Blog
Időközben kicsit elhanyagoltam a blogolást sajnos .. Megesett h a turbóm meghalt , a leömlőben volt valószínű valami leválásom és szépen ledarálta a geót és a lapátot is ...
Kapott felújított turbót és ugye akkor már olajat és szűrőket ..

Időközben kicsit elhanyagoltam a blogolást sajnos .. Megesett h a turbóm meghalt , a leömlőben volt valószínű valami leválásom és szépen ledarálta a geót és a lapátot is ...
Kapott felújított turbót és ugye akkor már olajat és szűrőket ..
Valamelyik nap este vettem észre ,hogy a hamutartó és a szivargyújtó fénye nem világít.
Vettem is azonnal 2 új izzót.A szivargyújtóé nem volt vészes cserélni, semmi extra.A hamutartó hááááát ott azé kellettek a kis nőgyógyász ujjak ,hogy a foglalatot vissza varázsoljam ,de sikerült.
A kocsi egyetlen távirányítós kulcsa (a másik sajnos nem az) elég gatya állapotban volt már, ráadásul hiányzott a fém, kulcstartó pöcök is, így a csere mellett döntöttem.
Kínai testvéreimtől rendeltem üres, 3 gombos kulcsházat, mely külsőre pontos mása a jelenlegi kulcsnak, logóval ellátott és minden csodát tud.
Rohadt lassan jött meg, de végül ideért, azonban nagy csalódás fogadott. Sajnos a ház belső felépítése nem azonos a jelenlegivel, így a belső részeket nem lehet átpakolni, a ház kialakítása is pont fordított (anya, apa fél), így nem is csereszabatos a jelenlegivel. A benne lévő mechanika és tartó pöcök viszont felhasználható, így a pótkulcs hármasával alkotott körből végül sikerült 2 használható kulcsot összetenni. :) Megérkezett kínai testvéreimtől a korábban rendelt kulcstartó is, így az is elfoglalta méltó helyét.


Igazából, nem volt semmi gondom a két szenzorral, de mások e tárgyban közölt képei alapján, már én is nagyon kíváncsi voltam, hogy a nálam eltöltött idő alatt (31 hónap) hogyan néz ki, illetve mennyire koszolódtak el. Hogy "előző életében" volt e hasonló beavatkozás, azt nem tudom, de amióta nálam van én csak Shell V-Power Nitro+ Diesel üzemanyaggal járok és rendszeresen használom a Metabond Megasel Plus üzemanyag adalékot. Nos a két alkatrész még eredeti, el kell hogy mondjam kellemes meglepetés ért azok állapota miatt. Igazából a MAP szenzor volt az ami "dzsuvásnak" mondható, az EGR szinte kifogástalan volt, alig volt rajta lerakódás. Természetesen mid két alkatrész meg lett tisztítva. A tisztítást WYNN'S EGR tisztító spray-al csináltuk.












Közel 6 évig béreltem Anikótól a garázst. Sajnos úgy alakult, hogy eladták, így ki kellett költöznöm belőle. Jó volt, egyedül állt bent az autó a fűtött garázsban, víz, villany, minden volt, és millió cuccom is elfért, kezdve a téli/nyári kerekektől, a tetőboxon át, a bicikliig. Ráadásul igen kedvező áron volt mindez. A sok cuccot szét kellett pakolnom, mindennek találni kellett helyet. Van amit eladtam, van amit árulok még, mert hely híján vagyok. Na és az autónak is találni kellett másik helyet. Azzal tisztában voltam, hogy ha nem akarom, hogy utcán álljon, akkor nem fogom megúszni annyiból, mint eddig. El is kezdtem keresgélni, és sikerült találnom egy helyet egy teremgarázsban. Közel van, de sajnos ezen kívül nincs több előnye. Drágább, sok autó körülötte, tárolóhely sincs. Viszont amíg nem találok más lehetőséget, jó lesz. Vannak tervek, ha minden úgy jön össze, ahogy szeretném, akkor remélhetőleg néhány hónap múlva megoldódik ez is.

Sajnos úgy vettem a kocsit ,hogy megvolt repedve a szélvédőm...mivel műszakin így nem megy át cserélni kellett...sajnáltam ,hogy nem gyári került bele de a gyári megfizethetetlen ..a srác aki csinálta meg profi munkát végzett.
Nem fújt érzetre elég hideget a klíma de mint kiderült csak érzetre 3 fokos levegőt fújt de ha már elmentem az olajat illetve azt nagyon kicsit ami hiányzott pótoltuk meg kapott egy fertőtlenítést meg egy új pollenszűrőt...egyébként töltés után 1 fokos levegőt fújt :)

Rászántam magam és nekiugrottam az EGR szelep tisztításnak. Időnként hibát dobált miatta, illetve előfordult hogy elfogyott az ereje a kocsinak 3500 körül. Sose csináltam ilyet így nem tudtam milyennek kell lennie amikor koszos, de egy tisztítás biztos nem árt neki alapon elkezdtem.
Megszenvedtem a szelepre csavarozott tartókonzol leszerelésével, mert valami ökör el is nyalta az anyát, de úgy meghúzta valamivel mintha minimum 3 tonnát kellene megtartania egy gumicső helyett. :) Az után már ment minden frankón. Nem tudom mennyire tud elkormolódni az egység, de volt benne mocsok. A tisztításhoz féktisztítót használtam.
A korábbi hibák elmúltak és sokkal erőteljesebb kis fordulaton a motor. A turbólyuk teljesen eltűnt, ami eddig érezhető volt. Szerintem megérte a rászánt időt...


