Blog

>> Tuning és extraHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2016-07-05

Mivel volt első lökhárító toldat, meg hátsó szárny, adott volt a feladat, hogy küszöb is kell. Novitecen gondolkodtam, hogy teljes legyen a készlet, de a gyári is eléggé tetszett. Ráadásul gyári, ami nálam plusz előny. Érden a bontóba találtam nagy nehezen, de nem igazán akarták eladni. Aztán egyszer csak megtört a jég, és sikerült megvennem. Aztán mivel piros volt festeni kellett. A gyári patentokkal van felrakva így fúrni kellett az oldalát. Aztán mivel fúrtunk jött az alvázvédelem több lépésben, kívül belül. A felrakás nem volt nehéz. Maszkoló szalag, meg festék kell hozzá, hogy a lyukakat bejelöljük. Alulra új távtartók kerültek. A biztonság kedvéért nehogy víz menjen a küszöbbe, vagy a lyukak környékén felüsse a fejét a rozsda, körbe lettek nyomva tömítő anyaggal. Tehát jobb mint a gyári. Bár ha egyszer le kell venni azt hogy fogom, az még a jövő kérdése.Az összegbe minden benne van, tömítő, alvázvédők, csavarok, távtartók, festés.

 
>> SzervizSanyahp // Alfa 159 Sportwagon // 2016-06-24

Végre megejtettem az 1. nagy szervizt (kötelezőt). :)

Óraállás:215080
-vezérlés+víz pumpa
-ékszíj+feszítőgörgők(egyiknek indításnál már hangja volt)
-olajcsere+szűrők(olaj,gázolaj,légszűrő)
-váltóolaj csere

Még van pár kisebb dolog, de most ennyi fért bele. Meg ezek voltak a legfontosabbak.

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD // 2016-06-30

Végre! Több, mint 1 éve húzom ezt is, alkatrész is azóta van meg. Most sikerült feljutni a csápos emelőre.
Rendeltem kínaiaktól vezérlésrögzítő készletet, elég sokat segített.
Óraállás: 170700 km
Bosch szíj, INA görgők, Marelli vízpumpa

Közben fölfedeztem, hogy az egyik hosszbordásszíj-feszítő görgő (Marelli), amiben 15E km van, csapágyas. Vehettem azt is (SKF lett helyette).

 
>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2016-08-12

B&M nem működik - USB dugó van, B&M is,
Hibajelenség: Telefon és *))) gombokra semmi reakció, Main menü nem jelenik meg, nem beszélget velem, pendrive az USBbe dugva semmi, mintha zsebembe tenném.

A blogokban körbenézve rész információkat találtam, nem segített.

1. Neten keresgélés közben ezt találtam: alfaowner.com forum Is there a Blue & Me Reset? Azt írják le kell csatlakoztatni az aksi negatív sarúját legalább fél órára.
Nem jött be.

2. Blue&Me hivatalos oldalról letöltöttem a friss verziót és a leírás alapján próbáltam telepíteni.
Semmi, mintha nem is dugtam volna be a pendrive-ot

3. Megnéztem Multiecuscannel,
- műszerfal minden (Blue&Me) pontban csatlakozási hibát ír ki. nem találja.
- proxi rendezésnél REMOVED CAN MODULES::Info-Telematikus/Convergence csomópont (NIT/NCV)
úgy néz ki fizikai gond van.

4. biztosítékok rendben,
F23, F49, F51-nek lehetne köze hozzá

tehát csere.....

5. találtam jófogáson B&M modult szállítással 7.000ért. 2007es 159-ből, pont ami nekem kell. Nem hagyhattam ott. A 30-70.000 forintos bontós árhoz képest ez karácsonyi ajándék volt.

6. belekerült, de nem vagyok teljesen boldog
csere gond nélkül, comp felismerte azonnal, MES-ben proxi rendezés megvolt,
csatlakozik telohoz, adatokat is áttölti, hívni is lehet, de az alábbi hibák megmaradtak:
- usb-t nem érzékeli
- engem nem hallanak, csak én hallom, amit mondanak, mintha le lennék némítva. persze leellenőriztem ötször, nem vagyok, legalábbis nem beállításokkal.
- német nyelvű

7. USB csatlakozót kesztyűtartóban kiszedtem, és lám, kábelcsatlakozó nincs rádugva. Rádugtam, tökéletes

8. így már az angol nyelvet is simán fel tudtam tölteni

9. hátra volt még a mikrofon. Tetőlámpa ki, nincs benne a mikrofon!? Kábelt valahol félretolva megtaláltam. Bontóban 2000-ért kaptam használt mikrofont. Betettem, tökéletes.

Végre minden tökéletes.

...és ha már kiszedtem a tetőlámpát, akkor led izzókra cseréltem az olvasólámpákban.

>> SzervizInter156 (il mascalzone) // Alfa 145 1.4 TS // 2016-06-30

olajteknő: 60000Ft
tömítőpaszta: 8000Ft
áthidalókonzol: 3000Ft
motorolaj 10W40 : 15000Ft
munkadíj: 24000Ft

Km óra állás:143944Km

 
>> Tuning és extraInvisible // Alfa 159 Berlina 2.0 JTDm Progression // 2016-06-30

Ma végre beépítésre került a pár hete beszerzett fejegység. Most már szólhat az mp3/flac és a bluetooth kapcsolat is megvalósult. KM-óra állás: 135028.

 
>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2016-06-30

Új gumik is felkerültek
Maradok az olasz márkánál, PIRELLI P7 BLUE 225/50 R17 XL TL 98Y
Egy elöregedett Michelinnel vásároltam. A különbség leírhatatlan, mintha sínen húznák azóta.
Egy apró negatívum, hogy sok súlyt kellett feltenni és ez nem mutat túl jól a felnin.

Marsonál vásároltam a gumit és ott is tetettem fel. Olcsók, normálisak és 3 év garancia van +500ft-ért

>> Tuning és extrakenyer79 // Alfa 156 SW 2.0 TS // 2016-06-30

Párom szülinapomra meglepett egy új rádióval. Szóval bekerült egy Alpine fejegység.
Közben kiderült,hogy a mélyládában el van szakadva a membrán , szóval ott is sugárzó csere.
Mellesleg már 1500km-nél tartunk.
Most valami hangot kezdett kiadni a kormánymű. Javasolták hogy gyorsan cseréljek benne olajat, szóval most gyorsan olajat fogok benne cserélni.

 
>> AutóápolásGT Ɨ|ѯ // Alfa 33 S 16V QV Permanent 4 Zender edt. // 2016-07-03

Negyed évszázad után aktuális volt, igaz csak felületi karcok meg 1 kis ez meg az de így most a végére értem lassan a teljes rendbetételnek, kezdem összerakni a hétvége programja adott.

 

Miután sikerült nagyjából helyre pofozni az első futóművet, első utam a geometriáshoz vezetett. Falap kellett, hogy felálljak a padra, aztán átnézték a futómű állapotát, jött az összefutás beállítása. A stabilizátor összekötőket cserélni kell, mert már ki vannak a gömbfejek. Érdekes, hogy TRW-t vettem anno, de 15 000 km-t se bírtak ki. Végre fél év után egyenesen áll a kormány, ha egyenesen haladok. (kopp-kopp)