Blog
Megjöttek a rendelt nyári gumik, délután fel is kerültek. Jó csapaton ne változtass alapon maradtam a Continental Sportcontact 5-nél.
A régi garnitúra 27.400 km után kopott el.
Az újak profilmélységét 7,5 mm-nek mértem.
Sokan írják, hogy az éppen felrakott gumi mennyivel jobb a másik típusnál.
Nos, NEM!
Ugyan azt tettem fel és ez is jobb. Tehát a Continental Sportcontact 5 sokkal jobb gumi, mint a Continental Sportcontact 5! Pedig csak ez utóbbi kopott, az előbbi zsírúj.
Végeztem egy egyszerű mérést a csere előtt és után. Ugyan azon az úton, 50-el gurulva megmértem a kocsiban ugyanott a hangerő szintet. A régi gumival 60-61 dBA volt az érték, az újjal 57-58.
Az új gumi kb. 3 dB-el halkabb, ami nagyjából fele hangerőt jelent!!!!
...és ez csak egy paraméter. MI lehet a többivel?
Innentől bármi helyett bármit teszek fel, ez utóbbit érezzük jobbnak...
Óraállás: 171.100 km
update 2015.05.07:
120 km után továbbra is sokkal csendesebbnek tűnik az utastér.
154500 km-nél ismét eljött az idő. Turbó csere után kapott friss olajat,az 143.000 km-nél volt. 5 hónap alatt beletettem 11e km-t. Minden cserélve lett ami ilyenkor kell :)
Olaj továbbra is a Castrol EDGE 5w-40.
Nem tart régóta..Kicsit sem:)Tavaly Júniusban adtam el a 166-ost, azóta nézegtem az utódjelölteket.Bevallom őszintén Fl 166-ost szerettem volna V6-os motorral.Képes voltam egészen Dániáig elmenni eggyért.Viszont hatalmas nagy lukra futás volt..hazaérve jó pár napig keseregtem, majd eldöntöttem leteszek a 166-osról.Iszonyatosan nehéz belőle már szép állapotút találni, és ha van is vetekszik egy 3-4 éves 159 árával.Ezután jött képbe a 159-es.A kombi mivolta egy percig nem volt kérdés, bevallom őszintén nekem sokkal jobban tetszik mint a sedan változat, valamint legalább a horgászcucc belefér.Nahát el is kezdtünk nézelődni serényen, arról a Dániai túra után letettem, hogy kinnt nézzek, ott is legalább ugyanannyi a piszkos csavargó nepper mint itthon.Ezt az autót néztem meg legelőször Szegeden.Amiért erre indultam rá először az a km óra állása volt.225 ezres futásteljesítmény szervízkönyvvel számlákkal igazolva, úgy gondoltam hihetőbb mint a 150 ezres futású társak a neten.
Igazából első látásra szerelem volt, ahogy beleültem már tudtam hogy ő kell nekem.Az elején lehetett egy minimális sérülés körbe viszont egy két horpadástól leszámítva sérmentes gyári fénye van.Persze ott a helyszínen nem tudtunk megeggyezni az eladóval, aki egyébként készségesen válaszolt minden kérdésemre.
Rákövetkező szombaton megnéztem további 2 autót, mind a kettő szintén 2.4-es dízel volt.Az egyiknek a karosszériája, a másiknak a motorja volt borzalom.Fix 136 ezret futott, egy rövid kör után okádta a füstöt a Piacon.
Így aztán arra jutottam nem nézelődök tovább, mielőtt még elviszik ezt a gyönyörűséget előlem lecsapok rá.Minimális alku után megegyeztünk, és a mai napon sikerült is elhozni az Autót.
A fennt említett horpadásokon kívül szeretném még a négy felnit fényeztetni, azon is vannak kissebb horzsolások, a tetősín is javításra szorul.érdekes egyébként, hogy ahányat megnéztem hámlott róla a festék.Valamint nagy valószínűséggel a kettöstömegű is cserés lesz, üresben a pedál ki illetve felengedésnél van egy ponton egy eléggé hallható zörej.
Ezeket leszámítva, viszont a futómű, a motor minden tökéletes állapotban van.Igyekszem is így megtartani.
Km:226561

A tegnapi nap folyamán ki lett cserélve a felső munkahenger is. Olyan, mint ha új lenne.
Jöhet a műszaki vizsga.
Előző este vettem észre ,hogy a bal első helyzetjelző nem világít.Délután vettem is egy párat bele és mindkét oldalit cseréltem.
Na végre , szóltak a kereskedésből ,hogy minden papír rendben!Nyomás indultunk is szombaton Romeoért!Ott várt már a bejáratnál a drága.Indulás után gondoltam teli tankolós-rátankolós módszerrel megnézem a fogyit.Az úton minden rendben volt, semmi hiba csak vezetésre kellett koncentrálnom,Szolnok fele próbálgattam de csak 160-ig húztam , majd kötelező cserék után bátrabb leszek.Útközbe csepergett az eső és ekkor láttam ,hogy az ablaktörlők eléggé leharcoltak, na mondom gyorsan ki is cserélem.Ekkor lettem figyelmes egy érdekes dologra , képet mellékelek:)
Hazaérve tankolás és láss csodát 5,77 literre jött ki a fogyi.Meg is lett dicsérve, kap ajándékba egy alapos mosás és egy nagy porszívozást ajándékba!

Még mindig a karosszériásnál van a gép, sajnos sokkal jobban szét volt rohadva mint gondoltuk. :(
Miután az olajfolyás diagnózisa a kipuff tőcsavarok tömítetlenségét állapította meg, elindult a projekt.
Ha már ki lesznek szedve, legyenek újak helyettük, így a következő 17 év megoldott. Természetesen új tömítés is kell.
Megrendeltem a kiegyenlítő tartály kupakjával együtt, mert az is eresztett egy kicsit.
Ma ellátogattunk a Párduccal a cuccért Csörihez.
Hazaérve nem bírtam megállni, hogy legalább a kupak ne kerüljön fel a helyére :-)












Április 5-én került fel a nyári szett. 3 felnit görgőztetnem kellett, illetve egy gumit javíttatni felrakás előtt.
Profilmélység: 7 mm
A hátsó féktárcsák felület kezelve lettek.





Olajcsere:168.211km.Agip I-sint Professional 10W40+szűrők cseréje