Blog
Pár hete felfedeztem, hogy egy menyét költözött a kipufogóba. Ahogy húzom ki, látom, hogy ez nem menyét, hanem valaki egy parókát tuszkolt bele viccből. Aztán látom, hogy ez nem is vicc, hanem a hátsó dob szigetelése (haj szerű cucc) jön kifelé hosszú cafatokban. Szétrohadt a dob, gondoltam, bár a kocsi hangja nem volt hangos. Azért amint időm engedte, elcammogtam kiváló kipufpgós mesteremhez (Karkus), aki személyre szabott az autóra egy szuper dobot, és talált hozzá egy alig hazsnált krómozott saválló rozsdamentes gyönyörű véget is, amit újszerűre polirozott. Hajeregetés nélkül ugrik újra a verda.
Na összeállt a gép, viszont ideiglenesen marad még a régi olajhűtő meg a kip.rendszer... Minden a helyén, lehet indítani. Első indítás, majd egy pici füst, de hamar elhagyta. :)
Próba: ugyanaz a jelenség jött elő, mint motorcsere előtt... Durrog, puffog, ledadog.. Majd' megállt a szívem.. Nem is kínoztam tovább, egyből vissza a garázshoz gondolkodni.. :D
Mindent jól raktam össze.. És hirtelen beugrott, hogy kicseréltem egy alkatrészt, a régi motorból ki, majd ebbe be. Gyors vissza is cseréltem, majd jöhetett ismét egy próba. :)
Hihetetlen, de jó, és hibátlan! :D
Az alkatrész megnevezése: GYÚJTÁSROTOR!!!! Azért cseréltem ki, mert újnak tűnt, ahogyan a régi motorban is, ezért nem nyúltunk hozzá. Viszont nem Bosch volt. Össze is lett hasonlítva és nagyon minimális különbség van a Bosch és ez között, de úgy látszik ennyi elég is volt.. Azért durva hogy egy ilyen apróság miatt sz*ptam, és ment sz*rrá a régi motor. :D


Megjött a másik turbo Deposoktól! :)
Hát már eljött az ideje a fékcsövek cseréjének:-) komplett alja ki lett cserélve!
Hát ott kezdeném, hogy Alexandrotól sikerült beszereznem az összes csövet és még egy kávét illetve üditőt is kaptam mellé:-) Innen is köszi még egyszer! Szóval miután megjártam Sáskát, hozzátenném nagyon szép helyeken jártam és nagyon élveztem az út nagyrészét, az autópályát kivéve.Szóval eljött a csere napja és hát nem ment egyszerűen, miután elkezdtük kiszedni a tartóból, már elkezdett csöpögni az olaj, hát tudtam, hogy nincsenek jó állapotban a csövek, de ennyire! Hát sok kis darabra tört a 15 éves cső, illetve az összerakás sem volt egyszerű, mert egy helyen még menetet is át kellett vágni, hogy rendesen illeszkedjen mind két oldal. Na de 10 óra meló után készen lett:-) nagyon örülök neki!
Újra itt!:D
az elmúlt időszakban nem sok időm volt írkálni, de ennek ellenére sok minden történt Morcossal!
első körben megérkeztek a szélvédő sarkaiban lévő légterelők, amiket rögtön ki is cseréltem! Ezúton is köszönöm a közreműködést Erhard 242 (Dark Side) -nak!
meglehetősen leegyszerűsítette a rendelés folyamatát:)
Aztán elkerült végre fényezőhöz a kicsike, ahol a hátsót teljesen lefényezték( előző tulaj ha már nem említi a törést, legalább csináltatta volna meg jól) , az elsőt pedig csak javították!
végeredmény jó lett, bár voltak hiányosságia a szolgáltatásnak:D
végezetül pedig a jobb lábamnál lévő műbőr kárpit elem szörnyű nyikorgását is megszüntettem, amihez droberto blogjáról csentem az ötletet:), bár a boktató ismát az előző tulajtól jött aki egyszer gondolom le akarta venni az elemet, és rögzítéssel, valamint a műszerfal beslő részének az elem rögzítésének a részével együtt letépte...
úgyhogy nem kis meló volt mire visszapántoltuk valahogy...
de most minden remek, nem zúg, nem nyikorog, és kívülről is szép:)


Elvittem ma autókozmetikába mert a kárpitok nem a legszebbek és legtisztábbak így a legjobbakat remélve, hogy csillogva, villogva fogom visszakapni. Itt Miskolcon van egy nagyon profi, jól dolgozó srácokból álló brigád ( miskolciaknak mondom: fonoda, shell kút).
Az önindító melegen legtöbbször megszaladt, volt olyan, hogy harmadszorra sikerült beindítani a motort. Vettem egy nagyon jó állapotú bontottat.
A bal külső tükör repedt volt, abból is kapott egy hibátlan gyári Marellit (a konzol maradt az, ami az autón volt, mert a frissen beszerzettről mállott a festék).
Felraktam a váltóoldalra a sárvédő műanyag panelt, mert hiányzott, a jobb oldalit is cseréltem, mert törött volt.
Az alkatrészekért köszönet András bácsinak!
Kapott még hibátlan, törésmentes és hiánytalan (!) gyári szerszámkészletet, egy nagyon jó ablakemelő kapcsolót, féktárcsa pozicionáló tüskét jobb előre, meg egy vállalható állapotú bőr váltógombot.
EGR szelepet is ellenőriztem, teljesen halott a mechanikus része, nem tud zárni, mert ELÉGETT a tömítő felület, ezért ideiglenesen lefalaztam. Eltűnt a torpanás 2800-as fordulatnál, és megy az autó, mint a vaddisznó.
Rendeltem a patentcentrumból 2db légzsák fedél patentet is. Egészen más így ránézni arra a fedélre.
Kapott hátra egy Amorés rendszámtáblatartót is. A másik a 75-ösömön van hátul :)

Vasárnap rászántam magam a soros bőrápolásra. Két hónapig tartott, mire minden összejött hozzá. Volt rá egy fél nap szabadidőm, nem szakadt az eső, nem betegedtem le, nem voltam lusta, nem tört ki a háború. A múltkori glicerines szappan még bírja, a nyeregápoló viszont majdnem elfogyott. Legfeljebb egy könyöklőre lenne elég a maradék, szóval a következő menet előtt venni kell egy adagot.
A tavalyi kihagyás után újra rajthoz álltunk. Idén a hátsó üléseket is kihasználtuk: először vett részt a versenyen a kisfiam és az unokatesóm. Nem titok, hogy elég lazán álltunk hozzá az egészhez. Kirándulni indultunk és szép autókat nézegetni, és azt kell mondjam, hibátlanul teljesítettük is a célunkat.
A feladatoknál nem kapkodtunk. Hol kisautókat tologattunk a homokban, hol lépcsőt másztunk kifulladásig (valaki magyarázza el egy kétévesnek, hogy ezt nem találjuk elég szórakoztatónak), ráadásul egy csapat biciklist is kifogtunk. Meg is lett az eredménye, több mint 40 percet csúsztunk a célbaéréssel. Az ezért kapott büntetéssel sikerült is összehoznunk egy negatív pontszámot. Tegye fel a kezét, aki meglepődött azon, hogy a dobogó közelébe se jutottunk! :)
Láttunk viszont rengeteg gyönyörű autót, Holló (az utód) nem győzött egyik ámulatból a másikba esni, csak a Quattroporte zavarta össze. Kétszer nézte meg mindkét végét, de nem érte fel ésszel. Szép autó Alfa logó nélkül?! Az anyukája könnyebben viselte a dolgot, csak haza akarta vinni a Maseratit. Apropó, ha valaki apró ujjlenyomatokat talált az autója orrán, akkor Holló a bűnös. Remélem, mindenki meg tudja bocsátani.
Az utak jó része ismerős volt. A 811-es Vértesacsa felé nagy kedvencem, a nadapi utat még annál is jobban szeretem, és az Alcsútdoboz-Biatorbágy szakaszt is imádom, még a vacak aszfalttal együtt is. Láttunk persze új helyeket is, ráadásul másfél éve elköltöztünk már Fehérvárról, szóval az ismerős utakon se járunk már olyan gyakran. Jó volt viszontlátni őket. A kilométerszámláló is itt fordult át a 135 ezren.
Jövőre is ott leszünk!
Esedékes volt egy futómű állítás :)
Megtörtént :)