Blog

A légkondiban volt pár tárolt hibaüzenet, töröltem őket.


ECU ISO Code: 0B 07 02 98 01
2017.12.22. 14:00:28
CONNECTED TO:
Alfa Romeo Spider '98 2.0 TS 16V
Harrison climate control
--------------------------------------------------------------

ISO- kód : 0B 07 02 98 01
FIAT cikkszám: 0D0B423C00
SW változat: 1.0
HW változat: 1.2
Programozás dátuma: 03.12.2002
Homologizációs szám: 10360901

READING ERROR CODES:
1: Külsô hômérséklet érzékelô szakadt
Failure of the indicated sensor. Check continuity and connections of the component.

2: Utastér hômérséklet érzékelô szakadt
Anomaly on the passenger compartment air temperature sensor circuit, check circuit for shorts and wiring continuity.

3: Kezelt hômérséklet 1. érzékelô szakadt
No help available

4: Kezelt hômérséklet 2. érzékelô szakadt
No help available

5: Légkondi kompresszor
The air conditioning relay or control circuit is faulty. Check the relay and the wiring from the control unit for opens, shorts and weak connections.


TORLI A TAROLT HIBAKODOT...

READING ERROR CODES:
Nincs hibakod

READING PARAMETERS:
Külsô hômérséklet: 8,0 °C
Utastér hômérséklet: 13,0 °C
1. kezelt levegô hôm.: 6,0 °C
2. kezelt levegô hôm.: 7,5 °C
Levegô keverô lap mozgató: 44,53 %
Keverô motor: 44,92 %
Levegô elosztó lap mozgató: 80,86 %
Hômérséklet gomb: 19
Elosztó gomb: 1
Ventillátor sebesség: Kikapcsolt
Belsô levegô: Nem aktív
Jármû sebesség : 0,0 km/h

 

Az ABS szerint 1,8 km/órával állunk a garázsban. Hibakód nincs.

ECU ISO Code: 25 86 01 94 15
2017.12.22. 13:57:38
CONNECTED TO:
Alfa Romeo Spider '98 2.0 TS 16V
Bosch ABS 5.3
--------------------------------------------------------------

ISO- kód : 25 86 01 94 15
SW változat: BB 25476
HW változat: 0273004495


READING PARAMETERS:
Bal elsô kerék sebesség : 1,8 km/h
Jobb elsô kerék sebesség : 1,8 km/h
Bal hátsó kerék sebesség : 1,8 km/h
Jobb hátsó kerék sebesség : 1,8 km/h

 

Rádugtam a MES-t, azt írja, hogy a kipörgésgátló jelentkezik. Lehet hogy van és nem lehet kikapcsolni? :-O

ECU ISO Code: 7C 86 0E 80 E5
2017.12.22. 13:51:53
CONNECTED TO:
Alfa Romeo Spider '98 2.0 TS 16V
Bosch Motronic Me7.3.1 EOBD Injection
--------------------------------------------------------------

ISO- kód : 7C 86 0E 80 E5
FIAT cikkszám: 73501821
HW szám: 0261206712
HW változat: 00
SW szám: 1277356545
SW változat: 0206
Homologizációs szám:
Programozás dátuma: 02/08/2002

READING ERROR CODES:
Nincs hibakod

READING PARAMETERS:
Kilométer számláló: 54507,8 km
Max. motorfordulat: 0 rpm
Km-óra utolsó íráskor: 0,0 km
Levegôhômérséklet : 9,0 °C
Akkumulátor feszültség : 12,07 V
1. lambda-szonda integráló: 1,00000
2. lambda-szonda integráló: 1,00000
FRA 1 tényezô (aktuális terhelés): 0,99997
FRA 2 tényezô (aktuális terhelés): 0,99997
DTV 1 tényezô: 0,00
DTV 2 tényezô: 0,00
Kipörgésgátló (ASR): Jelentkezik
Automataváltó: Mechanikus

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-12-22

Túl vagyunk a nehezén, jön a tavasz :-)
Betettem az akkut.
Kipróbáltam a sub-ot. Királyság van, működik. Sokkal jobb, mint a Pók volt a nagyovál, mélynyomó, erősítő hármassal. Sokkal kevesebbet is kellett faragni a kocsin.
A hangerő szabályozó ragasztása elhagyta magát, egy másfajta kétoldalassal visszaragasztottam.
A tolató radar volt a soron. A kijelzőt behoztam a polcra, ahol a Pókban is volt.
A felesleges vezetéket a kábelköteghez rögzítettem a tető rekeszében.
Működik, ahogy kell, még az oldalakat is eltaláltam.
Mivel a szivargyújtót nem tudtam kiszedni a lecsatlakozását a rádió felé betekertem szövet szigetelő szalaggal. Így már tuti nem lesz zárlatos.
Apropó tető. A rekeszt ki kellett nyitni a vezetékezéshez (ezért is ment vissza az akku), előtte a hősugárzóval alaposan befűtöttem, hogy ne repedjen el az ablak. (8.kép)
Visszakerült minden a csomagtartóba, majd végezetül levágtam, a túl hosszú hálótartó csavarból. Most már nyitáskor nem éri el a tető.
Majd visszacsuktam a tetőt.

 
>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2017-12-22

A blogomban szerepelt nemrégiben egy 156 Jtd. Most újra nálam járt.
Tünetek: fogy a fékfolyadék, jelzi is a műszerfalon, a váltás nehézkes, kuplung nyomáspontja bizonytalan.
Diagnózis: kuplung munkahenger lesz a baj, akárki meglássa :-)
Megoldás: csere vagy felújítás

Csere:
1. Vegyük ki az akksit.
2. Vegyük ki az akksitálcát.
Megvan a munkahenger. A diagnózis helyesnek bizonyult, a porvédő kiszakadva, ereszti a fékfolyadékot (ugyanazt a tartályt használja, amit a fékrendszer), a pedált megnyomva a kiemelés nagyon gyatra.
3. Szereljük ki a munkahengert a konzoljából: lazítsuk le a hollandert, vegyük le a seeger-gyűrűt, és húzzuk ki a munkahengert.
4. Régi és új.
5. Szereljük vissza, majd légtelenítsük.

Felújítás:
3.-as pontig ugyanaz. Ha a kezünkben van, vizsgáljuk meg, ha a fém háza nem sérült, vigyük el felújítattni. Ha kész, akkor 5.-ös pont.

Eredmény:
Reccsenésmentes váltás, puhább kuplungpedál, határozott fogáspont.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-12-22

Ugyanott lyukadt ki az alja, ahol 2 éve javította egy lakatos. Most már több információval rendelkeztem és találtam olyat, aki jól dolgozik.
www.valler.hu

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-12-21

A lényeg, hogy az aktív sub hátulja és a tartó lemez közt kb. 1 cm van, ahol tud szellőzni. Három 6-os csavar fogja a kasznihoz. Kettő felül, ami a kárpit patent lyukban van. Egy pedig alul az eredeti hátlap rögzítő menetben.
Próba holnap.

 
>> Tuning és extraMazi // Alfa 159 2.4 JTD distinctive // 2017-12-21

A megkopott és sérült kuplung és fék pedál gumik helyett teljesen új, ugyancsak "logós" gumik. A csere könnyen ment, talán a fék pedálé még könnyebben :)

 

A rendszámtábla keret belelógott a parkradarba, emiatt az folyton sípolt, arrébb tenni nem volt kedvem, mert nem akartam több lyukat a lökhárítón, így végül felragasztottam a rendszámot.

>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2017-11-25

Mióta nálam van az autó (már több, mint 4 éve) nem működött a bal oldalon a felső kettő fűtőszálam. Mindig is idegesített, de nem csináltam vele semmit. Na most volt egy kevés időm és nekiláttam a javításnak. Ehhez Loctite 3863 típusú terméket használtam, ami az Unix-nál beszerezhető volt raktári tételként.
A művelet max 30percet vett igénybe és jól sikerült.
Képeket csak a szakadás helyéről csináltam, amit nem volt nehéz megtalálni.
A végeredményhez annyit még, hogy a csomagban kapott sablon használhatatlan, a megfestendő szálat átlátszó celluxszal maszkoltam ki megfestés előtt. A színe ezüst, úgyhogy csak óvatosan :)