Blog
Eredetileg 15-ös tojástartós speedlineokkal vettem az autót, amik kicsit padkázva voltak, meg nekem is sikerült egy-két helyen tovább amortizálnom, lakkhiba is volt rajta, szóval esztétikailag hagyott kívánni valót maga után. Úgy döntöttem, hogy amíg téli szetten gurulok, addig rájuk fér egy felújítás. Egy jó barátom szerencsére pont ilyennel is foglalkozik, így nem kellett sokat gondolkodnom, hogy kihez vigyem. Az eredmény önmagáért beszél.
Ami történt:
- görgőzés
- padkázások javítása
- homokszórás
- két réteg alapozó
- két réteg szín
- három réteg lakk
Érdekesség, hogy elég sok réteg volt rajta, tehát már sokszor festhették/javíthatták ezt a szettet. Emiatt többféle szemcsével, több nekifutással sikerült csak megfelelően homokszórni.
(előtte-közben-utána képek)











Történt, hogy ismét elkezdett egyre hangosabb lenni az autó. Ezt furcsálltam, elvégre ősszel teljesen új hátsó részt tettünk az autó alá. Megnéztem, diagnózis: 3 csavarból 1 hiányzik, 2 laza a katalizátor-első dob után lévő összeszerelési pontnál. Ezt ismét orvosolni kell, de jó lenne úgy megoldani, hogy nem essen már szét megint itt újra a rendszer, elvégre valószínű nem véletlen itt hullik szét. A lényeg az, hogy a leömlő még fel van fogatva rendesen, viszont a katalizátor-első dob páros csak van a levegőben, az első felfogatás a háromszög dobnál található. Mivel elég nehéz ez a két dolog együtt, nyilvánvaló, hogy a súlya fokozott terhelést ad a csavarkötésekre, a rendszer állandó rezgései, valamint az úthibákból adódó egyéb rázkódások miatt. Elég sokat nézegettem az epert-manualt-különböző blogokat itt Amorén is stbstb, és azt figyeltem meg, hogy pl. a 8v-nél a katalizátoron gyárilag van két fül, azzal fel van fogatva. Igen ám, de ez az enyémen nincs, ráadásul minden fellelhető forrásban így van leírva a rendszer, hogy ez a lengő tömeg egyáltalán nincs felfogatva sehova. Viszont az alvázon megvannak a felfogató fülek. Meg is jött az ötlet, hogy két tartó elem ráhegesztésével a katalizátorra megfelelően fel lehet akasztani az installációt, tehermentesítve az első-hátsó rész összeillesztését. Innentől egyszerű volt a történet. Katalizátor le, fülek ráhegeszt (tudom hogy nem a legszebb a varrat, ezért ne tessék levenni a fejem, de legalább funkcionális), katalizátor vissza, gumibakokkal felfogat. Ahol bontva lett a rendszer, ott csavarok-tömítések újra cserélve (kontraanyákkal rögzítve). Meglátjuk így meddig bírja. Remélhetőleg tovább. És ismét halk az autó, csak akkor üvölt, ha kell. ;)



Hatodik, utolsó szezonjukat fejezték be a téli gumijaim, így gondoltam nyerek velük még pár kilométert a végén. Ezért csak most, májusban kerültek fel a nyári kerekek.
Ennek ellenére a téliekkel sem gurultam túl sokat ezen a télen(+tavasszal), összesen 7.347 kilométert. Így hat szezon után, 32.884 kilométerrel búcsúzom a Good Year gumiktól.
Búcsústatisztika a Good Year Performance 2 téligumiktól:
2009-2010 tél: 4.440 km
2010-2011 tél: 5.300 km
2011-2012 tél: 4.316 km
2012-2013 tél: 5.104 km
2013-2014 tél: 6.377 km
2014-2015 tél: 7.347 km
Látszik, hogy télen nem autózom valami sokat... A kerekek elmentek nyári álmot aludni a BudaGumi gumihoteljébe, majd ősszel gondolkozom azon, milyen gumit vásároljak rájuk.
A nyári gurulók harmadik szezonja következik. A Michelin Pilot Sportokban eddig 19.562 km van. (Leszámítva a tavaly nyáron defekt miatt cserélt jobb elsőt, abban csak 15.550 km) A nyári felnik átestek egy kis peremjavításon is, így most újra régi fényükben tündökölnek.

Előző bejegyzésben említettem, hogy volt kis elektromos zűr, úgy tűnik sikerült megoldani a dolgot (kopp-kopp). A hibajelenség a következő volt: Reggel első indításnál hideg motornál ugye először magasabb a fordulat az automata szivató miatt. Na, amikor ugye ezt az elektronika leejtené a normális 850/min körülre, akkor elkezdett fulladozni a motor. Ezután újra felment a fordulat 1000-1300 közé, utána megint le, fulladozik, vissza. Ezt kb 1-2 percen keresztül játszotta, ha hagytam. Ha az első leejtés után elindultam után már nem csinálta. Továbbá volt még hogy alacsony fordulaton erőtlennek érződött az autó, mintha még vagy 5 mázsa rá lett volna akasztva. Illetve előfordult ez üzemmeleg motornál is indítás után, elég érdekes volt. A lényeg, hogy a diagnosztika alapjárati motort írt hibának, de első körben úgy döntöttem, hogy csere helyett kipucolom a szívócsonkig az összes csövet, a fojtószelepházat és a légtömegmérőt, hátha segít valamit. Elég sok trutyi jött ki belőlük. Még olajcserekor ez a pucolás megtörtént a légszűrőig, így ezzel a mostani művelettel a szívócsonkig tiszta a rendszer. Szétszedésnél előkerült a hiba valószínűsíthető oka: A gumi cső, ami a légtömegmérő és a fojtószelepház között van el van repedve. Ez cserealkatrész hiányában szigszalaggal orvosolva, viszont azóta már meg van a cseredarab is. Természetesen ami bilincseket bolygattam, kicseréltem.
Eredmény: Fentebb leírt hibák eltűntek, további tapasztalat, hogy nincs olyan, amikor gurulok és kinyomom a kuplungot, hogy leesik a fordulat, majd korrigál, hanem egyből beáll fix 850-re.


Minden úthiba után volt visszajelzés. Kopogó, dübörgő és zavaró.
Alkatrész megrendelve reggel 9-kor, megérkezett 12:10-kor... 12 37-kor indulás haza
Köszönjük Csöri!
Felemeltük kerék le, csavarok könnyen jöttek ki. Aztán itt indult a szép dolog nem volt célszerszám a munkahenger visszahajtáshoz így gyártottunk egyet hála a céges gépparknak. Visszament majd beleraktuk az új betéteket (Juratec) aztán halad most minden tovább szépen.
Lassan de egyre biztosabban kezd kirajzolódni hogy mitől dadog az alapjáratom.
Mintha néha kihagyna egy gyújtás vagy mifene. Hát kiderült nem a gyúszi hagy ki hanem a befecskendezők vezérlése rakoncátlankodik. Bár lassan lehet hogy bocsánatos bűne így hogy egyre inkább közeledünk a 300000 megtett kilométerhez.
Valahol itt a széncsík elejénél cicereg az alapjárat.


EGR-hibakóddal vettem a kocsit, az eladó adott is egy új EGR-szelepet. Aztán - talán a prémium-dízel hatására - eltűnt a check engine ikon, de pár hete visszajött, úgyhogy megérett az EGR a cserére. Mihály úr ezt ma el is végezte. Ráadásul a lötyögős váltógombot is meghúzta :)
Km állás: 171 200
Költség: 8000
Eredetvizsga volt ma és ki tudtuk olvasni a motorkódot elég jól sajnos az előző tulaj honosítás alatt szart rá és beírták úgy hogy motorkód nem olvasható, csak egy rohadt csövet kellet volna levennie hogy olvasni lehessen. Na nem baj holnap mehetek közlekedés felügyeletre és +2300ft-ba fáj ez.
Off: Régi autót eladtam úgyhogy átírás után elkezdődik a nagy generál!