Blog
Hiányzott épp, mint üveges tótnak a hanyattesés, hogy megmakkanjon az önindító, de hát a jó öreg Bosch nem kérdezett, nem is tekert, szép csendben elhalálozott. Zé cserélte igen rugalmas munkavégzés keretében (este fél10kor diagnosztika, másnap alkatrész beszerzés és csere), köszönet és hála érte.
Bizonyos körülmény beállása esetén P0011 - szívóoldali szelep hibakódot ad és ez kb. hetente előfordul. Ha üzem meleg motorral leparkolok, majd 5-10 perc múlva újra indulok, pl. hazaút után még leszaladok boltba vele, az első méteren már adja is.
Gyertya, benzinszűrő, olaj, stb minden 5000km ezelőtt volt cserélve, Selenia van benne. Olajsár nincs benne. Vezérléshez nem lett nyúlva.
Szelepek kitakarítása nem segített.
Új szívóoldali szelepet megvettem Elaforgnál, Nem bonyolult kicserélni, nekiálltam magam.
1. Motortakaró le - 4 csavar ki, leemel, két rögzítő tüske van belül a széles rész alatt, csak le kell húzni róluk felfelé. Kábeleket sem kötöttem le, nem kell kivenni a fedelet, elég félretolni.
A szívó oldali szelep a kocsi orra felé eső. (3.kép)
2. Csatlakozó le. Rögzítő szalag felfelé lehúz, csatlakozón pöcök betol és felfelé lehúz. (4.kép)
3. 1 csavar tartja a szelepet, az kicsavar. Ujjal nem tudtam mozgatni annyira, hogy kiemeljem, ezért fogóval óvatosan húztam ki. (5.kép)
4. Új berakása, ugyanígy visszafelé; kézzel betol, csavar meghúz, csatlakozó vissza, fedél vissza. (6.kép)
Beindítás után, egyből eltűnt a hibajel a műszerfalról. MES-el hibakódot töröltem és a biztonság kedvéért az öntanuló paramétereket is töröltem.
2.
Ezután P0011 - kipufogóoldali szelep hibakódot kaptam.
Motortakaró le, kipufogó oldali szelep ki, átfúj sűrített levegővel, csatlakozókba kontakt spray, eredmény semmi. Csere lesz ez is.
Kipufogó oldali is cserélve lett. Azóta nincs hibakód.






Eljött a vizsga ideje
- bal hátsó féknyerget kellett cserélni, a kézifék rész volt berohadva. TRW került bele, pirosra festve.
- váltó bowdenek beállítása - néhányszor nem akarta bevenni az egyest
- vezérműtengely szelepek tisztítása - P0011-es hibakód kiküszöbölésére (ezt nem oldotta meg egyébként, csere lesz)
Más minden rendben van.
Sziasztok! Már majdnem egy éve van nálam a kis blackline 147-esem, és nagyjából két héttel ezelőtt sajnos sikerült megtörnöm a kicsikét.
-A károk: Első lökhárító, bal első lámpa, bal első sárvédő, tört a bal első alsó lengőkar is, illetve a balos féltengely kicsúszott a váltóból eltépve a szimeringjét !
Nem is kell mondanom egyből tréler, aztán irány ismerőshöz ahol van akna és emelő aztán lássuk a medvét.Szétbontottuk, körbenéztünk és úgy döntöttünk hogy ha már így alakult, pénzt és időt nem spórolva cserélünk mindent amit jónak látunk.
Ismerősömnek Bárdinál 50% kedvezménye van tehát ez segített az anyagiak visszafogásán!
Amik cserélve lettek:
-Bal és Jobb első alsó lengőkar (mert ugye ezt párban szokás, és a balos amúgy is kopogott már)
-Mindkét kormánygömbfej
-Első lökhárító
-Bal első sárvédő
-Bal első lámpa
-Új "D" típusú matrica rendszámtábla
-Mind a négy keréknél a gumi fékcsövek
-Jobb hátsó kézifék bowden
-Féltengely szimering
-Váltóolaj
-Bal első ABS jeladó (mert a szétszedésnél beletörtük)
-Bal első kerékcsapágy (mert az ABS jeladó kiszedésnél megsértettük)
-Hossz bordás szíj és feszítő görgő
-Bal első dobbetét
-Vezérlés szett vízpumpáva
-Szelepfedél tömítésl
Ez így összesen 247.000Ft anyagár volt 50% kedvezménnyel plusz 40.000Ft a két új elem fényezése. összesen 35,5 órát dolgoztunk rajta és 9 nap alatt összeállt! Futómű beállítás után a szervíz átnézte és nyugtázta hogy nincs jelenleg szerelni való az autón.
Nem kevés pénzbe fájt ez a kis móka pláne hogy két hónappal ezelőtt voltak cserélve: elől hátul féktárcsák és fékbetétek( 84.000Ft), középső kipufogó dob( 32.000Ft), hátsó stabilizátor szilentek (6100Ft), váltókulissza( 20.500Ft), króm tükörburkolatok(11.000Ft), új alfa embléma elöl-hátul( 2200Ft), bal hátsó kerékcsapágy( 9800Ft),és jobb első dobbetét.(3200Ft)
De még nincs itt a vége; jövő hónapban újrafényeztetem a motorháztetőt mert van pár kavicsfelverődés, és kap egy teli polírt. Ezen felül új váltóbowdent és egy új csomagtértálcát is kap a kicsike hogy Alfa Cityre a legszebb FL 147 legyen!! :):) AlfaAmore!












Nem is olyan rég utolért egy tipus hiba. El kezdte megadni magát az ajtó kárpit. Előszőr az én oldalamnál vettem észre aztán jobban szemügyre véve mindenhol el kezdte, de a jobb hátsó adta meg magát a legjobban. Elvittem hát a kárpitos barátomhoz aki azt mondta hipp hopp meg lesz vele :-)
Ki is választottuk a megfelelőt. Remélem hamar rendbe jön, mert így elég csufika a drága kincsem :-(
A második képen van az új anyag, az a kis háromszög :-)


...és felkerültek végre a frissen rendberakott és fényezett küszöbjeim. Ismételten köszönet érte a sógoromnak ;) :)

A hétvégén megtörtént a szűrők és az olaj cseréje. Most Motul olaj került bele próbaképpen. -Go. Sofima -olaj Mahle-levegő Champion-pollen Sofima aktív szűrő került most bele. Felkerültek GT cartárs által gyártott matricák is. Innen is köszönöm!!
Km:225137












262000Km állásnál kettőstömegű és kuplung cserélve. A kinyomócsapágy már eléggé zörgött. Most minden szuperül működik. :) Bárdis kedvezménnyel nem fájt annyira.
Az utolsó olajcsere óta 8000 km ment bele. Selenia olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő, légszűrő. Új pollenszűrő ház fedél .
Klímatisztítás.
Feszítőcsapágy, meg az egyik görgő már szólt egy ideje, így azok is kicserélődtek.
Intercooler kimenő részén szétment valami műaynag, szökik a levegő.
Lökhárítót javíttatni kellett mert alul meg volt repedve.