Blog
Már a Póknál is volt egy kapcsoló, ami megakadályozta hogy az antenna kimenjen, ha nem a rádió szólt. PHuBi is kapott ma egyet.
Homasitáéknál járva szemet vetettem egy házzal ellátott LED-es kapcsolóra. Bal oldalra szántam a műszerfal alá, ahol a sub potija is van. Belenéztem a belsejébe és ihletet kaptam. Miért ne tenném a váltó elé?
Csak egy azaz kettő 20 mm-es lyuk kell és megvan a duda kapcsoló helye is.
A gondolat tett követte.
Kifúrtam, beszereltem, beforrasztottam, működik. Tetszik, mert nem feltűnő.











Középkonzol kiszerelésének menete.
- A váltó szoknyáját pattintsuk ki a helyéről. A szivargyújtó felőli végén kell kezdeni. Minden pattintó. A patentot kicsatolva lehúzható a váltókarról.
1. Vegyük ki a rádiót.
2. A tekerő gombokat húzzuk le. Az összeszerelésre gondolva célszerű mindet előtte mondjuk a bal szélső helyzetbe tekerni.
3. A rádió alatti két csavart kitekerve, alul húzva kipattintható a helyéről.
4. Ez és a másik oldalon egy ugyanilyen patent tartja a konzolt. Felül csak be van akasztva a műszerfal alá. A három csatlakozót le kell húzni. Célszerű megjegyezni, hogy a bal oldali a piros, mert a visszarakáskor gond lehet hogy mi hová való.
5-6-7. A kiszedett konzol.
8. Gyártási dátum.
9. A műszeregység a helyén marad. Érdekes a ferde felfogatás.
A visszaszerelés fordítva történik.









A korábban berakott rádióval csak annyi bajom volt, hogy CD-s. mp3-at is lejátszik, de nincs CD íróm, nem tudok hozzá CD-t készíteni.
Elővettem a másik Blau-t és beraktam. (2013.06.16-án vettem a 159-be.) Nyertem vele egy kihangosítót és egy telefon lejátszási lehetőséget is.
1. Mivel van az ISO-n sub kimenete készítettem hozzá egy új RCA kábelt.
2. Eldugtam a középkonzol alá.
3. A könyöklő belsejében van hely. Közben rájöttem, hogy csak a felső rész változott a facelifttel, a szivacsban benne van az üreg helye.
4. Sikerült kiszedni a szivargyújtót, úgyhogy a kapcsolt szál leágazást leszigeteltem. Forrasztva van, jó.
5. A kábel a hamutartó alatt.
6. A rádió hátulján nem volt csavar, de a furat benne volt. Teljesen szét kellett szedni, hogy a csavart be tudjam tenni.
7. Rögzítés hátul
8. Az új dizájn.
Kicsit sterilnek tűnt a hangja a másik loudness-e után. Kicsit állítgatva egész jó lett. Közben többször újraindult, mert az akku nem bírja. Pedig folyamatosan töltöm. Úgy néz ki, hogy lejárt az ideje :-(








A zöld világítást szerettem volna pirosra cserélni, ezért szétszedtem az óracsoportot.
1. Az óracsoport tetején lévő két csavart ki kell tekerni.
2. A tetejét kifelé billentve, alul kicsit megemelve kijön a teljes műszerfal. Alul kettő rugós lemez tartja.
3. Alul kettő csatlakozó van (egy fehér és egy zöld), ki kell őket húzni.
4. Mögötte gyakorlatilag üres a műszerfal.
5. Hátul vannak az izzók. A feketék és a sárga világítást adják, a piros a távfény visszajelzője. A többi visszajelző LED-es, gondolom anno még nem volt kék.
6.Rizsszem izzó van foglalatban.
7. A fekete fedél a csavarok kitekerése után lepattintható. Körben fülek vannak.
8. A panel hátulról. Felhívnám a figyelmet, hogy az elektronikára való tekintettel az ESD védelemre figyeljünk!
9. A fehér rész csavarjait kitekerve az eleje is leszedhető.
10. A csupasz műszeregység. A felső két lyukból kieső fekete távtartót ne vesszük el, az összeszerelésnél majd kell!
11. A panel csavarjait kitekerve leemelhető. A két nagy óra csúszó érintkezőkkel kapcsolódik, simán kijön.
12.A műszer. A felső részen látható érintkezők mennek a panelra. A rétegek: műanyag alaplap - színes fólia - számlap. A zöld színt adó réteg pont középen van.
Összeszerelés fordítva. Célszerű képeket készíteni, hogy melyik csavar hol volt.












Eléggé átlag alatti a futásteljesítménye a GT-mnek, 8,5 év alatt futott 150 ezer kilométert, ami évente csak 17.647 km... Havonta pedig csak 1470 km.
De azért összességében már sokallom a 150 ezres számot :)

Apróságokat javíttattam:
- baloldali ülésfűtés kapcsoló cseréje
- jobb oldali ülésdöntő bovden cseréje
- kézifék bovdenek cseréje
- jobb felső lengőkar cseréje
Mai napon folytatódott a szintre hozás. Check engine-t dobott, kiolvasva vezérműtengely jeladó. Kiszedtem, takarítás és wd40, nameg hibatörlés után majdnem tiszta a műszerfal. Check engine megszűnt, hátsó ködlámpa hibát ír. Kicseréltem egy újrabőrözöttre a kormányt, majd próbaképp egy tihanyi túrát teljesített zokszó nélkül.



Úton vannak a következők, várhatóan januárban kerülnek az autóba:
- fekete-ezüst logó előre-hátra
- led H7 a tompítottba
- váltógomb



- klímavezérlő panel izzók cseréje
- Ablakemelő panelek tisztítása a ragacsos körömnyomos gumitól (denaturált szesz)
- tükörborítások, hátsó lökhárító prizmák, hátsó lámpák festése/sötétítése fekete Plasti
dippel (maradt korábbról egy doboz)


Harmadik kör(apróságok):
- alsó motorvédőlemez (gyári bontott)
- 2db hátsó kerékjárati ív betét (gyári bontott)
- 2db motorház emelő teleszkóp (gyári bontott)
- Bosch önindító (gyári bontott)
- jobb hátsó fényvisszaverő prizma (új gyári)
- hátsó ablaktörlő lapát és kar (új gyári)
- oldalsó sárga index búra cserélve fehérre + sárga T10es izzók (újak)

