Blog

>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-05-09

Egy angliai 156-osból származó kárpitból átraktam a (mű)bőrös betéteket az ajtópanelbe és a hangszóróimat is belefaragtam.

>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-05-05

Bekábeleztem a Hifi-t. Az előző kazettás magnó CD-váltójának a kábelét használtam behúzó kábelnek.
1.kép: előkészület
2.kép: "behúzó kábel" eleje
3.kép: "behúzó kábel" vége

>> EgyébBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2015-05-11

Ma ráértem végre a kocsival foglalkozni kicsit , és csináltam rajta ezt azt . A hátsó lámpa feketére volt fújva ami jól nézett ki, de közeleg a műszaki vizsga és gondoltam megnézem milyen a gyári színnel, ezért lemostam. egy kis nitro higító csodákra képes. Tetszik a végeredmény.
Kicseréltem a vezető oldalon lévő ablakemelő gombját, mert el volt törve. szerencsére kaptam a kocsihoz +2 ilyen gombot :)
Belső tér világítást ledekre cseréltem, és kicseréltem a jeleket is. a Jelekért köszönet Giotti155 2.5V6 !! :)

 

gyönyörű :-)

 
>> AutóápolásLala2.5V6 // Alfa 156 2.5 V6 // 2015-05-10

Fel lett polírozva a vas,rá fért.:) 3M-es pasztával, 3 különböző finomságban,plusz kapott egy réteg Vaxot is. Nem gondoltam volna,hogy ennyire jó lesz a végeredmény:)) A lámpák is fel lettek polírozva.:) Próba képp bele lett próbálva a xenon szett is,brutális.!:D
De mindenképp kell projektoros lámpa,mert a rend éber őreinek nem tetszene az biztos.
Ha valaki épített már projektoros lámpát,megköszönném ha meg osztaná velem,hogy kezdjek neki.:D

 

Fekbetet cserehez munkahenger betekero es altalanos szereleshez krova keszlet es csavarhuzo fej szett. Jo, de kozel sem eleg szerszam krovanal legnagyobb a 15" sajnos

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-05-10

Sokakhoz hasonlóan, én is rendeltem Kínából új emblémákat. 10 darabos csomagban volt igen kedvező az ára, így ezt választottam. Kb 3 hét alatt érkezett meg.
A minősége viszonylag jónak mondható, bár jó lett volna, ha a festett felület kap még egy védőréteget. Ez utólag akár orvosolható is lakkozással vagy kőfelverődés-védő fóliával.

A 20 év alatt kicsit megkoptak az emblémáim, elsősorban a hátsó. A felső fólia sérült meg rajta, az időjárás pedig elintézte a többit.

A kínai emblémának több gyenge pontja is van: 74 mm átmérővel hirdették, de kb 1mm-el kisebb mint kellene; a "gyárilag" rajta lévő kétoldalas ragasztó fólia a 20 fokban, 2 napig bírta; a formája, kiképzése pedig nem egyezik a gyári emblémával, ebből adódóan a kétoldalas ragasztó csak a közepén, kb. 1 cm részen tartja (lsd. a 2. képen). Gondos rányomkodás után ez ideiglenesen orvosolható volt, de a ragasztója nem bírta és a széleken feljött.

Az emblémákat visszaszedtem, eltavolítottam róla a maradék gyári ragacsot. Ezután víztiszta, hő-és vízálló, karosszéria tömítő-ragasztóval raktam fel őket.

Mindezen gyengeségek ellenére nagyon megérte az árát, ez a pár dolog pedig szinte pár perc alatt korrigálható és újjá varázsolhatók a megkopott emblémák. Ezek ugyan nem fogják újabb 20 évig bírni, de egyelőre szépen mutatnak.

Ugyanitt van még belőle néhány eladó példány is. Az ára 1.400 Ft/db

 
>> SzervizKadalfi // Alfa 147 1.9 JTD 16V // 2015-05-10

Bekerült az új kuplung és kettőstömegű,kicsit még szokatlan,de már nem kell elhajtogatnom a váltókart minden válltásnál.☺
A héten megérkezett az új szőnyeg garnitúra is,egész szép munka.
Tetőcsomagtartót is rendeltem,az is megérkezett,de még nem volt időm rápróbálni.
És a lényeg,tegnap felkrült rá a chiptuning is,manky és mreni kollégák kösreműködésével,eddig sem volt lusta a csoda,de most már megy mint a veszedelem!😉

 

Nekiálltam a kipufogó csonk tőcsavarjainak a cseréjéhez. Csak csavarozni kell, kellemes házi barkácsolásnak tűnt. Csöri azt mondta, hogy ha ő csinálja, akkor egy fél napot szánjunk rá. Én másfelet terveztem be, majdnem kevés lett..
Maga a feladat egyszerűnek tűnik, de:
- Mint az első képen látszik, nem lehet minden csavarhoz hozzáférni.
- A tőcsavarok kitekeréséhez le kell venni a csonkot.
- A klímakompresszor és annak tartója útban van, azt is le kell szedni,
- ehhez az ékszíjat is le kell venni, ami egyedül nem egyszerű.
- A csonk alsó végén lévő csavarokhoz alulról lehet hozzáférni, le kell venni a haspáncélt,
- amit a csekélyke hasmagasság eléggé megnehezít.
- A csonk alsó végét rögzítő fül persze törött, amíg ott a csonk elég nehéz lecsavarni a blokkról.
- A törött fület meg kell hegeszteni, ami nem nagy dolog, ha az embernek van hegesztője. Nekem nincs.
- A csavarrögzítő (Loctite 603) összeragasztja a kesztyűt is.
- Az ékszíj felrakása egyedül még izgalmasabb, mert ugye alul kellene a feszítőt "lazítani", amíg felül fel kéne rakni szíjat. Félig sikerült is, aztán miután mindenkinek az összes hozzátartozója szóba került egyszerűen egy pillanatra ráindítottam, a motor helyretette,
- azaz mégsem. A szervó szivattyún egy nyommal félre ment. Hogy hogyan került a helyére meg nem mondom, feszítve-lazítva egyszer csak ott volt. (Tudni kell, hogy pár mm-el rövidebb szíj van a Pókon, mert az eredeti csúszkált.)
- A motort beindítva iszonyúan büdösen ég le a féktisztító maradványa a csonkról.
- Szereléskor egy 18 évébe lépett kocsinál mindig talál valamit az ember. MOst úgy néz ki, hogy a féltengely szimering szállt el, minden csupa dzsuva.

Szóval jó buli volt.

Levezetésként lecseréltem a plexit a nyári szélfogó hálóra.