Blog
Zörgő, nyüszögő hangok a fotómű felöl. Először kormány összekötő csere, majd futómű beállítása. Kormánynál megszünt a zaj, de 50 km után újra jönnek a hangok, vissza szervízbe, ahol kiderült, hogy a lengéscsillapítók és ezzel járók cseréje is kell. Mint kiderült cserélni kell lengőkart is. Ennek költsége még nem ismert számomra.
A mai napon megrendeltem az Alfacity elővételes jegyünket, remélem minél hamarabb ideér :))
Az eredetileg meghirdetetthez képest kicsit másképp sikerült a Tour. (hsz 4666)
Személy szerint Füreden vártam a nagyérdeműt. Hogy tutira menjünk előző nap szállást foglaltunk ott és már péntek délután 18:00-kor megjelentünk a gyülekezési helyen.
A hivatalos napon már 10 előtt vártuk a többieket. Elsőre a meghirdetett idő szerint 10:15-kor befutott a Csöri csapat a sárga Spiderrel és a fekete Giuliettával.
10:34-kor befutott Ká, nem sokkal előtte érkeztek a többiek. Mire észbe kaptunk már mindent tudtunk a V6-ról... Jót dumáltunk. (Közben Csöri lebeszélt arról, hogy bármiféle JTS motor eszembe jusson, ha kocsit akarok venni.)
10:45 körül: A csapat elindult Zánka felé. Némi eszmecsere után nekem jutott a felvezető szerep.
10:52 A konvojt megállítja a sorompó. Jobban megszervezni se lehetett volna. Az elhúzó "Szergej" durva kormolása felvetette, hogy kicsit túlhúzott Manky csipp lehet rajta :-))
11:09 - Megérkezés Zánkára a haditechnikai parkba. Szegény Spiderest az ág is húzza, a park nem volt nyitva. Beszélgetés lett belőle. Illetve - mivel Zselé felvetette, hogy neki abnormálisan hosszú az antennája - megrendeztük az első "Kinek van hosszabb?" versenyt. Egyértelmű, hogy a gyári a legrövidebb - már akinek működik. Zselének dagadhat a melle :-DD
A nap érdekessége, hogy amikor mérőszalagot kerestünk Csöri anyukája a legtermészetesebben közölte, hogy neki van a táskájában. Egy lépéssel közelebb kerülhettünk a női táska rejtelmeihez :-D
11:xx - A csapat elindul a Huszár étterembe
11:41 - A csapat megérkezik. Mivel mindenki szomjas volt, rövid kocsimustra után elfoglaltuk a helyünket a teraszon.
Külön figyelmet fordítottunk a megjelent 1,8TiBi-nek, mert ők még ebéd előtt tovább álltak. A csomagtartója már normális méretű. (Kár, hogy Csöri pont akkor beszámolt a frissen szerzett 2,2 JTS tapasztalatairól, így az ilyen motoros Brera/Spider is kiesett.)
12:30 - Kihozzák az ebédet. Kaja után a sárga Spider és a Giulietta elhagyta a Tour-t.
13:21 - A megfogyatkozott csapat tovább indul a tihanyi félsziget megkerülésére.
13:43 - Ötvös Csöpi útvonalán megállt az immáron csak 4 autóból álló csapat, hogy pár képet csináljon. Éppen szippantottak, úgyhogy kicsit avangard körítést adott az IFA hangja és a felszívott cucc szaga a képekhez...
14:10 - valahol a 71-esen a csapatot egy piros lámpa megállásra kényszerítette. Sajna a képen túl sok helyet foglal el a fejem, így nem publikus...
14:17 - Érkezés a 71-es büfébe. Üdítő + fagyi ahogy kell. A pincér erősen Alfa függő, nagyon örült nekünk.
15:06 - Tovább indulunk a Balcsi csücske felé.
15:30 - (becsült időpont) a 71 leágazásánál kétfelé szakad a csapat. Ketten elindulnak a Szántód felé a kompra, ketten a 7-es felé Bp irányába.
15:50 - (kábé) A maradék csapat is ketté válik. A V6 elment meglátogatni Mauro éttermét, mi meg mentünk tovább a kompra.
16:06 - Elindul velünk a komp Tihany felé
16:13 - Érkezés Tihanyba
16:30 - Érkezés az indulási helyre. Megint csak mi tettük meg a teljes kört.
Szép idő volt, végig fedetlen fővel lehetett menni.
Élmény volt megismerkedni eddig ismeretlen Alfásokkal.
Ma is érdemes volt felkelni :-)












Lassan 2 év telt el azóta, hogy az első és hátsó emblémát a 2015-ös dizájnúra cseréltem. Úgy gondoltam ideje tovább haladni ezen a vonalon, így megrendeltem egy csomag 8 darabos embléma szettet, ami 2 db 74 mm-s emblémából, 4 db 60 mm-s felnikupakból, 1 db 40 mm-s emblémából a kormányra és egy 15 mm átmérőjű kis emblémából a kulcsra állt. Persze szokásomhoz híven előbb rendeltem, majd csak akkor mértem, mikor már kezemben volt a cucc. Amit fel tudtam használni az a kulcs és kormány embléma volt, a két nagy emblémát nem is saját használatra rendeltem. Mivel a Ducati Corse kupakjai 50 mm átmérőjűek, így azokat sajnos fel sem tudtam próbálni, viszont sikerült őket hamar eladni. Készült pár fotó, íme:







194500 km: első fékbetétek, tárcsa szabályzás, klíma tisztítás/javítás, kormánykapcsoló csere (nem kapcsolta le a helyzetjelzőt)
Végre sikerült időt, energiát és segítséget szerezni a vezérlés csréhez (köszi Zolcsika). Nem tudom mikor volt csrélve és egyre jobban ráparáztattam magam, de tegnap végre megoldódott természetesen vízpumpával együtt. A szett Gates, a vízpumpa SKF. A csere közben én csak inas voltam a mester mellett, kikapcsolódási időben pedig a hátsó stabilpálcákat cseréltem ki kopogásmentesítés végett és szétszedtem az EGR-t megvizsgálni, hogy ő lehet-e a ludas a turbónyomás ingadozás miatt. A stabpálcákat csak sarokcsiszolóval sikerült meglazítani, TRW került fel. Az elsőket is cserélni akartam, de elfogyott a lelkesedésem. Majd egy másik alkalommal. Sajnos így járt a váltóolaj is, ő is a puttonyban maradt. Az EGR nem volt vészesen kormos, a belső része viszont nagy meglepetésemre úgy nézett ki mint az új. Valószínűleg nem ez a hiba oka...
Viszont fetűnt, hogy a szívócsőben lévő lapátkákat mozgató pálca le volt esve a helyéről. Nem volt egyszerű kioperálni a helyéről. Azért tudott leesni mert a műanyag "csatlakozók" ki voltak kopva. Átmeneti megoldásként a csatlakozó fej megmelegít, aztán fogóval körkörösen összenyomkodva ment vissza a helyére. Felpattantak, teszt, ottmaradtak, örül :-D . Próbakörön kiderült, hogy sokkal lelkesebb a szerkezet gázadásra, de nem vagyok még maradéktalanul elégedett. Valami még nem az igazi. Viszont meglett a 300 :-D. Ezek a fránya olasz masinák... ;-)







Kopogott, nyikorgott mindent csinált az autóm eleje. Véget vetettünk a kellemetlen hangoknak és a nem biztonságos autózásnak! Cserélve lett az alsó-felső jobb-bal lengőkar, jobb-bal gumibak, stabilizátor rudak szintén mindkét oldalt, jobb-bal kormányösszekötő egyszóval majdnem minden ami csak létezik.
Ezután egyből ment egy lézeres futóműbeállításra.
A végeredmény nagyon szuper lett, sokkal feszesebb, meg sem szólal kátyúknál, imádom! Sokkal jobban irányítható és érezhetően jobban fogja az utat és a kanyarokat!

