Blog

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-05-16

Tisztában vagyok vele, hogy az autóm alja közel van a földhöz. Ennek megfelelően is közlekedem. Ha béna vagyok, nem figyelek, akkor persze leér az eleje, de igyekszem figyelni. Sajnos van, amikor az sem elég.
Újpesten a Tél utcát felújítják, hetek óta zajlanak a munkák. Természetesen tisztában vagyok vele, viszonylag sűrűn járok arra. Ma is így történt, és óvatosan közelítettem meg az Erzsébet utca/Tél utca kereszteződést. De hiába az óvatosság, ha nem a sebességnek köszönhetően következik be probléma. A felmart és az aszfaltozott részek találkozásánál akkora volt a szintkülönbség, hogy az első lökhárító felfeküdt az aszfaltra, mely sérülést okozott az autómon. Öröm, boldogság... Az ott dolgozó munkásoktól megtudtam, hogy a művezető hamarosan a helyszínen fog tartózkodni, így őt megvártam. Miután megérkezett, ismertettem vele a problémámat, majd megtekintette az autómon esett sérülést és a nyomot is, melyet a lökhárító hagyott az aszfalton. Elismerte, hogy az esemény ott történt. Felettesével telefonált, majd azt mondta nekem, hogy meg kell keresnem a Colas Út Zrt-t, hogy a problémám megoldódjon. Elmondása szerint az ilyen szintkülönbségeknek 4 cm-esnek kellene lenniük, jelen esetben ez majdnem annak a 3-szorosa volt. A művezető együttműködő volt, bízom benne, hogy a Colas Út Zrt. sem zárkózik el az ügy gyors és problémamentes megoldásától. A helyszínen készítettem fotókat melyeken minden látszik. Írtam levelet a Colas Út Zrt. felé, most várom a válaszukat. Kíváncsi leszek, nem szeretném nagyon elnyújtani a dolgot. Egy elem fényezésének az árát várom tőlük.

Automata váltó olaj 2990 Ft/l Castrol Multivehicle ATF
Üzemanyagszűrő 2361 Ft Hangst
Olajszűrő 1050 Ft Armafilt
Levegőszűrő 2289 Ft Starline
Motorolaj 1791 Ft/l Q8 5w40 Excel
plussz féktisztító,ablakmosó,apróságok

 

A télen beszerzett mindenféle alkatrészek folyamatos felkészítése a vége felé közeledik.Fémtisztára takarítva sok minden és horganyalapozás után festések, galvanizálások elkészültek.Műanyagok karbonbevonathoz előkészítve.Ablakemelő szerkezetek - majd hátra - hibernálva, VTN folyamatban, fényezések stb. szintén.Beépítésük, cserék ( nagyon ) sok minden más 1 hónapon belül.AC-re készen leszünk.

>> SzervizJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2015-05-16

Eltelt 2 év. Újabb műszaki vizsga. A kocsi csont nélkül átment.
Előtte cseréltünk olajat, illetve az első stabilizátor szilentjeit. Végre megszűnt a kopogás a kocsiban.

km állás: 213.001km

>> Eseményimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2015-05-15

Ismét eltelt két év,így műszakira kellett vinni az autót.Köszönhetően a rendszeres karbantartásnak semmit nem is kellett csinálni,csak elvinni a vizsgabázisra.Újabb két év műszaki rendben:-).

 
>> Tuning és extranorbi0409 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-05-18

Sok használt felni keresgélése és próbálgatása után úgy döntöttem megnézem, új felnik hogyér mozognak. Kellemes csalódás ért a hungarogumi honlapján. Keresés autótípus alapján --> Budapesti raktárkészlet --> MAK Rapide Ice Black 8Jx18 ET35 --> Telefonálás --> Felpróba a Brembo féknyereg miatt (tanulva egy multkori esetből) --> Tökéletesen passzol, gyönyörű! El is hoztam a garnitúrát. Jövő héten lesz gumi is rá és egyből mennek is fel a csodára:)

-----------------------------------------------------

2015.05.18
Felkerültek az új kerekek az autóra. Fenomenális! :)

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2015-05-15

Akinek nem inge, ne vegye magára. De könyörgöm, nézzetek rá a naptárra. Az évszámra. Vagy hogy hányadik századot írunk. És felejtsétek már el a szigetelőszalagot! Hiába mondjátok hangzatosan, hogy "rendesen körbe bandázsoltuk". Egyrészt nem bandázs, másrészt egy fél tekercset is rádolgozhattok, akkor sem akadályozza meg, hogy az alatta lévő forrasztás, csatlakozó elkorrodáljon.
Apropó csatlakozó. 1989 volt az utolsó év, amikor Keletnémet országban motortérbe víz által ért helyre natúr védtelen késes csatlakozót tettek. Tudom, szigszalag. Kiábrándító, de NEM védi meg. Így eshet az, hogy a lelkesen megsufnizott klímám, amit 5-ször ha használtam a múlt szezonban, idén tavasszal ismét nem indult el.
Elárulok egy nagy titkot. Létezik úgynevezett vízmentes csatlakozó! Lehet venni, boltban. Polcról. 1200Ft.
Ha már volt szíves az aranykezű levágni a gyári aljzatot a klíma kuplungról, mert nem fért hozzá másképp (a szigszalaggal), legalább megcsinálhatta volna rendesen.
Vannak ám még titkaim! Forrasztó olaj, zsugorcső...hajjaj mi is az?
Jajj hát a zsugorcső az pont arra van, hogy ne érjen össze a plussz meg a mínusz. Persze, tudom, szigszalag.
Ja..jut még eszembe más is. Ha az egyik vezeték rövidebb, akkor a hosszabbikból vágunk. Nem toldjuk meg egyformára csak azért, hogy beférjen az ormótlan (és szétégett) hegyű 220V-os forrasztó páka amikor a késes csatlakozókat dolgozzátok a drót végére.
Ha hiszitek, ha nem, elkorrodál még a zsugorcső (no mi a fene?) alatt az is!
Az alumínium csatlakozó és a rézvezeték barátságát inkább nem fejteném ki...
Csak annyit mondok...ha nem megy, vagy csak így megy, akkor inkább NE csináljatok semmit. Több munka rendbe hozni, mint egyszer rendesen megcsinálni.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-05-14

Hetek óta jártam kiégett balos helyzetjelzővel jártam. Ma sikerült összeszednem a bátorságomat, hogy betegyem a lábam a Homasitába, mert sehol máshol nem kaptam H6W-t. Anyám, hogy ott mi szemét van... :D

Három darab, gusztustalanul drága izzót vettem, és ha már a szemem elé került, egy pár T5-öt is a fordulatszámmérőbe. Nyolcadik hónapja hajtom a V6-ot, azóta nem láttam a műszerfalát teljes díszkivilágításban.

A cserék most is kalandosak voltak. A helyzetjelzőből sikerült kicsavarni az izzó üveg felét. Egy fogóval cibáltam ki a többit öt vagy hat darabban. Ehhez képest a fordulatszámmérő meg se izzasztott. Az óra pikk-pakk kijött, a stekkerek se voltak rágyógyulva, csak az izzót tartó műanyag vacakkal nem bírt a csipesz, amit levittem az autóhoz. Felhoztam az órát, és két vékony csavarhúzóval meg tudtam fogni és elfordítani a pöcköt. Némi evőpálcikás rutin segített volna. :) Visszafelé már csont nélkül ment minden.

Kilométeróra állása: 134 742

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-05-14

A légkondira ráfért egy fertőtlenítés, és ha már úgyis klímásnál jártam, egy töltés is. Nem volt különösebben gyenge, de a töltés óta azért érezhetően jobban hűt. Fertőtlenítésből az ózonost választottam. Az eredmény teljesen szagtalan légkondi. A Slussz-Plussznál jártam a hülye név ellenére, mert hozzájuk fértem be még aznap. Később nem nagyon érek rá, és még a Selénia Rally előtt meg akartam csinálni. A klímaszerviz élőben kellemes meglepetés volt, legközelebb is szívesen megyek hozzájuk.