Blog
Ma végre bekerült az új klímahűtő. Mondanom se kell a régiből úgy kellett kimelegíteni a csöveket... Kapott még a kicsike új stabilizátor szilenteket és új lengőkarokat. Klímatöltés megvolt, tolja befelé a 7.5 C°-os levegőt. :P
Az a biztos, ha a vezerlessel minden rendben van, igy hosszbordas szij es vizpumpaval a vezerles mostmar uj.
A kocsi olcso volt, mert a turboja tonkrement, igy ezt kellett eloszor cserelnem. Kapott egy felujitottat es most szepen huz.
Ami meg lenyeges 134e miles:Olaj, olajszuro es uzemanyag szuro valamint levegoszuro csere.
133000 miles
Mikor megvettem meg megvolt Libia (lanykori neven LYB-628 1.9 jtd SW), de mar megvolt az elso Alfa 156 jobbkormanyos is.
Igy egyszerre volt 3 Alfa a csaladban.
Tel volt, ho nem esett es jottek az unnepek, gondoltam licitalok ra az ebayen es megveszem karacsonyi ajandeknak a felesegemnek.
Osszejott:)
A felujitasa most kezdodik el....

Lassan szépen a helyére kerül minden! Ajánlom mindenkinek ha ilyet csinál minél több gyári alkatrészt szerezzen be ahogy én is mert azzal nincs semmi gond! Pl: gyári ajtó kéder gumi igaz méregdrága meg kutatni kell hozzá de az gyönyörűen áll és szép is! Gyönyörű a négy új sárga lámpa (a hátsók is újak),,, na meg a Zagato felni is elég sokat dob a paripán......





Elérkezett a hátsó lengéscsillapítók cseréje is. A rugótányéroknál már kezdtek elrohadni, a teleszkópok sem voltak már az igaziak, úgyhogy a helyükre Bilstein B4 került. Kopottak voltak a hátsó stabilizátor rúd szilentjei is, így egyúttal azok is cserélve lettek.
Balszerencsémre a tegnapi nap reggelére meghalt az akksim, pár alkalommal bikázni kellett, így helyére egy Exice Premium EA770 akkumulátor került, ami 77 Ah-s és 760 A indítóáramú.






Születésnapom alkalmából haza jöttem csütörtökön,de a program szoros volt ,mert Debrecenben ,családi körben akartam ünnepelni.Viszont oda már friss olajjal akartam lemenni ,ezért hét elején megbeszéltem Erhárddal ,hogy kellenének a cuccok,aztán haverom át is vette őket.Igy én péntek reggel neki is álltam ,lecseréltem az olajat ,és az összes szűrőt. Nem volt semmi komplikáció,viszont jó pár csavar hiányzik a haspáncélból,gondolom a kuplungoláskor tüntek el.Pótoltam amit tudtam.
Beszerelt anyagok: Selenia Wrpe olaj,Mann filter olajszürő(érdekességképpen ,ezen made in germany felirat van ,legutobb made in bulgaria felirattal kaptam)
Champion üzemanyagszürő,aktívszenes pollenszürő,levegőszűrő.
Péntek este már a kis keresztlányommal tudtam találkozni ,és sokat játszani 😃
Km állás:209289
Előző olajcsere óta megtett kilométer:14869








A gép gyári fényszóróinak a búrái felmondták a szolgálatot. Bemattultak, elsárgultak, a polír sem hatott sokat, mert belülről is csúnya volt már. Beszereltem új, gyárilag fekete belsős TYC fényszórókat és minden izzót újra cseréltem. Ezek elvileg jobb minőségűek, mint a sokat szidott Depo gyártmányok. Elég sokat hozzáadott az autó megjelenéséhez. Az előzővel már csak valami bokorba dugott orral mertem megállni, nehogy meglássák.:)) Képeket majd töltök fel...
Pár hónapja jelentkezett először meleg motornál kisebb torpanás az alsóbb fordulatszám tartományban, ami azóta csak romlott. Mostanában már egyre erősebb torpanások voltak üzemmeleg motornál, nagyon gyenge volt 5000 alatt, de fölötte sem volt túl meggyőző. Az alapjáratot nem gondoltam igazán rossznak, de utólag rájöttem, hogy nem volt hibátlan az sem. ECU Scan-el kiolvastam terhelés alatt a légtömeg adatokat és azt vettem észre, hogy az olvasott légtömeg nincs szinkronban a légtömegmérőből érkező feszültséggel. Volt, hogy a feszültség esett 0,1V-ot, a kijelzett légtömeg meg 100kg/h!!-t ment közben felfelé, mindezt 0,6 másodperc alatt egy padlógázas gyorsításnál. Nem is csodálkoztam, hogy nem tudja az ECU, mit kéne ezzel kezdenie.:) A gyári adatokhoz hasonlítva sem voltak jók az eredmények. Ezek után bátran rendeltem meg az új LMM-et és ezzel együtt a légszűrőt is cseréltem. Ezek után ECU és TPS reset következett. Először pár másodpercig keresgélte az alapjáratot, de végül szépen beállt. Az első induláskor miután 1, 2-ben lenyomtam a gázpedált, nyugtáztam, hogy a hiba megoldódott, megvan a teljes ménes. Egész kis gázra is ugrik és húz már alulról is!
Esedékes volt már az olaj és szűrőcsere.
Mannol 10W-60-at kapott. Kíváncsi leszek rá. Adatai alapján tökéletes bele, de annyira olcsó... Mindenesetre nem hagyom sokáig benne.
206100km