Blog
Az új tüdőszűrő és tisztítószett ma megjött, ezért ( is ) érdemes olaszból vásárolni mert a tisztítószettel együtt volt annyi mint itthon csak a szűrőbetét...:-)


Ma megjöttek a gumiszőnyegek, eléggé tetszetősek.
Időközben a hátsóablaktörlő mizéria megoldódott, sikerült gumifütyit és sprickólót rendelni és most már sprickol, töröl, nem beázik.




Már közel egy éve vívódtam, hogy miképp növeljem a lóerők számát, (az enyém ún. "butított belga" 115 pacival) természetesen úgy, hogy lehetőleg "ne vágjam haza" a motort. Sokat vacilláltam, hogy REMAP vagy BOX. Természetesen alaposan körbenéztem és "áttanulmányoztam" mindkettő előnyét és hátrányát. Számomra barátságosabbnak tűnt a box, csak azt kellet eldönteni, hogy melyik legyen, míg végül rátaláltam a számomra legideálisabbnak tűnő, úgymond "gyári" boxra. Elolvasva, hogy milyen lehetőségek rejlenek benne, semmi kétségem nem volt, hogy azt akarom. Közel egy hónapos várakozás után a mai nap megérkezett! Sardulah cartásat azonnal hívtam és persze finoman "rábeszéltem", hogy ugye azonnal betesszük? Mondanom sem kell nem kellett sokáig győzködni! Sikerült egy kis "barkácsolás" után az anyós ülés előtti tűzfalra szépen feltenni a "dobozt".És hogy mit tud ez az "okos" szerkezet:
• A FIAT motor mérnökei fejlesztették ki!
• 3 választási lehetőség: Eredeti (gyári) progi, üzemanyag-takarékos üzemmód, maximális teljesítmény (ez az én esetemben 143 paci)
• Távirányítással vezérelhető- még vezetés közben is! (kb. 80 km/h alatt)
• Minden modult lehet módosítani az interneten
• Amíg a motor nem üzem meleg addig nem kapcsol!
• digitális technológia
• Hiba esetén automatikusan csökkentett módba kapcsol, hogy védje a motort a sérülésektől
• ONLINE támogatás és módosítás lehetséges!
A beépítés után természetesen azonnal próbakör. Engem meggyőzött!! Sardulah cartás a próba után csak annyit mondott, hogy "durva"! Minden tartományban szép egyenletesen adja le a nyomatékot, megy mint a mozdony! Füst nuku, de ezt a gyártó is garantálja, tehát nem okoz gondot a részecskeszűrőnek! Az elkövetkezendő időben természetesen "teszt"! Kíváncsi leszek, hogyan viselkedik hosszabb úton, illetve pályán!
Mindenesetre már most meggyöző!






Mai napon felraktam a motorra a szívósort, magasnyomású üzemanyag szivattyút, a komplett új vezérlést (SKF), minden kitisztítva, ahogy illik. Egész egyszerűen ment minden, bár még az eLearn-ben található csavarok behúzási nyomatékánál megadott számait még tanulnom kell mit is jelent.
Ma átvettem a matrica rendszámot! Pár hete a hölgy azt ígérte, hogy SMS-ben értesít, de nem tette meg. Ma bent jártam, mert az eladott 156 papírjait intéztem (ezt majd a 156 blogjában folytatom). Még nincs felragasztva. Kép hamarosan. Lapátot leadtam...
Képen még a rendszám az szélvédő mögött...kis tesó kettővel mellette...




Kissé elhagyta magát a bal hátsó, nyitható oldalablakmkédere. Ahogy a képen is látszik, megrágta az idő vasfoga. Ma kicseréltem. A cseréhez ki kell csavarni az ablaknyitót tartó 3 db csavart és célszerű leszedni a belső burkolatot is.
A gumit Zé-től kaptam.
A 2. képen az is látszik, hogy be is ázott, ott a befolyó kosz nyoma. Szerencsére semmit nem rozsdásított el a víz. Pár hónapja cserélnem kellett a bal hátsó hangszórót. Akkor nem értettem, hogy miért is van szétázva.


-gyertya csere : 15600 Ft
-vezérlés ellenőrzés:5000 Ft
-veszteségmérés : 8000 Ft
-gépműhely . 215000 Ft
-Liqui Moly 10w60 motorolaj : 23000 Ft ( 6 L )
-olaj pumpa : 79000Ft
-gyári felső tömítéskészlet :29000 Ft
-olajszűrő : 1200 Ft
-hengerfej,szelep tisztítás,szimeringek cseréje : 27000 Ft
-hengerfej csavar készlet : 12000 Ft
-kuplunk csapágy csere . 25000 Ft
-motor ki-be -szét-össze :120000 Ft
-fagyálló : 3000 Ft
-vizcső: 32000 Ft
-klíma le és feltöltés : 12000 Ft
-kipufogó javítás : 10000 Ft
-akkumulátor csere : 5000 Ft (1 éves)
km óra állás : 99165 Km ( óra szerint)
Befejeztem a mélyláda építést. Bútorlapszabászatban vágattam egy megfelelő méretű 2cm vastag MDF lapot. Síkbareszeltem egy ráspollyal a fűrészelt felületet és felcsavaroztam rá az új hátlapot, amit ragasztóval tömítettem. Száradás után belekerült a hangszóró is. Már csak a helyére kellene építeni...



