Blog

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2016-06-08

Elég ritkán klímázok (inkább csak pályán szoktam), jobb szeretem a lehúzott ablakot. Aminek egy hátránya van, városban a zaj. Úgyhogy a minap is inkább kicsit ablak fel, klíma be amíg a hangos teherautók közül kiérek. Na lett olyan büdös az autóban, hogy ihaj. Úgyhogy azzal a lendülettel hazafelé beugrottam az autósboltba, rendeltem egy pollenszűrőt és egy klíma fertőtlenítőt (a hosszúcsövű fajtából).
Egyébként pont egy éve cseréltem pollenszűrőt, úgyhogy ideje is volt. Ahogy kinézett, az pedig nem semmi. Pedig rajta volt a geotextil réteg is, amit ráapplikáltam kísérletileg. Az is megfogott egy tisztességes pormennyiséget, volt értelme szerintem.

Na lényeg, hogy nekiálltam kiböngészni, hogy hol a klíma hőcserélője és a vízkifolyó (alias Whisky folyó). Gondoltam bedugom oda a csövet, aztán direktben fújom rá a fertőtlenítőt. Bő 40 perc burkolatok leszedése és zseblámpával nézelődés után feladtam. Én a műszerfalat le nem szedem, anélkül meg nagyjából esélytelennek tűnt. Talán megtaláltam a klíma hőcserélőjét és talán a tűzfal felől 1 imbusz csavar fogja, de talánra én nem szivatom magam. Szóval hagytam a címben szereplő francba az egészet.

Így végül szépen a leírás szerint a befúvó motor felől jól megkínáltam a fertőtlenítővel. Aztán bekapcsoltam a befúvó ventit, úgy is nyomtam bele egy kis szert, hogy nyomja rá a hőcserélő felületekre is.

15 perc várakozás után bekapcsoltam a légkeringetést és kiszellőztettem. Ennyi. Egyelőre olyan műcitrom illat van, hogy csak egy pici fokkal jobb, mint a mocsárszag ami előtte volt :-) Remélem a célt elértük és nem lesz egy darabig büdös, és nem keringenek bacik meg spórák és hasonlók a levegőben.

>> SzervizR.Krisztián // Alfa 159 1.9 jtdm 8v // 2016-06-07

Bal és jobb oldali féltengely csillag + váltóolaj csere

 

a mai napon megtörtént a honosítás

 
>> SzervizExbléx GT // Alfa 166 2.4 jtd 10v 150 le // 2016-06-07

Par napja figyelmes lettem enyhe nyoszorgesre,gondoltam a hosszbordasszij lesz az.. csere erett.. jolnezett ki dayco tipusu volt. Jott egy kis ido valzozas az az huvosebb csondbe lett.. aztan jott ismet a meleg hat nagyon rakezdett igy mondom szerelo,de varni kell par napot ranezett ugyan is nem csak vonyitott hanem morgott is na mondom itt valami feszito vagy vezeto gorgo lesz vagy a fotengelyekszijtarcsa.. mondja szombaton vigyem aztan megtudjuk.
Pentek este hazafele toltes lampa felgyulladt na mondom ennek annyi.. egyenletes tempoban egyenesen megyk kis gaz elvetel elotte zene kikapcs minnel tobb aram maradjon az aksiba. Ahogy lassul hallom a szij is jelzi h itt van halk koppanassal es csond.. le esett.
Haza hozott gond nelkul bar szervonelkul kicsit nehez volt,de a regi szep mult jutott eszembe mikor nem volt szervo az offos automba.
Elviszem a szerelohoz megnezi hat megtalalta a generator szabadonfutojat kiszakadva a helyerol,szij leesve kisse megegve a szele. Generator haza elrepedve tobb helyen szabadonfuto elhajolva ami megmaradt rajta szvl igen nagy erok hatottak ra..
Generator kicserelve es egy uj gates szij forgatja a rendszert halkan csondben.
Pluszban meg az ablaktorlom is meglett csinalva ugyanis nem ment le a helyere es idegesito volt meg csunya!!
Most teszi a dolgat es szepen leul a helyere keszenleti allasban meg fenn marad ahogy kell.

 
>> SzervizPozsi85 // Alfa 159 SW 1.9 8v Jtdm // 2016-06-07

További kutatások hatására, leszedtem a MAP szenzort, megtisztítottam, amennyire tudtam, mert iszonyat retkes volt, és még utána is az. Visszatettem, próbakör, eredmény: ugyanaz, talán jobban reagál a gázra, de kitartott alacsony fordulaton rángat, turbónyomás leesik 0-ra.
Kutatásaim utolsó mozzanata: Lehúztam a MAF szenzor csatiját, láss csodát, TÖKÉLETES menet teljesítmény, van turbónyomás és nem rángat!
Tehát a hiba oka még mindig nincs meg, a megoldás hamarosan! (először tisztás, hátha segít), update: nem segített...
Az egyik társunk (Shadin159) felajánlotta, hogy neki van egy, kipróbáljuk azzal.
Ha nem jó így sem, akkor megyek vissza az EGR vonalra, mert annak a tengelye visszaemlékezéseim alapján kicsit szorult...

>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2016-06-07

Megvan ki szopkodta le az aksit...a riasztót kilőttem pár napra és tádááááá, semmi gond vele. Nincs merülés. Hamarosan megtörténik a méregetés. :D Jó móka lesz.

>> Tuning és extraInvisible // Alfa 159 Berlina 2.0 JTDm Progression // 2016-06-07

Beszereztem egy KENWOOD DPX-5000BT fejegységet beépítőkerettel a gyári helyére.
Ezzel végre pótolom az autóban az mp3 lejátszást és a bluetooth kihangosítást, amit nagyon hiányoltam eddig.
Beszerelést hétvégén tervezem.

 
>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2016-06-07

Klíma feltöltés, fele hiányzott.
Körülnéztem a bónusz brigádon és náluk akciósan elvégezve.

Tescoban vettem egy klíma bombát egy ezresért. Job done!

Kis tudásanyag mentés:
Ha inditásnál automatikusan bekapcsol a klíma...


Kikapcsolásának, bekapcsolásának menete:

- fordítsd a gyújtáskulcsot OFF állásba
- a hőfokszabályzót fordítsd max hőmérsékletre
- a középső kapcsolót fordítsd 0 állásba
- a jobb szélső kapcsolót fordítsd teljesen balra
- tedd rá a gyújtást (- ha a klíma be van kapcsolva, akkor kapcsold ki)
- a középső kapcsolót fordítsd 0 helyzetből AUTO-0-AUTO-0 helyzetekbe
- vedd le a gyújtást

>> Szerviztofe // Alfa 147 1.9 JTD 115 LE // 2016-06-06

240000 km

 
>> Szerviztofe // Alfa 147 1.9 JTD 115 LE // 2016-06-01

Stabi szilent csere nem tartott sokáig ezzel a megoldással :(

Gyári kereszt stabilizátor - Alba autóalkatrész - 37000 Ft
Stabilizátor rúd - 2 x 3000 ft

Szervízdíj: 8000 Ft

Stabilizátor rúd 2x1 óra művelet, mire bepajszeroltam a helyére :)