Blog
228000 Km
Jobb oldali féltengely csukló cseréje.
Anyag 21000
M.díj 19000
Ha azt látjuk, hogy a vízhőfok mutatója nem a megszokott helyen tanyázik, hanem inkább az alatt, cseréljünk termosztátot.
Első lépésként szerezzük be a cseredarabot, én szokás szerint ezt Erhardtól tettem meg.
Szedjünk elő szerszámokat, a víz pótlására fagyállót és desztvizet, nagy levegő és vágjunk bele.
1. Nyissuk ki a motorháztetőt, és keressük meg a bűnöst.
2. Ami útban van, szedjük ki/le/szét.
3. Ott van a kis...
4. Szedjük le a bilincseket, húzzuk le a gumicsöveket, majd tekerjük ki a csavarokat, amik a blokkhoz rögzítik a termosztátot.
5. A régi és az új egymás mellett.
6. Minimális különbség van a gyári és az utángyártott között. Na de hol?
7. Segítek.
8. Ha belenézünk, láthatjuk, hogy nyitott állásban van megragadva a rossz termosztát.
9. Fordított sorrendben, mint ahogy kiszedtük, szereljük be az újat. Érdemes a bilincseket újakra cserélni.
10. Szépen rakjuk össze, amit szétszedtünk.
11. Ha minden kész, pótoljuk az elvesztett hűtővizet.
12. Menjünk az autóval. Ha mindent jól csináltunk a mutató visszatér a szokott helyére. Miután kinyitott a termosztát, nézzük meg újra a vízszintet.
A termosztáton lévő feliratból (Behr) és a gyári bilincsekből arra következtetek, hogy a rossz termosztát az autóval egyidős. Ha az új fele ennyit kibír, nem szólok egy szót sem :-)












Szombat:
Kezdődött a csomagtartóval. A jtd-ben bowdenes. Pénteken úgy döntött, hogy eltörik a rugó benne, így minden nyitás után a kis pöcköt vissza kellett piszkálni a zárban.
Szombat délelőtt nekiálltam, kicsit meghajlogattam a rugót, hamar kész lett.
Ha már így, akkor volt pár izzó mindkét autóban amit cserélni kellett, gondoltam megcsinálom azt is pikk-pakk. Nosza így lett.
NA de ha már... ott az ablaktörlő, ami úgy egy két hóna.... szóval éve nem működik rendesen, csak lusta dög vagyok. Gondoltam ha már autót bütykölök, kikapom.
Aha persze. Végül is bonyolult nem volt, csak még sosem csináltam ilyet, úgyhogy 12km-t legyalogoltam szerszámokért a műhely és az autó közt. Imbusz. Kis krova. Na még egy nagy. Még akkor egy csillag csavarhúzó. Jó, akkor egy csapágylehúzó.
Kivettem az egész cókmókot és szétszedtem.
A hiba egyszerű, a kenőzsír 80%-a a csigakerék helyett az érintkezők alatt volt. Visszakotortam, letisztítottam, kontakt sprayztem. Az elektronikát is leforrasztottam biztos ami tuti, leellenőriztem a reléket., kaptak kontakt sprayt. Na szóval erre kár volt éveket rákészülni. Tökéletes az ablaktörlő is végre.
Vasárnap:
Na gondoltam ennyi, foglalkoztam vele, mostmár legyen nyugton. De nem. Vasárnap a városban kocsikáztunk, és akárhogy szaglásztam én gázolajszagot éreztem. De jó, megint szerelhetek :-)
Egyértelműen a magasnyomású szivattyú felől jött. Rossz sejtelmeim lettek hirtelen. Vizionáltam tömítés készlettől bontott szivattyúig mindent. De közben szorgalmasan enyhén hígítós ronggyal törölgettem a pumpát, gondolván hogy tiszta környezetben hamarabb kiadja magát a bűnös.
Épp a gázolaj betáp csövén húztam végig a rongyot. Kicsit meghajlítottam... és fellélegeztem. Tehát csak ennyi. Egyszerűen a szivattyúra csatlakozó résznél az alsó 3 centi szanaszét volt repedve, izzadta a gázolajat.
Gyorsan lepattintottam a gyári bilincset, levágtam 4 centit a csőből, és a tisztaságra nagyon vigyázva visszadugtam. Ennyi. Gyári bilincs vissza. Azóta mentem 70km-t, a gázolajszag megszűnt.
Ez mind mind apróság, de be kell látni egy öreg autóval foglalkozni kell. Nem sokat, csak egy kicsit, hogy ne érezze magát elhanyagolva.












Elaforgnak hála szervízszett bekerült kocsiba. Friss olaj, dorombol, nyugalom van
Lényegében semmi különös nem történik a hintóval mostanában, csak beülök és gurulok (kopp-kopp). Tökéletes is lenne minden, ha ez valóban így is lenne, viszont azonban volt/van pár apróság, ami tudott meglepetést okozni. A turbócsövek néha-néha lecsúsztak menet közben, illetve a futómű is elkezdett újra gyengélkedni a csodás útjainknak hála. Na mindegy, úgy gondoltam pár kis dolgot orvosolok, mostanában úgysem volt nagy utam az Alfával, tehát beálltam vele a garázsba és felemeltem a javításokhoz. Első körben a világítani nem akaró helyzetjelzőimet bírtam működésre, majd jött a nappali menetfény elektronika. Közben a K&N szűrőt is megmostam, ráfért szegényre. A turbócsövek voltak a következők. A turbo utáni részen csúnya nagy varrat volt, szégyelltem kimondani, hogy én csináltam, tákolásnak nézett ki. Ma nekiálltam a csiszológéppel és minden felesleges anyagtól megszabadítottam a csövet. Mivel nem volt jó a hegesztés a csiszolás után, úgy döntöttem inkább átvarrom. Aztán egy picit vágtam a vázból, mert nem mindenhol volt elég hely a csöveknek, illetve felhegesztettem egy tartót is, így remélem már nem fog soha sem lelőni a turbócső. Utolsó beavatkozásnak az újra visító szíjfeszítő leszerelését választottam. Ezt holnap fogom orvosolni, majd összerakni a szekeret, ha sikerül.
A szíjfeszítő margójára leírom, hogy sajnos nagyon kopott a tengely, illetve a persely. Esztergás kollégámat megkértem, hogy gyártson le egy tengely, illetve vennem kell 2 darab 20x23x25 mm-s réz perselyt. Ha szerencsém van, ezek cseréje hosszútávon megoldja a problémát, mivel most csak réz-pasztát kapott, ami ideig-óráig jó, de mivel volt egy kis gond összerakás után, úgyis szét kell szedni még egyszer. Majd akkor orvosolódik ilyen módon.
Egy darab felnikupakom már akkor hiányzott amikor megvettem a felniket. Ezt írta is az eladó. Egy pedig nem volt tökéletes, ezt el is hagytam. Aliexpressről rendeltem egy szettet, de nem passzoltak. Párom lepett meg 2 darab gyári OZ kupakkal. Most már van mindegyikben :)
Eladtam a tojástartósokat a téli gumikkal, mivel nem szeretnék 17 colnál kisebb kerekeket látni az autón. Vettem a Weltguminál kettő Pirelli Sottozerot, illetve kettő Yokohama W-drive-ot, 6mm mintával, 215/45 R17 méretben. Így a Selespeed felnikre felgumizva ezek lesznek a téli garnitúra, a nyári gumikhoz meg be kell szerezni valami szép felni garnitúrát, több ötletem is van.
Lecseréltük a fékolajat. A kuplungnál is kipumpáltuk a régit, elég érdekes trutyi jött ki. Tutela került bele, Elaforgtól vettem.
Marektól vettem tavaly 2 gyári xenon csatit egy xenonos GT-ből. Végre bekötöttük ezekkel a lámpákat. A régi sufni megoldásos már kezdte megadni magát. Ráadásul most bólint is gyújtás ráadásra. Legalábbis a balos. A jobbossal van egy kis probléma, ez még orvoslásra vár. Ki lettek dobva a kondenzátorok is, így most villanik a xenon reflektor kapcsoláskor. Úgyhogy van még meló.
Xenon csati: 6.000 Ft
Fékolaj: 3.000 Ft
Munkadíj: 10.000 Ft
Pár hónapja lett cserélve ez a szervó csövem, akkor úgy gondoltam hogy ezzel sem lesz gond többet. hát nagyot tévedtem. Sajnos az új cső elkezdett szivarogni, ott ahol a gumi cső és a fém össze van sajtolva.
Szerencsére sikerült szerezni egy hibátlan bontott darabot , ezt meg majd visszaviszem hogy roppantsanak rá újra , és akkor lesz egy tartalék :)
A csere jobban ment mint a múltkor mert most volt aknak :) Köszi a segítséget Dzsozy na és persze az aknát.
Próbáltam felfogni az olajat ami kijött, mivel új olaj , de egy picit így is öntöttem rá .
Km: 257.300





