Blog

Kapott az autó új olajat, szűrőket, vízcsövet (50518111) és cserélve lett a fék vákumszivattyújának a tömítése is. Nem tudom, hogy Svájcban ilyen tiszta a levegő vagy tényleg 5000 kilométerrel ezelőtt volt cserélve a levegőszűrő, ahogy a szervizkönyvben benne van, de olyan volt, mintha új lenne.

Liqui Molly 5W40 Top Tec 4100 6 liter 15290 Ft
Olajszűrő 2800 Ft
Levegőszűrő 3900 Ft
Vízcső 6900 Ft
Tömítés 5500 Ft
Olajteknő zárócsavar + tömítés 2900 Ft
Munkadíj 6000 Ft

Km: 140880

A sokféle pollenszűrőből véletlen szerűen választottam egyet. Olasz gyártmány lett.
Bekerült a helyére.
Aztán a lámpa is visszakerült, majd a burkolat is.
Motorház összerakva, már csak az utasteret kell.

 
>> EseményCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2018-01-05

A mai napon az én kis drága Bellám belépett a 300-sok exclusive társaságába.
Dátum: 2018. 01.05
Időpont: 18:32
Helyszín: 17-kerület, Keresztúri út
Km óra: 300.000 km :-)

 

- Vezérlés csere vízpumpával
- Hosszbordás szíj és összes görgő cseréje, főtengely szíjtárcsával
- Vákum pumpa tömítés csere (itt eresztett olajat, nem a szelepfedél tömítés volt a baj)
- Olaj, összes szűrő (pollen kivételével), gázolaj szűrő is

Km óra állás: 212.600

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2018-01-04

Már egy fél éve is van annak, hogy Csöri mester javasolta, hamarosan cseréljük ki a hátsó lengéscsillapítókat, mert elég gatyául néznek ki és nem kellene megvárni, hogy útközben valahol leszakadjon a rugótányér.
A munkahelyi szabadságolásnak és Atikával meglévő nagyon jó kapcsolatunknak köszönhetően beütemeztük a 2018-as év első hetére.
Hát ahogyan a képeken látszik, tényleg viseltes darabok voltak, igaz kiszolgáltak majdnem 15 évet, hisz ezek a gyári gátlók.
Ismét tökéletes munkát végeztek a várpalotai fiúk, igaz ez náluk mindennapos...
Köszönet érte!

Bilstein márkájú hátsó lengéscsillapítók kerültek beszerelésre.

Km.: 228700

 
>> EgyébShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-01-05

Betettem egy két másodperces késleltetést a fényszórómosó elektronikába, így nem pacsálja el állandóan az összes vizet. Normál esetben, ha fel van kapcsolva a világítás, akkor az ablakmosó használatával egy időben a fényszórót is mossa a rendszer. A módosítás után már lehet impulzusokkal fröcskölni az ablakot és kézzel működtetni a lapátokat, ill, ha egy másodpercig húzom a kart akkor az ablaktörlő magától is elindul, de a fényszórót még nem mossa, csak ha ezt követően tovább húzom a kart 1mp-ig. Ez az érték állítható.

A kapcsolóról jövő vezetékben nincs elég delej az elektronika működtetéséhez, ezért kicsit bele kellett nyúlni. Az infók ebben az albumban találhatók a képaláírásokban:
Google Photos

Eredeti termék:
Banggood

>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2017-12-11

Hetente 1-2 alkalommal P0235 hibakóddal lepett meg az autó. A hibakód általában 2-es 3-as sebességfokozat közötti kigyorsításkor jelentkezett, de egyszer előfordult már alapjáraton is. A hiba betárolásakor MES-el és AlfaOBD-vel is kiolvasva a mért turbónyomás túlzottan magas értéke szembetűnő volt.(1. kép)
MES-el grafikusan is megnéztem a mért és a megcélzott nyomás értékeit, továbbá gyanús volt, hogy alapjáraton a mért érték és a légköri nyomás között viszonylag nagy különbség volt. (2. kép)
Felkerestem Csöri mestert Várpalotán, aki kiszedte a MAP szenzort, megtisztította majd visszaszerelte és megegyeztünk, hogy rendel bele egy Bosch gyári szenzort. Azt is megállapítottuk, hogy nem a gyári szenzor van a kocsiban, hanem valami noname made in italy... (3. kép)
Persze a tisztítás 1 hétre segített ki, 1 hét múlva újra dobta a hibát, igaz nem mindig, csak néha. Közben Atikához megérkezett az új szenzor, így megbeszéltük, hogy átugrom és beszereli. (új szenzor cikkszáma 4. képen)
Örömmel vettem tudomásul, hogy tényleg ez volt a baj, hiszen 1 hónap elteltével sem jött újra elő a hiba. (csere utáni alapjáraton mért értékek 5. kép)
Nagyon nagy köszönet Csörinek innen is!

Km: 228000

 
>> Szervizpsychoati // Alfa 159 1.9 JTDM 16V SW // 2018-01-04

Kedden leadtam az autót D.Z.-nek, szívósor "örvénycsappantyútlanításra", szívósor takarításra és kipufogó tőcsavar pótlásra. A tőcsavarhiánynak már hidegen hangja volt és ki kis kormolt. A szívósor lapátok pedig már feladták a szabályos működésért folytatott harcot. Barkácsoltam már rajta kicsit, de nem hozott átütő sikert, így gondoltam inkább hatástalanítom (szerintem egy tök fölösleges hibaforrás). Ma szóltak, hogy készen van a gép. Azt mondták a srácok, hogy városon belül is fogok változást érezni. Gondoltam biztos kicsit könnyedebb lesz. Hát könnyedebb lett! Mintha kifújta volna az orrát :-D! A második pirosnál már tudtam, hogy autópályán is le kell tesztelnem. Elképesztően fürge lett. Megszűnt a turbónyomás ingadozás. Már majdnem úgy megy ahogy szeretném.
EGR+DPF bent.

 

A kábel bevezetéshez le kellett vennem az ablak előtti műanyag fedelet.
A látható csavarokon kívül még három műanyag patent is tartja. A csavarokat kihajtva az elejét fel lehet annyira emelni, hogy belásson alá az ember. Kárpitleszedővel ki lehet pattintani az ajtó felőli kettőt. A középsőről le kell húzni az egészet az ajtó felé.

Egy biztos, nem sokszor lett az elmúlt 15 évben cserélve. A fedél alatt az őskosz volt.
Holnap kap egy újat.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-01-04

Tegnap vettem egy váltó relét a kürthöz adott "sima" helyett. A relé fogja átkapcsolni, hogy az eredeti kürtök szóljanak vagy az új.
A gyári kürtöket kiszedtem, hogy a csatlakozásokhoz jobban hozzáférjek. Jól néznek ki.
Felkerült a relé a táblára. Alap helyzetben az eredeti dudákra megy vissza a 12Volt. Az utastérbe vezetett kábelen a testet adom a relének, az meghúz és már indul is a kompresszor.
Projekt kész, már csak össze kell rakni a kocsit.