Blog

>> SzervizLeonSilver // Alfa 166 936 // 2015-05-17

Megtörtént az elképzelhetetlen. Megállt alattam az Alfa. Kéccccer is... :'(
De megy, működik.

Két vagy három szüttyögőt előztem és kicsit odaléptem neki, hogy szedje a lábát.
Aztán egy rántás és leállt a motor. Na, mondom marha jó... lehúzódtam.
Néztem ki bután a fejemből és próbáltam felhívni a vőmet, hogy lassan induljon el értem Szombathelyről - Soltig (~230Km), és vonszoljon haza.

Közben ráadtam a gyújtást és simán, pöccre indult.
Megy, nem füstöl. Úgy vettem észre a második megállásnál (tudatos volt), hogy ha palót nyomok, akkor áll meg valamiért. Ha szépen, lassan gyorsítok , akkor nem.

 

Sajnos megboldogult gyerekkorom utolsó emlékétől is megszabadulni kényszerültem.
Se elötte-se utána nem lesz hozzá fogható örömautóm.Mikor felrebbent a váltás lehetősége már hiányzott a QV-m.De gyerek melett már hiányzott a két hátsó ajtó.És még mi klíma hiányában élveztük a napfénytető nyújtotta élményt addig gyerek melett már ezt nem lehetett megtenni nehogy huzatot kapjon.Nincs mese klímás-öt ajtós kell.
Számomra máig érthetetlen módon a 147-es csomagtartója kissebb mint a 145-ösé.
Ezért az kiesett a játékból.A Giulietta még drága volt ezért mésfele kezdtem kacsingatni.De csak is Olasz lehet ezért döntöttünk a Bravo melett.Nem is kicsi nem is nagy szivó is pont jó lesz.Ami jó is lett volna(párom és a gyerek is imádta)csak nem egy 150(na jó azért az évek alatt egy pár ló lesántult)lovas gépjármüből átülve.Meg azért a vezetése sem váltott ki belőlem érzelmeket.Ezért rá egy évre eladtam.Nem kellett kapkodnom a kocsivásárlással mert akkori munkatársam háztól-házig fuvarozott.
Ezért éjjel nappal a netet bújtam hátha akad valami tuti vétel ócsoé.Hát nem akadt.
Mígnem egyik nap bejelentette m.társam,hogy ő holnap biza nem jön dolgozni.Pánik szerűen kerestem kocsit másnapra.Így jutottam a Stilohoz.Aminek a vezetése ha lehet még érzelemmentesebben zajlott.Majd 2015-ben munkahelyet váltottam és mostmár kocsira sem volt szükségem.Meghírdettem-eladtam.De azért nagybevásárlásokhoz, vidékre leutazásokhoz csak kell egy kocsi.Mostmár csak is Alfa jöhet szóba: Lehetett akár milyen szép a Bravo azért az Alfa érzés csak hiányzott belőle.Néztem GT-t. Három ajtó miatt bukó.Utolsó évjáratú 156-ost,159-est csak nekem fura,hogy van egy puttony a hátam mögött.Így csak is Juliska lehet a befutó.Itthon sajnos elég gyér a felhozatal ezért kintiekkel kezdtem szemezgetni.A Németeknél sajnos nem elterjedt a 4 elektromos ablak és számomra elég kiábránditó volt mikor láttam egy fullos-bőrös-napfénytetős kivitelt hátul kurblis ablakokkal.Osztrákokat elvetettem meg ha már Olasz hozzuk otthonról.Pont mikor hazautaztam vidékre raktak fell egy frissen behozottat.
Nem volt messze tölünk ezért elkértem anyámtól a kocsiját,beültettem jobb egybe apámat és útrakeltünk.Szép volt elsö ránézésre a srác is jó fejnek tünt.Körbe karcos volt amiröl mutatott fotókat de szépen kijavították.P-s rendszám föl és mehet a teszt kör már akkor mellbe vágott a menetdinamikája pedig eztán raktam csak D-be:)))
Majd fél órát kocsikáztunk mire visszatértünk.Ha itt nem jött ki semmi akkor eztán sem fog.Alkudoztunk,megeggyeztünk aztán gondoltam még csak alszok rá eggyet.
Azért csak Progression,nincs multikormány,hiányzik a krómcsomag stb..
Másnap hívtam ne haragudjon de most nem szeretném elvinni.Majd rá egy hónapra olyan áron adta,hogy annyiért már el néztem bizonyos hiányosságait.Felhívtam,hogy ennyiért már érdekelne.Megismert,egy fillér foglalót nem kért és telefon beszélgetésünk után már le is vette a hírdetést.Következő hétvégén le vidékre,adatok eggyeztetése,megbízás megírása és egy hét múlva már friss vizsgásan,nevemen a kocsi.Rég voltam már ennyire izgatott,páromnak persze egyszót se,meglepi lesz. Május 6.-án hívott kész a kocsi mehetek érte.Oké mondom dolgozok hétvégén megyek.Május 7.-én jött a szupercella,golflabda nagyságú jégdarabok estek az égből.
A kocsim mellett állt egy nagyobb kocsi ezért oldalról bevédte de a motorháztetö meg a tetö kapott.Hát így nem lett kocsim a hétvégére.De biztosított róla,hogy amint kész személyesen felhozza Pestre.Aminek május 12.-én eleget is tett.Reggel negyed hétre itt is volt kivittem a vizsga állomásra ott beült egy másikba amit szintén vizsgáztatni hoztak föl elköszöntünk egymástól és levakarhatatlan vigyorral az arcomon most már tényleg Juliska tulaj lettem:)))))

 
>> SzervizDanny // Alfa 156 1.6 TS // 2015-05-17

Ott kezdődött hogy egy pesti út alatt elégett egy kipufogó szelep.Három hengerrel haza és után autómentővel Várpalotára Csörihez .
Már amúgy is terveztem a egy látogatást hozzá de nem így :)
Ami cserélve lett:
Kapott egy másik felújított hengerfejet, hozzá a ami kell tömítések csavarok.
Volt egy váltó oldali főtengely szimering csere is, de miután lekerült a váltó és gyári kuplung volt alatta akkor az is csere.
Kapott még egy bontott kormányművet is mert az eredeti eszméletlenül rázta a kormányt, két új kormány összekötővel.
Két alsó lengőkar is cserélve lett, ők öregség miatt lettek száműzve .
Természetesen szervo és motorolaj csere is volt így.
188000km-nél
Kb ennyi
Ja és most kapott négy új gumit Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 215/45 R17 eszméletlen jól tapad :)
A felsorolt javítások összege gumival, tetemes :)

 

Ma végre sikerült eljutnunk az eseményre. Már évek óta próbálom követni, de eddig mindig közbe jött valami. 510 km-t mentünk egész nap, de megérte. Jó buli volt, emlékezetes marad.
Nem vártuk meg az eredmény hirdetést - így hazafelé végig nyitott tetővel jöhettünk - de megtudtuk, hogy ötödikek lettünk. Elsőre nem is rossz.
A sebességeket szigorúan betartva 2, azaz kettő perc késést szedtünk össze. Azt is valószínűleg a kerékpárosokat előzgetve. Szóval, a szintidő jó volt. Nem is értem, hogy egyesek minek rohantak annyira. Menet közben a legrosszabb részen előztek meg olyanok, akik mögöttem indultak. A feladatokra adott idő is elég volt. Néhány tesztkérdés számomra tényleg csak tippelési lehetőség volt. Ettől játék a játék...
Tetszett:
- az autóverseny az első állomáson,
- a "minigolf"
- szép helyek, kilátás,
- jó és pontos itiner, mindössze 3x tévedtünk el, de akkor is mi néztük be a kereszteződést és az elvesztett időt a feladatmegoldásnál visszanyertük,
- a fizetős parkolók rugalmas megoldása,
- kávé, innivaló, zsíros kenyér,
- a lovarda (még sose jártam ilyen helyen)
Ami nem:
- az utak minősége, alig pár km volt, ahol lehetett nézni a tájat. Komolyan jól jöttek a kihelyezett 60-as táblák, mert tényleg nem tudtam gyorsabban menni.
- A Cziráky-kastély állapota. Rossz volt látni, hogy milyen most.
...ez utóbbiakról viszont a rendezők nem tehetnek.

Szóval köszönet a szép napért!

u.i.
Az 5. képen nem az én eredményem van, csak szerettem volna ilyet :-)

 
>> EseményZsolt155 // Alfa 155 2.5 V6 12V // 2013-10-18

A Budapesti Olasz Kultúrintézet, a Magyarországi Olasz Nagykövetség támogatásával rendezte meg a "KALEIDOSCOPIO ITALIA 2013, A kultúra és a "Made in Italy" Budapesten" című kiállítását. Az eseményen többek között a motor, a divat, az oktatás, az ipar, a borgasztronómia, a szolgáltató, a lakberendezési és az ingatlanszektor képviselői mutatják be kínálatukat.
A rendezvényre az Alfa Romeo Club Magyarországtól én is meghívást kaptam.

 
>> AutóápolásZromeo // Alfa 156 1.9 JTD // 2015-05-15

Sajnos Romeo eblémái felett is eljárt az idő így gondoltam meglepem egy pár új emblémával ugyanis a kevesebb mint 3 hét alatt megtett 650 km-t hiba nélkül teljesítette.
Olvasgattam fórumokon és több módja van a cserének.Mérnök ember lévén nem riadtam meg a feladattól és úgy gondoltam saját módszert fejlesztek ki :D
Kezdtem a pajzs leszedésével amit 5 csavar fog, majd a pajzsból a hűtőrács kiszedése. Itt az olasz mérnökök eszméletlen milyen jó kis pattentos technikát találtak ki, ahhoz ,h sérülés nélkül kitudjam bányászni a rácsot 3 lapos csavarhúzó egyidejű mozgatására volt szükség .A rács megszabadulása után látszott ,h az emblémát belülről még 2 szegecs is tartja ezeket a jól bevált lapos csavarhúzóval el is távolítottam ,majd az emblémát rövid ideig hőlégfúvózva könnyen le is esett.Takarítás után az új emblémát egyszerű FBS ragasztóval rögzítettem.A hátsó embléma húzósabb lesz szóval annak jobban neki kell készülni.
Az oldalsó gyári sárga indexek helyére is rendeltem új fehér indexet.Ezek cseréjéhez nem kell semmit extra kb 5 perc alatt meg is voltam izzócserével együtt.

 
>> Tuning és extraZromeo // Alfa 156 1.9 JTD // 2015-05-17

A felnik megérkezése után jöhetett a gumi vadászás.Használt gumiba nem is gondolkodtam egy percig se , egyik ismerősöm ajánlotta itt helyben a szilágyi gumi szervizt , h elég jó áron adják a gumikat és szerelik is.Ki is néztem egy 205/40R17 vacsiúj Infinity gumit amit rövid tanakodás után meg is rendeltem.Rá 2 napra már hívtak is ,h megérkeztek mehetek értük.A szervizbe ritka normális emberekkel találkoztam ,nagyon segítőkészek voltak, csak ajánlani tudom minden klubtársnak.A gumikon kívül még kértem 16 db új felni csavart és egy szett kerékőrt ,h teljes legyen a kép :D
Gumik - 53000
16 felnicsavar - 4800
Kerékőrszett - 3300

 
>> Tuning és extraZromeo // Alfa 156 1.9 JTD // 2015-05-11

Rengeteg agyaltam a nyári felnin, ugyanis sajna csak télit kaptam Romeo-hoz.
Elsőként a 16" Speedline Teledial felni jött szóba ültetéssel.Azonban az tudni kell rólam ,h a HGT alatt 5 évig volt állítható sportfutóművem és hát őszintét megmondva , kicsit ráuntam és most már hosszabb távokon is szeretném használni a kocsit, ezért inkább hajlottam a 17" biohazard felni felé gyári futóval.Találtam is egy gyönyörű eladó példányt amire már nem kell költeni le is csaptam rá gyorsan és másnap már itt is voltak.

 
>> SzervizZromeo // Alfa 156 1.9 JTD // 2015-05-15

Végre eljutottam a szerelőmhöz, átbogarászta Romeo-t és nagy örömömre a kötelezőkön kívül pár apróság van.Azonban a jobb alsó lengőkar azt mondta idővel cserés lesz ,most még bőven jó, ettől függetlenül cserélem ,ha már sikerült időpontot foglalnom a szerelőnél, meg hát a nyári felnik miatt úgyis kell futóműveshez mennem majd , de ez még titok :D
Szóval leadtam a listát a beszerzőmnek:
Mobil 1 5w40 - 5L
Mahle olajszűrő
Filtron olajszűrő
Filtron levegőszűrő
Contitech hosszbordásszíj
Első fékcső -2db
Külső gumiharang
Metzger alsó lengőkar
Fehér oldalsóindex - 2db
Gázolajszűrő

 
>> Szervizmreni // Alfa 166 2.4 20v jtd // 2015-05-17

A dolog őgy kezdődött,hogy bekerült az autóba egy Steinbauer box,amit egy darabig tolerált is a kuplungom,aztán elkezdett csúszkálni.Nem sokkal ezután kikerült belőle a box,kis ideig jó is volt minden,de hamarosan gyári teljesitmény mellett is meg-meg csúszott,2-3 hónapig igy jártam vele,aztán rászántam magam,hogy Manky-val iratok egy programot a NagyVad-ra :)
Épp volt egy kis szabadidőm,úgy döntöttem,hogy felhasználom a hónapok óta a polcon porosodó gyári új kuplung szettemet.
Ez meg is történt,a lendkerék lóg egy picit,de még nem vészes,úgyhogy maradt a régi.
Hibátlan lett az autó,a dolog érdekessége,csak annyi,hogy a régi kuplungtárcsa mindössze 5 Tized mm-el vékonyabb mint az új,és a szerkezeten sem látni semmi rendellenességet.