Blog

>> EseményAnti64 // Alfa 166 2.5 v6 // 2015-05-10

Kínai "minőségi" biztosítékoknak hála, volt kisebb elektromos gubancom. Pár méter madzagot cserélni kellett és a jobb hátsó ajtózáramat. De most minden, mint a gyári.

 
>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2015-05-10

Tavaly egy ismerősöm még meggyőzött, hogy a kevesebb néha több, és hagytam gyári alu színben a féknyergeket. De semennyire nem látszottak át a sűrű küllős gyári felnik mögül, egy sportos formájú kupéhoz meg egyébként is dukál, főként ha méretes elsőkről van szó. Így eldöntöttem, hogy ugyanúgy pirosra festem őket, mint előző Alfáimon.

1. kép ATE első féknyereg, ATE fékbetéttel, 2. kép Már piros első féknyereg, 3. kép első kerék, 4. kép hátsó kerék

Elmondhatatlan, mennyivel jobban néz ki a kocsi! Oldalról, egész autós fotó később, ha már le lett mosva! :D

Itt volt az ideje a futóművet felújítani.
Elöl cserélve lettek:
- bal és jobb felső lengőkarok (Febi)
- bal és jobb kormánygömbfej (Bendix)
Hátul:
- bal és jobb hosszkitámasztó (Birth)
- 4 hátsó lengőkar (Birth)
- stabilizátorrúd szilent (Birth)
- bal és jobb stabilizátor kar (Bendix)

A bal hátsó hosszkitámasztónál kellett vennem 1 db gyári csavart is mivel beletört a kasztniba.
Költségem munkadíjjal együtt értendő.
Km állás: 206500 km

 
>> Eseménykiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2015-05-10

Muszáj volt idén is hozzá nyúlnom a géphez és most a lámákkal kezdtem. Uj Depo lámpa mind 2 oldalra, fekete foncsoros projektor és 55w-5000K Xenon. Brutál jo lett. egy extra matricával megspékelve....

>> Autóápolástoto70 // Alfa 156 1,9 JTD SW // 2015-06-05

Tavaly sikeresen, és balesetmentesen (bár volt egy-két csikorgós kanyar...) lejárattam a 16-os felnikről a téli gumikat, amiket kaptam.
Nem volt kérdés: nyári gumi kell az idén...
Használtban gondolkodtam sokak megrőkönyödése ellenére, de volt egy jó, és megbízható beszállítóm használt gumiban. Nem jött be. Egyszerűen a 205/55/16 olyan gyakori méret, hogy szinte nincs is használtban. Puff. Marad az új.
Már kapható 12-16.000 között elfogadható, no name, de ismert márkákat tesztben lealázó gumi.


Érdekes, hogy a neten több napot kell várni erre a kategóriára, ha lesz egyáltalán. Általában a válaszok nagy része az "elkezdik újra gyártani" vagy a "hiánylistán szerepel" volt. Legjobb esetben a várakozási idő 72 óra, de tessék érdeklődni...
Keressünk mást.
Hát be is vállaltam egy a ha jól tudom Michelin keretek közt futó, a Taurus 401-es gumi mintázatú Riken nevezetű Tesco-s csodát.
Feltették. Meglepően kevés súly kellett neki, ami jó előjel. Hangja az van, hallom. De mit is várok egy 15 ezer forintos gumitól. Hajtom. Végre nem a télit nyúzom a tavaszi 27 fokban.
Viszont: rájöttem, hogy a télen lefestett alu kerekek a színük miatt, nem sikerültek "szemvonzósra". Jó-jó, de nem látványosan jó. Egy darabig pedig maradnak.
Képek később...
Nos a noname a Riken Maystorm 2 lett. Tetszett a tesztje ami ugyan a Taurus ugyanilyen mintás gumijáról szólt, de gondoltam egy kutya.
Nos nem elég, hogy pont két akció közt sikerült megvennem a Tecsóban, de ugye a puding próbája...
Elég - és most ez komoly - , tehát elég hangos. Jó a minta, de ezzel járna? Nem tudom. Viszont hogy ez ne legyen elég, van egy sebesség - kb 40-45km/h-, mikor azt érzem, hogy még ovális is. Márpedig marad, én nem cserélgetek...
Mindegy. Ez van, majd hangosabban szól a zene.

 
>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-05-11

Karcosak voltak a betétek és már nem olyan szépek. Ezért VTN fóliázással lefóliáztattam. Azért választottam ezt mert ezt utána le lehet lakkozni és így úgy néz ki mintha gyári lenne. Mivel nem volt sima a felülete fém alapozóval alá kellett dolgozni. Egy hétig ragasztó szalag tartotta össze a műszerfalat (1 kép). De a végeredmény jó lett (2-8 kép). Tükröt is lefóliáztattam. Gps talpával szedtem le a lapokat, így nem tört el a lap(10 kép). De a motor sarkából lepattant egy darab (9 kép). Szerencsére miután összeraktam elég erősen fogja nem mozog. Két útángyártott burkolatott vettem ami fényezhető volt. Kész tükör (11-12kép)
Kaptam 20% kedvezményt így volt 40.000.-ft.
Itt készült

 
>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-05-11

Csináltattam méretpontos szőnyeget. Fekete plüss ,fekete szegélyel. Piros cérnával varattam meg hogy menjen a Ti kormányhoz és kézifékhez. Négy piros Alfa felirat is került rá. Postával együtt 11.000.-ft volt.
Innen rendeltem - Főnix szönyeg

 
>> Tuning és extra6UR20 // Alfa 156 1.6 T.S // 2015-06-07

Kicseréltem a két hátsó (belső) világítás izzóit ledekre. Azért csak azokat mert először is meg akartam nézni mégis h mutat mielőtt mindent kicserélek, illetve az első (belső) világítás szétszedését nem mertem egyedül bevállalni (majd később segítséggel), sztem csak le kell azt is pattintani a tető kárpitrol de inkább megkerdezem itt az oldalon és utána vágok bele. Tetszik úgyhogy jön a többi is.
Update: Meglett az első is ;)

 
>> Tuning és extraÁkos91 // Alfa 147 1.9 JTD 8V // 2015-05-09

megvannak a nyári 16"-os alufelnik, a fényezést ismét SanyiJTD barátom végezte ahogy eddig az összes felnigarnitúrámat. Most kerülnek beszerzésre az új gumik. Képek hamarosan...

 
>> Tuning és extrape-Ti // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2015-05-11

Érdekes módon nekem nem az első emblémáról kezdett peregni a védőlakk hanem a hátsóról, na nem vészesen de az én szememet már bántotta. Hét elején megrendeltem az újat de a gyári cikkszám szerint benne lévő már nem elérhető de van helyettesítője, ami meg is érkezett pár kárpitpatenttel együtt amit még a "márkaszerviznek" (AHB) egy korábbi garis javítás alkalmával sikerült eltörniük. A csere nem nehéz: le kell bontani a csomagtér kárpitját, két csavar a behúzók alatt és jó pár patent fogja. A régi és az új embléma között két különbséget lehet látni: az egyik, hogy a régin a csati a kijövő vezeték végén van az újon már beleintegrálták a csatit az emblémába a másik érezhető különbség a nyomógomb megvezetése ami sokkal határozottabb a régi lötyögősebb volt. Remélem ez is bírja majd 5 évig....