Blog
Sikerült ma kicserélnem a korábban beszerzett hátsó ablaktörlő motort, előtte szétszedtem és jól bezsíroztam a mechanikáját, hogy azon ne múljon a működése és megkapta a bőrápolást is. A feni csavarokra pedig szereztem védő kupakokat,elég jól passzol a felni színéhez.




Mivel lekerültek a nyári felnik és az autó vételnél már elég ramatyul néztek ki, elvittem fel újításra. A fénykép nem adja vissza, de gyönyörű ez a króm csillám antracit fényezés és a padka nyomoknak is hűlt helye.





Sikerült belefutnom egy kátyúba, másnap világosban láttam meg, hogy a gumi sajnos szálszakadásos lett, így idő előtt felkerülnek a téli kerekek. A felni szerencsére nem sérült, bár pont a merevítésnél kapta telibe, lehet csak ez volt a szerencsém...

Csak hogy ne nyugodjak motortartó ügyben, kísérleteztem egy kicsit.
Adott két rossz motorkitámasztó, ami a motor bólintását hivatott csillapítani. Az egyik egy utángyártott, nagyon szétszakadt, és a gyári, ami csak kicsit.
Az utángyártott volt benne, kezdett zavarni, hogy leállításkor nagyot rándul a beltér, és a váltás érzet sem tökéletes. Olyan üresség érzet, mintha valami a helyére mozdulna mielőtt megérkezik a vonóerő.
Lehet, hogy ez a kitámasztó rúd?
Kísérlet 1.
Beleraktam a gyárit, aminek "csak" a motor felőli oldala van felrepedezve belül. Eredmény: jobb váltás érzet, de még mindíg olyan rángós leállás. Hidegen több rezonancia, rezeg a középkonzol.
Itt el is dőlt, hogy új alkatrészt nem veszek, szinte bortékolt, hogy beépítem és hangos lesz az autó, rezegni fog a beltér. Úgyhogy...
Kísérlet 2.
Plasti Dip gumival kiöntöttem a gyári tartó motor felőli szakadt szilentjét. Egy éjszaka várakozás után ma beépítettem. Ahogy vártam, a beltér rezgés még erősödött (nyilván melegen alább hagyna azért), viszont az indítás, leállítás érzet sokkal jobb lett. Menni nem mentem vele egy métert sem, ilyen rezonáló beltérrel ez nem maradhat.
A szituáció tehát az, hogy a motor billenését a keményebb gumi tudja csak megfogni, ami kicsi elmozdulást enged. Igen ám, de az behozza a motor rezgését az utastérbe, nem is gyengén. Van megoldás?
Kísérlet 3.
A motor ugye menetirányban mozdul. A szilent a rezgést csak ebben az irányban csillapítja, itt az eredendő probléma. Vagy kemény gumit raknak ami fogja a motort, vagy puhát ami halk. Mi sem egyszerűbb, csillapítsuk meg a felfogatást az elmozdulás irányára merőlegesen is!
3mm-es szilikon gumi lapokból ronda kis alátéteket kanyarítottam. Kettő alul, kettő felül a motor oldalon, egy alul, egy felül a kaszni bekötési ponton.
Eredmény: a beltér nem rezeg, a motor nem mozog. Sőt! kézzel megfogva a kitámasztót érezhető hogy az sem rezonál, teljesen megeszi a rezgést.
Holnap megyek is vele, megnézzük mozgásban. Még a csavarok majd kapnak egy kis csavarrögzítőt a menetre, mert nyilván a szilikon gumikon nem lehet olyan erővel fixre húzni őket, mint fém a fémen.
UPDATE:
A hosszú hétvégén kirándultunk, teszteltem a módosítást.
- Igen, fellazult 100km alatt. Úgyhogy itthon beragasztottam ipari csapágyragasztóval.
- Egyértelmű pozitív hatása van. Országúton kb. 100km/h tempóig nincs motorhang, csak suhanás. Gyorsításkor, amikor megfeszül a kitámasztó, akkor határozottan felmorog, de egyenletes tempónál kisimul.
-hidegen csökkent a vibráció, vagy áttevődött a hallgatható tartományba, de kellemesebb.







Az egyik hátsó gátlóm elfolyt így cserére szorultak. Bilstein B4 hát gátlók kerültek beépítésre. Km óra állás: 150600
Köszönet érte: Cz Tuningmann Gábor!
Elérkezettnek láttam az időt hogy átgumizzam a nagyvadat. Reggelente eléggé hidegek vannak már, jobb félni .. :)
A nyáriakat szépen elmostam és kiszedegettem a maradék kavicsot belőle , ezután elraktam őket télire.
A Dísztárcsák is visszakerülnek majd, csak még vadászok egy darabot... :) megint :)
Lássuk a számokat. :
Nálam töltött idő :19 hónap és 3 nap
Futott km: 23.730km
Idei nyáron megtett km: 7.100km
Km : 257.330




Egy hete fura hang jött a motorból de csak időnként félmelegen.
A motortérben kutatva feltűnt egy fagyálló szivárgás nyom a vezérlés alól,kicsit kivert a víz aztán összeállt a kép a visító hang+szivárgás=vízpumpa! Tavasszal cseréltem, alig 3000 km-t bírt pedig gyári vezérlés készletben vettem a tavalyi AC-n. Azonban eltelt több mint egy év a garinak lőttek így kénytelen voltam újra venni egyet. Az Elaforg-nál korrektek voltak ha már a gariba nem fér bele hát kaptam rá extra kedvezményt, köszönet érte. Már rutinosan ment a csere 4 óra ki-be és ezennel felavattam az új garázst is szerelési szempontból.
Összehasonlítva a két pumpának köze nincs egymáshoz már ránézésre sem az újban benne van FPT jelzés és sokkal minőségibbnek néz ki mint a szettben vásárolt. Ezzel remélem letudva ez a rész újabb 5 évre.







Visszakerültek a téli kerekek.
Óra: 40.785 km
A téli kerekekben eddig 13.370 km van.
A gyári nyáriak 13.370 km-nél kerültek fel, eddig 27.415 km-t mentek.


Felújítódott a vezetőülés, új szivacs komplett festés. Hátsó üléssoron is volt itt ott kopás meg feketével belejavítgatva. Valami drót is ki akart jönni az ülés hátsó részén, szét lett bontva és visszahajtogatva a helyére. Elég húzós lett a vége, de szép lett.