Blog
Két hete kaptam egy kavicsot.Be is repedt az üveg majdnem a közepéig.Hurrá.Két héttel a city előtt.Felhívtam a kecskeméti szélvédőst akit ismerek.Másfél hétre tudtak időpontot adni,ugy el voltak havazva a jégverés miatt.Nem érdekes.A cityre épp kész lesz.Kinai üveget tetettem bele.A szitanyomása nem annyira szép mint a gyári,viszont a tetején az árnyékolás az valami királyság.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1499627456-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1499627517-10503-blog.jpg


Bejelentettem a biztosítónál is. Elég volt egy email hozzá.
Pár órán belül meg is jött a törlés visszaigazolás. A bónuszt majd át lehet vinni a következő autóra.
Délelőtt bementem az okmányirodába és lejelentettem az eladást.
Kaptam egy stemplit és egy aláírást az adás-vételire.
Mindezért háromnegyed órát álltam sorban...
Van egy kis probléma néha az autóval, de úgy tűnik meg van az oka. :) Korábban nagyobb gyorsításnál ritkán leesett a turbó nyomás de check engine lámpa nem égett.
Láttam egy sérült gumicsövet (képen), amit mutattam szerelőmnek (meg másoknak is), de nem voltak benne biztosak mi lehet.
Szerelő szerint vákuum cső és kanyarított is egy darabot egy hosszabb darabból ami a műhelyben hevert, hogy az majd jó lesz. A régin volt egy bilincs, de nem kell az, úgyis vákuum van itt. A régi csövet valószínűleg valami megrágta és egy kis lyuk okozhatta a hibát. (A motor be van fújva nyest riasztó anyaggal.)
Ma gyorsításkor stabilan elment az ereje végül check engine lámpa is kigyulladt. Gondoltam, francba, a Tbi se megbízható már... Végén kiderült, hogy az "új" vákuum cső lecsúszott a helyéről. Mivel preferálom a gyári megoldásokat asszem mégis csak jobb lesz egy gyári cső.

Alfaciti előtt 3 nappal megadta magát a katalizátor, de rendesen, darabokra tört. Köszönet az albaalkatrész webáruháznak a gyors anyagbeszerzésért! :)
Katalizátor: 38800ft
Munkadíj: 3000ft


Végtelen örömömre szolgál, hogy eljutottunk, ott lehettünk, részesei lehettünk.
Örök hála szervezőknek, és úgy mindenkinek akinek bármi módon benne volt munkája ezekben a csodálatos napokban. Köszönet Erzsébet tábor dolgozóinak, mind akivel csak találkoztam, iszonyat jó fejek.
Élménybeszámoló:
Amorén azt hiszem aggályaim fejeztem ki tizes kapunyitással kapcsolatban, ami teljességgel jogos, és értelmes, hogy a tíz óra az tíz óra. Egyetértek.
Ezt a problémát egy huszáros vezércsellel úgy küszöböltük ki, hogy bár péntek reggel dolgoztam, de csak kicsit, így fél egyre pánikszerűen összeszórtuk cókmókot, és elkezdtünk kerülővel Zánkára cammogni. Ez a poroszkálás három kilométert tartott, midőn észleltem, hogy a közbeeső futkosások miatt tulajdonképpen nem is hűlt ki motor, így önfeledt kocsikázás következett néhány kamionnal, éstraktorral érdesítve.
Zegen bevásárlás, majd tűz tovább. Balaton mellett hívott nejem: naa elindultatok?
Ahamm
És hol alusztok?
Kempingben.
...de hát nincs is sátrunk.
Ömmm..de, már van :)
Balatonig kettő alfával találkoztunk. Elsőt észre sem vettem elválasztó háló miatt, kölök integetett nagy boldogan, alfaaaa
Keszthelyi elkerülőn találkoztunk másodikkal, ott széles vigyorral integetés oda-vissza.
Onnan, már sűrűsödött, zánka közelében, már soha nem látott mértékű alfa mennyiség.(mármint számomra)
Üdülőfalunál már minimum egy mindig volt a látómezőben.
Leírhatatlan érzés kevesebb, mint egy éve alfásként, ennyi boldog embert látni. Egekben jártunk.
Tábor fogadóépületénél, csak néztük: jönnek, jönnek, és jönnek.
Csekkolásnál kisebb sokkot okoztunk, hogy nincs foglalásunk...
Erre nem gondoltam, hát..sátor..olyan nincs, hogy nincs hely..:)
Alfások közt ne férnénk el? Lehetetlen.
Sokkott kapott hölgyön átlépő kolléga intézte is, persze, rendben van, fizettünk, és go..
Go, de hova?
Kaptunk térképet.. de így sem lett meg kemping, keringtünk, mint vasorrú bába mágneses mezőn, míg végül visszakeveredtünk, oda amit leányom mondott, itt megállunk, és be kell sétálni.
Hát jó. Megáll, egyes, fordul..
Kölök:apaaa, ez járdaa
Igen?
Igeen!
Szerintem nem. Mi jól nevelt autósok vagyunk, nem közlekedünk jardán. Szerintem út.
Nemnem, ez járda.
Rajta állok, ez út.
Cartársak hüledezése közepette betipegtünk kempingbe, lestek ki ez az őrült a járdán :))
Ennek apropójából gyorsan megismerkedtünk Ákosékkal, hirtelen sörözésbe átcsapódó pormentesítés következett, valami csodálatos szabolcsi almapálinkával higítva.
Regényeket tudnék írni eme nedűről, én, aki nem szeretem a pálinkát..
De ez a párlat ez csudafinom volt.
Sátorverés, ezután kis hűsítő zápor, amire inni kellet egy kis sört.
Kívánt hidratációs szint után lekarcoltunk tókapartra.
Pont jókor, másodikként volt szerencsénk megkóstolni zabáljcsak szendvicsét.
Véleményem, ez konkréten olyan étek, ami jobban néz ki, mint amilyen az íze.
Megjegyzem finom volt, csak, ár érték arányban nem az igazi.
Itt meg is kezdődött kv mizériám...egyedüli koffeinforrás kálváriám, mivel forró kólát nem kedvelem, így csak vizünk volt.
Rácuppantam kv s piaggio ra, ami lerohadt, nem motor, hanem kv ügyileg...
Ha koffein szintet nem lehet, akkor más szintet kell hangolni, szóval söröztünk egyet.
Zápor utáni depresszió miatt kb nem volt semmi érdekes, így visszamentünk kempingbe.
Élmény volt, új szomszédok, igazi békebeli kgst sátorral érkeztek. Én már láttam ilyent gyermekkoromban, gondoltam hátha tudok súgni, artu detu kapóra jött, amíg bírta szuflával, mert pehelykönnyű lítium akkumulátorai nem bírták ki épitkezést, gondoltam, hogy nem lesz sok kraft benne, meg nem is volt csurig, bár egy két nagy zsáknyi sátor nem ötperces időt igényel.
Győztünk, sátor elkészült, leöblítettük, mert sokat dolgoztak na.
Időközben szabolcsi különítmény további tagjai is befutottak, megkostoltuk almanedűt, nem e esett baja, ugyanolyan kiváló természetesen.
Innen kisebb képzavarok voltak, parton kötöttünk ki, telihold, hm, akkor fotózzunk.
Ahh meggysör, nem meggy izű meggyből van. Na hajrá.
Ebben kicsit elfáradtam, így padról, ülve fotóztam. Jó val éjfél után visszaindultunk, tekintelyes súlyú fotóállványt kölyök hozta, aminek nagyon örültem, mert kicsit tartottam tőle, hogy atombiztos lépteim közepette elbotolva, estemben véletlen agyonütök valakit a sötétben. Első a biztosnság.
Valahogy sátorba kerültünk.
Reggel előadtam Simon Pegg nevével fémjelzett egyk kedvencem: haláli hullák hajnala...
Nos kissé nem voltam fitt.
Mosdás, öngyújtó éjjel elveszett..pff
Kölcsön öngyújtók nem cavendish dohány gyújtására valók...
Alvajáró ámokfutás következett.
Lett kv, dupla eszpresszo
Még mindig nem láttam, de esetenként már elértem a három km/h t.
Megmosakodtam, kezdtem látni.
Mennyi optimizmus...aah egy soproni.
Na az használt.
Vészkóla éjjel kihült, azt utána. Srácok hoztak gyufát trafikból, örök hála érte.
Egy jó pipa, kerek lett a világ, miután kimostam szemem.
Vízköves lett vagy mi?
Heveny tanakodás, tízkor mégse kellene lemenni, lehet vannak páran...
11-kor szólnak, két falunyi sor van.
Á, cuccoljunk össze.
Bemálháztuk morgót, elköszöntünk.
Salamoni döntés, belépőkapunál lepatkoltunk volna...ám alfa romeo hegyek, hegyek, hegyek új, régi, kopottab lényeg egy: mindegyik gyönyörű!
És jöttek, jöttek.
Átengedtek bennünk, így nagyjából üres parkolóban letettük morgót, és földbe gyökerezve hüledeztünk, mennyi, mennyi, mennyi alfa...
Jöttetek, végtelen sorban, átéltük a csodát, imádtam mindet.
Közétek tartozni, mennyei érzés.
Nehéz volt elindulni, ennyi szépségnek hátat fordítani, hátulját nézni...én ennyit életemben nem forogtam, szerintem gyalogút alatt majd annyit néztem hátra, mint előre.
Fotózás
Srácok, beléptetés...logikus, mégis, le a kalappal, jegyesek egyenesen, jegy nélküliek balra kerülni, csekkolni, vissza, majd besorolni.
Gratulálok! Nagyon jó!
Leérve a látvány...brutális mennyiségű alfa, és zárt oszlopban jöttek az újak.
Optikai orgia!
Pityke alfettája...imádatom tárgya:spider, meg is kapta oldtimer matricát. Csodálatos rockopera, Bródyék ha megnéztek volna egy ilyent istván a király alkotása közben, akkor még jobban sikerül, ami amúgy leetetlen, mert tökéletes, de ilyen csodás spider.
Minden benne van, nem hiányzik semmi.
Lágy ívek, markáns far, belsőőő aaaah! És szíve, lelke van.
Párás lett tekintetem, ennyi ennyi érzelmet szívet lelket beletenni....ezt az műtárgyat nem tervezték, megálmodták...alkották, nem gyártották.
Olasz...Alfa...Ennyi!
Nem autó, műtárgy, kincs, elérhetetlen álom, nem tudnám megadni neki amit érdemel, de majd veszek lottót, mert álmodni kell! Róla pedig érdemes.
Mámorosan, sóhajtozva ittuk a sok csodát, Lanciák, hiába oldtimer, szebb mint az új, szíve van. Bizonyított, mind egy szálig.
"Múltad nélkül nem lehet jövőd!"
Láttuk a múltat, leborulok nagysága előtt.
Kell legyen jövő mert szegény az a világ amiben nem lennének utódaik.
A koros maserati... az öreg úr...nem az amitől hanyattesem, szögletes, ilyen, olyan, ez sem tetszik, az sem tetszik, mégis, egyben...hosszasan gyönyörködtem, visszamentem még később is hódolni, mert mestermű, jár neki.
Az ifjú generáció... Stelvió... hát... SUV, nem az én világom, de a mi fiunk, és nagyon szép.
4C ah, ez olyan..olyan...igazi telivér.
Van létjogosultsága? Kit érdekel?
Kit?!
Annyira Alfa, annyira érzelemgazdag. Annyira szép, annyira jó.
Megnéztünk mindent.
Remek lángos volt az ebéd.
Kezdtek gondjaim lenni meleggel, párkilós fotóshátizsák, sétafika, pólót rámszorítja hám. Pihenni kellett volna, nem az a hely ahol pihenni lehet, és ugye matekban még benn a séta vissza morgóig...
Víz elfogyott.
Cipelni cuccot, ápolószert, á de milyen jó fazonok ők is, minden boltos, nincs fanyalgás, ha nem veszünk semmit. Imádnivalók.
Egyet bánok...az a bőr brifkó, pirosban, alfa romeo nyomattal...
Dehát hogy néznék ki piros brifkóval?
És tudom, be nem fognám...munkára? Olajos kézzel?
Öregszem?
Nem, vettem zászlót! Legyünk reálisak, jövőre is ott leszünk, három napra!
Mindenáron! Mert ott vagyunk otthon, abban a Cityben, bárhol is van, elmegyünk.
Margóra egy elcsípett beszélgetés: "mit csinálsz? Ne told! Biztonságiak szóltak, hogy alfások szágulduznak, 10kmh a megengedett"
Két reakcióm volt: alfa tali, ez miért furcsa?
Nem láttam tizes táblát..nem mondom, hogy nincs, lehet az is cigisdoboz méretű, mint kemping tábla :)
Nem mertem bevállalni estig maradást, tudni kell mit bír az ember.
Négy kürül elindultunk haza. Jó döntés volt. Rettenetesn fáradt voltam, egerszegi kv, éppen eltolt hazáig. Fő a biztosnág.
Minden jó volt. Minden!
Tökéletes másfél nap.
Tökéletes, veletek.
Köszönjük.
23300 km után semmi olyan problémám nincs ami nem kopásból , vagy el használódásból eredne . Cserélt alkatrészek: vezérlés szett + vízpumpa , alsó lengőkar , stab pálca, kuplung kinyomó henger, ablak törlőlapát ,szélvédő, ( azért lett cserélve mert az apró kavicsok tönkre teték) hátsó stabilizátor, jobb oldali kerékagy csapagy, 2 kézifék bovden, hátsó kipufogó dob, első-hátsó féktárcsa - fékbetét csere.És a rendszeres olaj csere+ szürö+ levegöszürö+ gazolaj szürö+ pollenszürö. :-)
2017.03.09
155.000km
Régóta terveztem már, hogy a kicserélem a gyári rádiót egy média fejegységre.
Alapelvárásaim a következők voltak:
• IPhone, IOS kompatibilitás, lehetőleg CarPlay funkció
• Min. a gyárival megegyező hangminőség
• Kormány vezérlés megtartása
• 2 din. érintőképernyő
• Hang, video, kép formátumok kezelése
• Tolató kamera jel fogadás
• Vállalható ár…
Rövid keresgélés, infó beszerzés után a választás a Pioneer SPH-DA120 Apple CarPlay fejegységre esett.
A készüléket a alza.hu-ról rendeltem. A beépítéséhez szükséges kiegészítőket és támogatást a www.paradoxautohifi.hu-tól kértem. Ahhoz, hogy a gyári aktív Bose rendszerrel (Ti változat) és a kormány vezérlővel illeszteni tudjam az új egységet a következő kiegészítőket szereztem be:
• Beépítő keret gyári, nem navis típushoz
• Vezérlő adapter
• Aktív adapter
• antenna átalakító
További beszerzés volt még a rendszámtábla világításba integrált tolatókamera az autodvd.hu-ról http://www.autodvd.hu/alfa-romeo-tolatokamera-ft149c.html
A beépítést magam szerettem volna kivitelezni, így kellő előkészület és olvasgatás után neki is láttam a melónak.
Első lépés a gyári fejegység kiszerelése. Nem volt kiszedő villám ezért 4db 2x50mm szeggel oldottam ki a rádió rögzítő peckeit. Egy L alakban meghajlított másik szeggel óvatosan, sérülésmentesen a CD nyíláson megakasztva minden gond nélkül könnyen kijött a rádió. Oké, nem profi a módszer, de müxik:) A Blue&Me hasonlóan könnyen kijött. A gyári beépítő keret hátulról van csavarozva, ezért az egész konzol panelt ki kell szerelni. Ehhez megnéztem pár videót a youtube-on. https://www.youtube.com/watch?v=dMMPcRAckCY
Hajlított, kampós dróttal a 3 légbeömlőt ki kell húzni a helyéről. A beömlők alatt van a 2 felső panelrögzítő csavar. A gyári rádió beépítő keret oldalában további 2 csavar, ill. a váltógomb bőrszoknya bontását követően az egész válógomb fedél kipattantassa után a további 2 alsó panelcsavar is elérhető. A csavarok eltávolítása után az egész konzolpanel kipattintható a helyéről. A csatikat le kell kötni és a gyári rádiókeret hátulról lecsavarozható.
Következő lépés az új beépítő keret beszerelése a konzolpanelbe. Simán elölről betolható a nyílásba, majd a kihajtófülekkel masszívan rögzíthető.
Legnagyobb meló a tolatókamera RCA kábel végig füzese a kocsin. Az egész csomagtartó kipakol, belső burkolatok, kárpit kiszerel. A kárpit rögzítő műanyag dugókat IKEA-s ácskalapács villájával tudtam a leggyorsabban gond nélkül kiszedni. A rendszámtábla világítás helyére bekerült a kamera. A vezetékeket a csomagtartó belső gumiharangon keresztük fűztem be a csomagtérbe. Ehhez a gumiharangot szikével meg kellett kicsit vágnom. A kamerának kell 12v tápfesz. Ezt a tolatólámpa lila vezetékről csapoltam a hátsó biztosíték panel csatlakozásánál. Az RCA kábelt a kiszedett kárpit alatt a vezető oldalon a hátsó ülés felé vezettem el. A hátsó ülés előtti íves műanyag borítást kibillentve kábelfűző segítségével az RCA-t át tudtam húzni az utastérbe – ez elég szívás meló! Innét a B oszlop alsó burkolat és első küszöb alatt tovább az A oszlop aljáig. Kormány alatti kárpitot két csavaros gomb fogja. Ezt leszerelve könnyen tovább fűztem a kiszedett műszerfal konzol mögé, eljutva fejegység hátuljához.
További csatlakoztatások még a kézifék kapcsoló jelének bekötése. E nélkül a Pioneer nem játszik le képi formátumot! Az óra automatikus beállításához és a stabil GPS jelhez szükséges még a GPS antennát csatlakoztatni. Az antennát a műszerfal tetején az A oszlop sarkába helyeztem el a készletben lévő két oldalú ragasztóval rögzítve. Az A oszlop belső borítást szintén kipattintottam a kihangosító mikrofon vezetékezése miatt. A mikrofont a tetőkárpit-szélvédő találkozásához akasztottam be.
Az aktív vezérlő modul és a kormányvezérlő interface-t csatlakoztatva a cucc életre kelt!
Panel visszaszerelés, csomagtartó kárpit, burkolatok visszaszerelése.
További szívás a fejegység mögötti kábel és csatlakozó halmaz bepasszítása a rendelkezésre álló nyílásba úgy, hogy az egység teljesen a helyére tolható legyen! Sikerült!!!:)
Tapasztalatok:
• 2 napom ráment…
• Nagyon jól szól, rengeteg EQ lehetőség
• IPhone CarPlay előnyei
• Kihangosító minősége sokkal jobb mint a gyári B&M (mindkét oldalról)
• IPhone csatlakozik Bluetooth-on is ha nem csatlakoztatjuk a Lighting kábelt
• Minden ismert gyakori formátumú média lejátszható
• Kormány hangerő vezérlés, némítás, track léptetés müxik
• Tolatókamera jó minőségű képet ad
• A kijelző kikapcsolható, ha este zavar
Ami nem tesztszik:
• Hívás indítás/fogadás/befejezés nem müxik a kormányról
• Csak a CarPlay appok jelennek meg a kijelzőn - nem lehet tükrözni a mobilt
• Nincs kikapcsoló gomb?!
Összeségében (a beépítési bénázásaimat/szívást leszámítva) azt kaptam amit vártam, elégedett vagyok.)











0
717