Blog
Még tavaly vettem G-MANN-tól egy gyári kiegyenlítő tartályt, a motortér összképének javítására. Most végre be is szereltem.

Bár az időjárás nem volt túl kegyes, ma megsétáltattuk a Pókot. 100 km kocsikázás után megfürdettem.
5e km automatázás után jó volt dupla kuplunggal visszaváltani és a TS hangját hallani.
177.275 Km-nél:
-levegőszűrő
-olajszűrő
-pollenszűrő
-üzemanyagszűrő
-motorolaj
-első féktárcsa csere
-hátsó rugó
-jobb első lengőkar
-jobb felső lengőkar
-kézifékkötél: jobb, bal
-klímatöltés/fertőtlenítés
-futómű állítás
-vezérműszíj csere
Ezen kívül Hankook gumit kapott az autó, valamint egy csomagtértálcát.
Mostanában egyre többet olvasgattam a befecskendező szelepekről és arra a döntésre jutottam ,hogy kipróbálom a V6-osban a gyári Bosch EV1 (0280150702) helyett az újabb fejlesztésű Bosch EV6 injektorokat.
Az EV6-os befecskendező szelepeknek jobban szétporlasztják a benzint és halkabban dolgoznak mint az EV1-esek , ezeken 4 darab kis furat található szemben az EV1 típussal ahol 1 db furaton, ezáltal jobb a porlasztásuk, így homogénebb égést biztosítanak.
Gondolkoztam a 3,2 V6 injektorokon is de azok kb. 15%-al többet szállítanak mint a 2.5 V6 injektorok (150 g/perc helyett 172 g/perc) az ellenállásuk is kisebb 14,5 ohm, de közben találtam egy típust (0280155746) ami pont ugyanolyan paraméterekkel rendelkezik mint a gyári, tehát az ellenállása: 15,9 ohm, szállítási mennyisége: 150 g/perc és ráadásul EV6-os és új ára is nagyon kedvező volt (8100 Ft/db! -> egy ultrahangos tisztítás is kb. 3 ezer Ft/db ezek meg teljesen újak szóval nagyon megéri az árát!)
Érdekes ,hogy a legtöbb helyen még az ebay-en is kb. 100 € darabja egy ilyen befecskendező szelepnek!
A 2002 utáni (EU3-as) 2,5 V6 –osban is már EV6-os Bosch injektorok vannak (0280156039 cikkszámú) de ezt sem nagyon lehet beszerezni már kedvező áron. Tehát egyértelműen maradt a választás a 0280155746-os befecskendezőkre.
Ezeket szerelték a 164-es 3.0 V6 , 2.0 TS Alfákba, Volvo 2.5, 2.9 típusokba is.
https://autoalkatreszed.hu/list/article/1210049//0280155746-bosch-befecskendező-szelep.html
Maga a csere nem nehéz a V6 –osnál le kell venni a 6 db szívócsövet és akkor már könnyen hozzáférhető mindegyik injektor sor. Két db 10-es fejű csavart kell eltávolítani és óvatosan kiemelhetőek az injektorok az elosztócsővel együtt.
A gumigyűrűk nyilván kicsit szorulnak a helyükön de kis billegetéssel enyhe húzással könnyen kijönnek.
Az új injektorok fizikailag teljesen passzolnak a régiek helyére, a gumigyűrűket szilikon zsírral kentem be így könnyű a helyükre nyomni őket. Az elektromos csatlakozás is megegyezik tehát ez sem okoz problémát szerelésnél.
Pár kép készült szerelés közben ezeket is feltöltöttem. Örömmel láttam, hogy a szívószelepek is szép tiszták, a kép nem biztos hogy ezt jól mutatja elég nehéz lefotózni :)
Összességében tehát megérte a csere, az autó nagyon jól viselkedik az új injektorokkal, még gyorsabb a gázreakció, az alapjárat is egyenletesebb lett. A fogyasztás hosszabb távon való tesztelése van hátra. Majd frissítem az adatokkal a blogot.
Ezen a fórumon sok érdekesség olvasható a Bosch EV1–ről EV6-ra történő cseréről. Sokan az E85 átállás miatt kísérleteznek új, akár nagyobb teljesítményű injektorokkal, de volt aki csak pusztán kíváncsiságból próbálta ki és írta ,hogy elégedett az eredménnyel.
http://www.alfabb.com/bb/forums/164-168-1991-1995/229609-replace-old-ev1-injectors-new-ev6-injectors-e85-proof-164-a.html
Többen megemlítik(más fórumokon is) ,hogy az EV6-os injektorokkal egyenletesebb alapjárat , nyomatékosabb lesz motor tehát mindenképpen pozitív változásokat hoz.
Itt felsorolnak néhány alternatívát amivel lehet helyettesíteni a régi injektorokat az EV6-al:
New EV6 valves
164 24-Valve: 0 280 150 701 -> 0 280 156 038 from the later 3.2 24V, same 225ccm, available in the US from a dealer in Michigan in the US (who's apparently on AlfaBB, as the international shipping costs are $100 now). (or 0 280 155 828 (VW) resp. 0 280 155 832 (Volvo S80 2.9, Light wine red, a bit larger: 235ccm))
164 12-Valve: 0 280 150 702 -> 0 280 155 823 (BMW V8 part, gray) or 0 280 155 820 (Ford; Beige) (alternatively 200ccm: 0 280 155 746 (Orange, Volvo, Alfa 164 3.0 V6), 0 280 155 702 (Black, Volvo 850/960) or 0 280 155 712 (Blue, GM/Holden/Opel/Saab 9-5))
További típusok minden fontos paraméterrel:
http://www.witchhunter.com/injectordata1.php
http://jenniskens.livedsl.nl/Technical/Tips/Files/Injector_gas_flows.pdf
Itt pedig egy injektor kalkulátor (Kívánt teljesítmény és hengerszám alapján kiszámolja az ideális injektor szállítási mennyiséget):
http://www.witchhunter.com/injectorcalc1.php
Végül egy youtube videó a Bosch EV1 és EV6 injektor porlasztási különbsége működés közben:
https://www.youtube.com/watch?v=Zu25-ObPUGM
Jó nézelődést:)







Magamnak csinalok egy kis osszesitot, hogy kozben ra tudjak nezni, hogy mikor lesz esedekes a kovetkezo szervizeles, ne keljen mindig lefutni a kocsiba a szervizkonyet megnezni.
2011.10.12- 79.897 km-nel vezerles, vizpumpa csere
2016.01.14- 114.080 km-nel levego, pollen, uzemanyag, olaj szurok cserelve+ olaj is Selenia 5W30
Ezek voltak a nagyobb dolgok rajt cserelve, mindezt Csori vegezte. Minden beszerelt cuccrol szamla.
Jelenleg 118657 km van a kis autoban.
Sok minden lett egy hónap alatt csinálva, annyira sok hogy nem emlékszem nagyon sok apróságra, időm pedig sajnos nem volt irkálni.
A lényeges hogy Kipufog vég felhegesztve, hétfőn megy ki alóla a katalizátor és a helyére egy szépen szóló dob.
Csajomtól szülinapra jött egy rádió, nem is akármilyen. Van benne minden, RGB, BT, USB, 3 RCA csatorna, és nagyon sok más.
Horog, és ablaktörlő matt feketére lefújva, az erősítő mellé bekerült egy kondi mert nagyon stroboszkóp volt a világítás este.
Alfa city matrica fent, és készülünk rá.
Alfa Romeo 166 2.4 Jtd 110kw-150le
Évjárat: 2002.04
Motorkód: 841c000
2006-ban lett behozva Belgiumból, saját részre ( előző tulaj ) én 2010 aug.-ban vettem 151.000 km valós.
2 Magyarországi tulajdonos.
Előélet 2006-2010 :
Vezérműcsere 80ekm 2006
Olajcsere minden 10ekm
Ékszíj és feszítő csere 120ekm
Kormánymű felújítás 2009 szept.
Kuplung csere 2010 Március ( csak tárcsa,munkahenger,csapágy )
Előélet 2010 Aug.- 2016 :
Hátsó alsó lengőkar szilent csere 151.000 km + futómű állitás
Teljes kuplung csere + lendkerék 153.000km 2010 Október ( sajnos az elöző tulaj csak tárcsát cserélt nem a teljes szerkezetet , egy kihajtásnál megcsúszott a kuplung , szerelőm javaslatára komplett csere )
Tipus: Húzó kuplung, Valeo szám: 826598
Külső munkahengeres
Lendkerék Valeo került bele.
Váltóolaj csere 153.000 km 2010. Október
2011 Január :
Első-felső lengőkar 2 db. Trw csere
Teljes Vezérlés csere + vizpumpa 156.000 km
Ékszíjfeszítő automata
Bal első rúgó
2012 Április :
Torony csapágy csere
2012 Június :
Gyertya csere 5db Ngk 181.000km
Légtömegmérő Bosch csere száma: f00c2g2044
Első alsó lengőkar csere 2 db. Moog
Diffi csere mert eltört….
2013 Szeptember :
Hátsó kerékcsapágy csere 2 db. Moog
2013 Október :
Termosztát csere + hűtővíz Facet
2013 November:
Hátsó rugó csere 2 db.
2014 Július:
Fékbetét csere elöl – ferodo-
Szervóolaj csere Tutella
2015 Április :
Komplett vezérlés + vizpumpa Dayco+Skf 245.000 km
Első rúgó csere 2db. Monroe
2015 Szeptember :
Első kerékcsapágy csere 1db. Jobb oldal Snr
Termosztát csere + hűtővíz Facet
2016 Április :
Karter tömítés – olajpumpa tömítés csere
Hátsó kézifék kötél csere
Hátsó fék csere komplett tárcsa+betét Trw
Olajcsere
Nagyon oda figyeltem rá, figyeltem a turbóra, télen amíg be nem melegedet a fordulatszámra stb….
Nálam az olajcsere 10ekm volt , mindig 5w-40 és mindig cserélve volt minden szürő.
Gázolajszűrő csere évente a tél kezdete előtt , klima tisztítás minden tavasszal.
Egr lefalazva, fűtőmű állítás – ellenőrzés évente.
Kerék méret 205/55/16 94V alufelnin Conti sport 5 2013 6mm minta.
Téli gumi 205/55/16 91H lemezfelni pirelli sottozero 2 2012 4mm minta.
Akksi Exide 100ah kb 2-3 éves , valahol megvan a számla is.
Összes kódkártya + kézikönyv 2db. Kulcs
Loudlink, Momo Bőr , tempomat, esőérzékelő, elektromos tükör behajtás, fényszóró mosó, navi és biztosan van amit elfelejtettem.
Lopásgátló – Pajzsnál dolgozó barátom szerelte be.
Müszaki 2016 Október ,de gond nélkül átmegy, bárhol bevizsgálható, de csak augusztusban mert akkor leszek szabadságon, minden kérdésre válaszolok.többek között ezért is eladó mert itt Németországban az Euro 3 motorokkal már lassan sehova nem hajhatok be :(
raczbela83@gmail.com
0049 1742148231
Idei nyaralásunk során ismét Olaszországban és Szardínián barangoltunk.............és ha már ott voltunk,Milánó-t és Arese-t is útba ejtettük:-)!Végre sikerült találkozni a legendákkal.Életre szóló élmény volt:-P!








Új munkám lett és Èrd Kecskeméti távon kell ingáznom napi szinten. Éppen elkészült az autó amikor elkezdtem melozni. 2 hetetjártam vele ( majd 3000 km), élveztem, imádtam, szerettem... de be kellett látnom, hogy nem gazdaságos vele járnom 9,5 literes fogyasztással. Kellett egy dieselt. Mivel mindenem bele toltam a feltámasztása, nem tudtam most mellè venni egy dieselt, így hát csere előtt álltam. Sok 156- öt megnèztem, de vègul a legjobb döntèst sikerült meghozni, egy nagyon jó barátommal cserèltünk. Mindketten ismertük egymást autóját ès legálabb a V6 is jó kezekbe került. Illetve itt van mellettem ès bármikor elvihetem ha akarom :D igazából kicsit olyan mintha el sem ment volna :)