néhány alkatrész cseréjével.
A lista:
Vezérműszíj, feszítő és vezető görgő
vízpumpa
vezérlésmódosító
olaj, olajszűrő
levegő és utastér (pollen) szűrő
hűtőfolyadék
hosszbordás szíj, szíjfeszítő + vezető görgő, szíjvezető görgő
TS gyertyaszett (8db)
lamdaszonda
gyújtó trafó 2db
Nem olcsó a lista. Munkadíjjal 210.000 Ft
Az hogy vigyorogva tettem meg a Budapest-Veszprém távot, egyszerűen megfizethetetlen. Mintha nyalókát adtam volna egy 3 évesnek az útra.
Nem dadog, végre 5. sebességben is tudtam a városban haladni. A hangja isteni lett. Már lehúzott ablakkal is lehetünk a dugóban, mert nem fulladunk meg a saját kipufogó gázunktól. Ami a legfontosabb, visszaesett a fogyasztás. A városban 16 litert mértem legutóbb 100 Km-en. Most vegyesben úgy hogy lakott területen kívül nem kíméltem 9,5 liter. Ha nem állatkodom, meg lesz a gyári érték is. :D
Lesz még mit kicserélni a 17 éves autómban, de mint ma is kiderült, van értelme folytatni. Csak ésszel!
A két hibás gyújtó trafó miatt a már amúgy is régi gyertyák nem robbantottak megfelelően. Emiatt sok üzemanyag nem lett elégetve. Ez hatással volt a lamdaszondára és kinyírta azt. Ezért rengeteg benzin jutott az égéstérbe, ami ráadásul nem is lett hasznosan felhasználva. Ettől a többlet fogyasztás, az erőtlenség és a füst. Kipufogót amúgy is kell cserélni hamarosan (Már az is meg van.), így nem olyan nagy gond az abban lerakódott korom. Viszont a katalizátort és a pillangó szelepet is ki kell még tisztítani.
Javasoltak még olaj fúvóka és szelepszár szimmeringek cseréjét is. Azt is megejtjük majd. Tuti találunk amit ezeken kívül még érdemes lesz cserélni.
Ja és az út során nem maradtak el a Cartársak villogásai sem.... :D
17 éves 154085 km-el vettem kereskedésből. Az első 8 évét valószínűleg Olaszországban töltötte és utána került egy középkorú hölgy tulajdonába. A kereskedés megcsináltatta rá a 2 év friss műszakit. (valahogy).
Cserélnem kell a hátsó kipufogó dobot (le van rohadva róla a külső burkolat), jobb első ajtózárat meg kell nézetnem és a csomagtér zárat is. (Az ajtóba nem megy bele a kulcs és zörög is azon az oldalon az autó, ha buckákon megyek át. A csomagtérajtóból egyszerűen kijött a kulccsal a zár.)
A csomagtérajtó teleszkópokat is kell cserélnem. (5 x csapott hátba, mert elsőre nem fogtam fel hogy sz.r... :D).
Már cseréltem a rádiót és a két első hangszórót, belső világítás izzót. (A rádió nyílás szét volt barmolva.) Kapott új ablaktörlő lapátokat, szőnyeg garnitúrát, kabalát a tükörre. :D
Az ablakemelő motorok gyengék. Jól megtréfált mikor menet közben féloldalasan tolta fel, persze esett az eső és félre kellett állnom, hogy kézrátétellel gyógyítsam. (Azóta sem csinálta.)
Nemsokára viszem állapotfelmérésre.
A motor remek, nagyon megy!!! :D A motortérben levő címke alapján 151 ezer km-nél volt olaj cserélve. Az olajszint jó, viszont minden más tartályban alacsony szinteket tapasztaltam.

Végül a bal oldali kerékcsapágy is cserélve lett, ugyancsak Optimal-ra. Első lengéscsillapítók helyére vissza kerültek az alig futott Monroe Reflex-ek. Új porvédőkkel és toronyszilentekkel. (Sachs, Monroe). Bezsíroztam a felső lengőkarok szilentjeit is.
Csend honol...
Felkerültek a nyári kerekek és mielött felrakattam volna láttam, hogy az egyik gumimból hiányoznak darabok😯! Fasza! Akkor ez kuka! Vegettem 2 darab gumit, természetesen csak új jöhetett szóba! A választásom mivel Kumhot nem lehet kapni az egész országban így Falken-re esett a választás! A szerelést az AKH-nál csinállták, természetesen nem kell mondanom, hogy minden felnimet vagy két helyen leveték! Soha nem megyek oda többet!

Motorolaj csere: Selénia 20K 10w40 5 liter
118500 km
A könyöklő fedél zsanérja törött volt. Először a pillanatragasztót próbáltam, esélytelen. A megoldás a műgyanta, fűrészpor (túl folyós nélküle a gyanta) kombó, ez megtapad, tartást ad neki. Ezután vágtam egy darab lemezt, hogy azzal erősítsem meg. Csiszolás, festés, kész.




Tojt a nyuszi a Póknak pát dolgot, ami a közeljövőben kell majd:
- beltér tisztító,
- rozsdaoldó,
- némi alvázvédő.
Első lépésként a belteret leápoltuk. Ablakot is akartam tisztítani, de elfogyott az ablaktisztító.
A korrózióval majd később foglalkozunk.
Másodikként nekiálltam kitisztítani a fojtószelepet Viszont nem volt koszos, úgyhogy nem nyúltam hozzá. A gázbovdent ellenben megolajoztam, mert száraz volt, mint a sivatag.
Harmadikként megkerestem, hogy honnan jön az olaj a kartervédőre. Nagyon úgy néz ki, hogy a hengerfej tömítéstől. Ez viszont gáz....
update 2015.04.11.
Ma jártunk Csörinél, szerinte a kipufogó csonkot tartó tőcsavarok mellett szivárog. A hengerfejben ezen a részen csak víz van. A csavarokat csak ki kell szedni, letömíteni és vissza. Úgyhogy rendelünk mindenből újat...








Nem azért cseréltem le az olajat, mert húsvét van, hanem mert már esedékes volt. :-))
Semmi extra, hamar kész voltam. Természetesen megint Selenia 20K Alfa Romeo került bele, ahogy mindig. Mondjuk a szűrőnél lévő termosztátot még kicseréltem, mert nehezen melegedett fel az olaj, sztem már nem zárt be. Most már sokkal gyorsabban melegszik fel üzemi hőmérsékletre az olaj. :-)
Km óra állása: 136141 Miles
Régi óra szerinti állás: 260531 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 109657 Km (68138 Miles)
Következő olajcsere: 142355 Miles óra állásnál


