Blog
Régi vágyam volt bőrülésekre váltani,kb fél év keresgélés után találtam egyet,igaz nem fűthető de már nem érdekel.

Rég írtam már blogot,de ezt meg kell hogy osszam,hátha valakinek a segítségére lesz.Na szóval,a 17" teledial felniket kicsinek találtam még az állítható futóművel is,ezért elhatároztam magam hogy nagyobbra váltok.Választásom a Cast13 Rb2(5x100 18x8.5 ET35)típusú felnikre esett amit az rs shopon keresztül tudtam beszerezni újan.Gumikat per 40nél nagyobbat nem akartam semmiféleképp,de viszont kellett a keskenyebb is ezért 205/40 gumik kerültek fel.Felnipróba minden megvolt,de még magasnak találtam így is,de lentebb tekerni már nem tudtam,elől a gólyalábak miatt hátul az állíthatón található anyák értek bele a felni belső peremébe.Hátul kikerültek a segédrugók,elől mivel nem volt segédrugó azok meg össze lettek kovácsoltatva(-3cm).Lentebb került sokkal,de nem érzem azt még most sem hogy az igazi.Idén marad már így,jövőre pedig tervben van valami másik alfa levegős futóművel.




Tegnap felkerült két új Bridgestone Potenza előre, nagyon (és ferdén, belül) kopottak voltak a papucsok amikkel vettem a 159-et. Elöl biztonság, de hátul maradtak a 4 éves, elég kopott Pirelli PZero gumik (le vagyok nettósodva :) amiket terveim szerint jövő nyárra cserélek majd le.
Viszont ... a 120km/h fölött jelentkező rezonancia nem múlt el, a felni-súlyokat elnézve a jobb hátsó kerékre gyanakszom. Irány a gumis még nyaralás előtt ...
127.000 km
UPDATE: gumis megnézte, megforgatta, kivett belőle egy bika csavart (szeget?) ami be volt ékelődve a vízelvezető bordába, centrírozta, ugyanígy ha már ott voltam a bal hátsót is és kész! MEGSZŰNT a remegés. A felnik pedig épek.

Kipufogó csere katalizátortól hátra. Sportdob nélkül gyári rendszer. Egyedül a széles vég került vissza a hátsódobra.
Pár 159 típushiba amit már megoldottam mióta nálam van:
1. Rugótörés - Kicserélve 2016-ban
2. Kipuff leömlő deformáció - síkba húzva, tőcsavarok kicserélve srapabíróbb darabokra 2017
3. Generátor csere (2x is mert először bontott került be, az 2 évet bírt) - 2015 és 2017(Új Denso)
4. Szervóolaj tartály szűrő széthullás - kicserélve gyári újra 2017
Pár dolog ami nem típushiba:
Klímakompresszor csere (tengely megadta magát)
Klímacső csere
Komplett vezérlés csere, olaj + szűrők már 2x ezidáig
2db parkoló szenzor
Jobb oldali alsó lengőkar
Akku csere
Komplett hátsó fék csere
Első betétek cseréje (lassan esedékes lesz itt is a komplett csere)
Xenon égők cseréje
És nem utolsó sorban Autom. váltóban olajcsere
Nem merem összeadni a költségeket. :D


Kettes henger kipufogó szelep hiba.
Hengerfej csere.
Nyomáspróbázva, síkolva, megszerelve.
+olaj+olajszűrő+légszűrő+pollenszűrő csere.












Gyári volt még benne, a kinyomócsapágynak már hangja volt, lamellákba bele volt már marva kicsit.
Valeo került bele.
Javítva volt még, illetve hibafeltárás:
-Légzsák kontakthiba
-Elakadásjelző. Nem jó az index relé amit múltkor raktak bele. Másikat kell bele szerezni.
Km: 181737
Széthullott nem rég a katalizátor, ezért kapott Marektól egy bontottat. Valamint kapott egy kis ajándékot, ne szomorkodjon a garázsban....mostanság elég keveset mozog a kis zöld. Rendeltem az irányjelző foglalatába illő nappali menetfényt. Ha indexelek akkor sárga, amúgy meg folyamatosan fehéren világít. Úton van hozzá egy vezérlő is, ami kikapcsolja ha felkapcsolom a fényszórót. Szerintem nagyon hasznos és jól is néz ki. 159 is meg fogja ugyan ezt kapni, legalább nem "kopik" a xenon izzó fényes nappal.

Jó rég óta nem irtam.
Nem volt nagyon lelkierőm frissiteni a blogot, ugyhogy most egyben leirom mik is történtek.
Az autó még mindig qva jó! Imádom, egyszerüen megunhatatlan. Ez a design meghaladta a korát jócskán.
Foglalkozom vele szépen:
-Főtengely Ékszij tárcsa és segéd meghajtó szij csere
-Klima kompresszor csere
-olajcsere
-új felni / pirelli gumi szett
-mivel nekem rozsdamentes/nyilt rendszerem van és kicsit szagos volt, tetettem bele egy specko katalizátort, meglátjuk milyen.







2
574