Blog

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2016-10-30

Kínai oldalon akadtam rá egy nyers, utángyártott Ferrari kulcsra. Mivel sajnos a nyers kulcsszár nem ugyanolyan mint a GTV-é ezért kicsik faragni kellett.
- Másoltattam egy sima Fiat kulcsszárat, meg egy immo chip-et a gyári kulcsomról.
- Kioperáltam a Ferrai kulcsból a kulcsszárat, majd beragasztottam a helyére az újat.
- Az immo chip-nek megvolt a helye
És kész is.
Egész jól néz ki :-)

update: időközben találtam olyan nyerskulcsot aminek megegyezik a szára. Rendeltem is egyet, úgyhogy most már 2 van :-)

>> EgyébSporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2016-10-30

Úgy érzem igazán sokat elárul a kocsi használatáról, hogy 11 év után kellett ablaktörlő lapátokat cserélnem :D Valeo került rá, nem tudom a gyári milyen lehetett (talán Bosch), de a felfogatása annak kicsit szebb.

>> SzervizSporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2016-05-06

Olajcsere és minden szűrő. Átvizsgálás, minden ok.

Nem saját érdem, mert nem értek hozzá, inkább profikra bíztam, íme az eredmény.

 

Megjött a törzskönyv is, vége az adminisztrációnak egy időre.
Egészen a következő műszaki vizsgáig, amire még pár dolgot helyre kell rakni.
Az átvizsgáláskor kiesett egypár hiba, ami ugyan nem akadályozza a járgány működését, de legkésőbb a műszaki vizsgáig meg kell csinálni, úgy mint:
- alsó lengőkarok első szilentek
- felső lengőkar gömbcsapok
- vízhűtőn kezdődő vízfolyás
+ pár nem túl kritikus kopóalkatrész csere
Ezen felül 120-as szerviz: vezérlés, gyertyák, olajcsere.
Megkerestem egy szerelőt, akit a kollégám javasolt, a hibalista alapján megbecsülte, 1-200e lesz csak az alkatrész, de majd még mond pontosabbat, ha összeszedte a szükséges listát. És persze 4-5 nap. Vajon a munkaköltség mennyi lesz?

 

Alsó turbócső csere

 

224e-nél megtörtént a vezérléscsere, INA szett került bele.

 
>> EseményTocsa // Alfa 159 SPORTWAGON // 2016-10-29

A hosszas keresgélés után egy Kassai autóra esett a választás. Hogy miért?? Először nem tudtam volna rá válaszolni mert ezüst szinűt nem akartam és szerettem volna gyári tetőtartós kivitelűt. Nos ez ezüst szinű és nincs rajta gyári tetőtartó. :D A választás oka hogy friss műszakival rendelkezett kint, világos bézs a belseje ami nagyon bejött ,van benne remek zene navival ami kissé idejétmúlt már de ez egy 10 éves járgány. Teljesen új fékek elöl hátul, EGR szelep vad új , Karosszéria nem rohad sehol bár van pici sérülés elöl, de nem vészes. Valamikor Olaszországi autó volt én vagyok a 3. tulaja. Vezetve van végig a szervízkönyv , kaptam rá új téligumikat új alufelniken. A motor szépen jár semmi füstölés turbo, kuplung még jó állapotban van.

 
>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2016-10-29

Ma ismét megejtettem az olajcserét. A szokásos Selenia 20K Alfa Romeo olajat kapta, amit az olajwebshopban vettem. Jöhet a következő 10000 kilométer! :-)

Költségeim:
- olaj: 11490,-
- szűrő: 1044,-



Km óra állása: 142171 Miles
Régi óra szerinti állás: 270235 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 119361 Km (74167 Miles)

Következő olajcsere: 148384 Miles óra állásnál.

 
>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2016-10-29

A futott kilométer még nem indokolta ,de pár ezer kilométer múlva már biztosan hideg lesz ,nekem meg csak kinti aknám van,ezért inkább megrendeltem Erhardt kollegától a cuccokat. Selenia Wrpe olaj Ufi olajszűrő ,és Cleanfilter légszűrő érkezett.
Most szerencsére semmi nem hátráltatott ,könnyen lejött a haspáncél . Egyetlen érdekesség volt .Mikor Ausztriában műszakizott az autó,a szerelö megjegyezte ,hogy olajszivárgás van a leeresztő csavarnál.Akkor azt hittem félrebeszél ,mert kettővel ezelőtti olajcserekor új csavart vettem . De igaza volt ,tényleg olajos volt alul.Most meghúztam erősebben a csavart,remélem jó lesz.
Sőt,fent is olajos. A vákumszivattyú házátol is szivárog az olaj.
A szelepfedél cserekor Zé-ék itt csak pasztával tömítettek ,mert nem jött meg időre az ide való tömítés. Úgy néz ki,ennyit bírt.Ezt majd orvosolni kell.
Olajcsere után kitisztítottam a Map szenzort. Én ilyet még nem csináltam Geitlingon ,hát volt benne dzsuva rendesen.
Amit még észre vettem ,hogy megint kapott egy kavicsot a bal oldali ködlámpa,jól be is tört. Majd venni kell .
Km óra állasa a cserekor: 221248 km
Előző olajcsere óta megtett km: 11959