Blog
-Kuplungszett(Valeo) + váltóolajcsere
-olajcsere
-első alsó lengőkarok
-hátsó rugók + csillapítók cserélve
Mióta nem használom a kocsit télen és nem cserélgetem a téli-nyári kerekeket nem is figyeltem a fékek kopását.
Az történt, hogy nyaralni mentünk a Balatonhoz és odafelé úton iszonyú fémes hangra lettem figyelmes. Elkopott az egyik hátsó fékbetét. :-(
Amint hazaértünk vásárlás, csere, boldogság.
km állás: 218.100

A tavaly karácsonyi törés után végre kezdünk lábra állni sok munka és vacakolás után!! :)
Egyszerűen imádom és nem tudok betelni veleee!!!










Tudtam, hogy sok dolgom lesz az autóval de ennyire nem számítottam.
Amit házon belül meg tudtunk csinálni:
- Olaj és szűrők cseréje
- Kartervédő eltávolítása (a hosszú évek során a védőt tartó csavarok szétrohadtak és csak a flex segített :(
- Immo jel előjött így az akku előtti relék vezetékelését kellett igazgatni (ettől ideiglenesen megjavult)
-Lökhárító "javítás" hőlégfúvóval
Ezután Grósz Ferinél:
- Komplett vezérlés csere
- Klímakompresszor csere
- Hátsó féktárcsák és betétek cseréje
- Hátsó kerékcsapágyak cseréje
- Kiegyenlítő tartály elrepedt, csere
- Diagnosztika, alapjárati motor állítása
Szól még a kormányszervóm, hideg motor indításnál elsőre soha nem indul be illetve a klíma, a kompresszor csere után sem indul, vszínű az akku előtt lévő relék rosszalkodnak megint. Aug elején ismét szerviz, már nagyon várjuk :)

Tudtam, hogy egyszer eljön ez a pillanat, elkelt a 159! Az új tulajnak sok boldogságot és örömet kívánok hozzá. Az eddigi legjobb autóm volt, nagyon hiányzik :(

Megrendelve: Vezérlésmódosító, motorolaj (Selénia Racing 10w60). Ezek Erhardtól jöttek. Többi az autószerelőm dolga :)
Már vásárláskor éreztem a pedál keménységén és fogáspontján,hogy ezen is át kell esni előbb utóbb. Aztán a napokban már hallatta magát a hidraulikus kinyomócsapágy is. Elvittem cserére tegnap délbe és ma délbe készen el is hoztam. Lukas került bele , tárcsa szerkezet, kinyomócsapágy, váltóolaj csere, lendkerék alatt a főtengely is új szimeringet kapott,és természetesen a féltengelyek is. Az utolsó képen a kiszedett szett.
Km:157.420






A visszajelzőt Jani blogja alapján készítettem el. Jani blogja Tavasszal megrepedt az egyik víz csövem de szerencsére akkor észrevettem. Kínából rendeltem egy érzékelőt. Esztergáltattam hozzá egy 30 mm -es hosszabbítást Jani mérése alapján (kép 1-2). Sajnos nekem rövid lett. Bár a két érzékelő egyformán néz ki, Jani úszója üreges, enyém viszont zárt fém. Mivel az enyém így nehezebb volt picit, nem mozdult ki az úszó. Méregetések és próbák után esztergáltattam egy 60 mm -es toldást ami jó lett (Kép 3). Picivel az alsó szint alatt jelez. Janival ellentétben én egyszerűbben engedtem le a vizet. Miután lekötöttem a két bilincset lehúztam a csöveket és alul befogtam az ujjammal. Így csak pár csepp ment mellé. Ezt bele engedtem egy nagyszájú flakonba. Kifúrtam a tartályt. Először egy vékony fúróval, majd a vastagabbal (kép 4). Pontosan kell bejelölni , mert csak 1-2 mm-t lehet tévedni. Különben vagy a sapka vagy a perem van útban. Majd alulról behúztam a tartály furatába. Alulra a hozzá kapott tömítést raktam, felülre egy kis szilikont (kép 6). A toldáshoz is szilikont használtam tömítésnek. Majd a kábelt rákötöttem a fékfolyadék visszajelzőjéhez egy csatlakozóval (kép 5). Kipróbáltam és működik (kép 8). Egy fekvőrendőrnél egyszer bejelzett, ahogy áthajtottam rajta. Így biztosan tudom működik.







