Blog
Télen már a fagyokban már nem volt ajánlott behúzni a kéziféket, mert képes volt úgy maradni. Mostanra a víz megtette a hatását és ha akartam volna se tudtam behúzni, a jobb oldali meg már majdnem az aszfaltig lelógott. Vettem is ATE bowdeneket. A huzal része is teflon bevonatú, így remélem nem lesz sokáig gond vele. A csere is gyorsan ment. Boldogság van...



Persze, hogy Csörinél. Sok dolgot csinált az autón:
- jobb hátsó féklámpa izzócsere
- biztonsági övek fixálása
- kormánycsere
- futómű magasságállítás
- hűtőfolyadék pótlás
- motorolaj pótlás
- teljes átnézés
Eredménye, azaz a további teendők:
- olaj és -szűrőcsere, mert az olajszűrő jelenleg nem hozzáférhető, mivel bekerült az autóba egy utólagos olajhűtő; se ki, se be az olajszűrő, csak sok extra munkával (kb. motor ki), amire most nem volt időnk
- az utólagos olajhűtő vezetékei eresztik az olajat, ezért ezeket cserélni kell; lehet, az egész olajhűtést száműzzük (az olajhűtő csövei kb. 2 centire futnak a leömlőtől, és feltehetőleg a nagy hőtől mentek tönkre, és csöpög belőlük az olaj - utcai használatban feltehetőleg nem fogom érezni a hűtő hiányát)
- féltengely szimmeringeket és porvédő gumiharangokat cserélni kell
- kézifék köteleket cserélni kell
- légzsákvezérlőt cserélni kell, ha lehet még kapni egyáltalán
- ablaktörlőlapátok cserések
- klímát fel kell tölteni
Esetlegesek:
- gyári V6 gátlók és rugók előre és hátulra
- gyári légszűrő rendszer
- csomagtérajtó és hátsó lökös benyomódásainak és festési hiányosságainak orvoslása
A futóművet 1 centivel lehetett csak feljebb tekerni. Érzésre ez is számít, de ha a hétköznapokon nem békülök ki a kemény gátlókkal, akkor lehet, visszacseréljük a Bilsteineket gyáriakra.
A direktszűrőtől eszméletlenül gyönyörű szívóhangja van, de hosszútávon szeretnék gyári légszűrő rendszert. Sokat fogok veszíteni az élményből, de mindennapos használatban a gyárit jobb megoldásnak gondolom.
Tankoltam is 52,9 liter benzint 345 Ft-ért Várpalotán. Ha jól saccolok, akkor a első bő 200 km-en az autó kb. 12,5 litert fogyasztott 100 km-en. Teljesen jó.
(Azt követően mertem 95-öst tankolni bele, hogy Stephan Leniorral (Squadra Tuning) váltottam egy levelet arról, szabad -e. Azt írta, hogy igen, csak teljesítménycsökkenést okoz a nem prémium benzin, de ez a gyári GTA-ra is igaz. Ember legyen a fenekén, aki ezt megérzi...)
Várpalotára oda és vissza is nyugiban közlekedtem, óra szerint 140 körül, szóval nem duhajkodtam. Volt 3-4 demonstratív kigyorsítás (180-190-ig)*, de egyébként deresedő fejemhez méltó módon közlekedtem. Úgy is élmény ez az autó.
*Anno ez volt az utazótempóm a GTV-vel...
Köszönöm Csörinek, hogy rám szánta a napját, és hogy ezt a sok "apróságot" megcsinálta nekem, ráadásul baráti áron! Júniusban megyek vissza a fentiek javítására, és akkor 100%-os lesz az autó.
Örültem annak is, hogy semmi komoly gondja nincs a kocsinak, és hogy olyan jó állapotban van (kívül, belül, alul), ahogyan azt gondoltam, illetve tudtam.
Köszönöm Belgának és Kalizsolinak is, hogy egy ilyen kiváló állapotú autót hagyományoztak rám!


Megtettük az első 400km-t. Az M3-mason 110-120 körül autóztunk. Eleinte csak tapasztalgattam, hogy hogy bírja. Melegszik e, vagy bármi jelét adja e, hogy nincs inyére az autópálya. Szépen jött, duruzsolt, erő is volt benne. Hatalmas szél volt, amit érezhetően rosszabbul viselt, mint régen a jtd. Kicsit kóválygott, de tartható volt. Mások sem siettek, most legalább átéltük az átlag autós kínjait.
Budapesten pihentünk, olajszintet ellenőriztem, motorteret pásztáztam. Minden tökéletes. Az M7-esen már bátrabban nyomtam neki, szépen jött 130-cal, egyszer egyszer megnéztük a 150-et is. Gond nélkül elhozott minket, és a legjobb, hogy el sem fáradtunk. Sima ügy volt. Holnap verseny.. :-)



Eljött újra a pillanat, kicseréltem hát az olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt és pollenszűrőt, valamint mivel az előző csere óta letelt a 20.000 km, így kapott a drága új gázolajszűrőt is, csakmert megérdemli. Tanulva az előző esetből, nem másnaposan álltam neki, így flottul meglett minden 2 óra alatt egyedul, akna nélkül.
A szervizkönyv szerint 170.000 km-nél volt elvégezve utoljára. Úgy döntöttem, nem feszegetem tovább, 224.000 km-nél megtörtént a vezérléscsere. Természetesen módosítóval együtt. Lett volna még benne valószínűleg bőven, de jobb vigyázni rá.
Régóta szerettem volna fehér felniket az autóra. Végül Laci barátom nagyon olcsón (10.000 Ft)-ért odaadta a műszakilag kifogástalan de esztétikailag rom tojástartós Speedline szettet. Megvettem hozzá a festékszettet (alapozó+festék) és a hétvégén nekiugrottunk. Kromofág, drótkefe, aztán homokfújás és fényezés. A folyamat és az eredmény is látványos. :)







Kaptam ajándékba (igen, tényleg) egy szett Eibach ültetőrugót. Hátra még viszonylag könnyű volt a csere, sokat segített Varga Tomi és Gergő_155, de az elejével nem boldogultunk, így azt majd Gyurka oljda meg a Fiat Kelet Pestnél. Időközben bekerült az első is, annyira nem látványos, de a gyárinál mindenképpen jobbat mutat.


224.500 km-nél eljött az olajcsere ideje (így is kicsit túlszaladtam vele). Ezúttal MOTUL Synergie 10W40-et kapott. Megesett az összes szűrő cseréje is, és kitisztítottam az K&N sportlégszűrőt is, amit még ajándékba kaptam az autóhoz. Természetesen a gyári tisztítószettel (Spray+Olaj). Nem direktszűrő, hanem rendes, betétes. Köszönöm a segítséget Gergő155-nek.

