Blog

>> SzervizDömpi (il dottore) // Alfa 147 3 ajtós FL // 2017-11-24

Tegnap, ahogy Réka 147-esével jöttem haza a gumistól, lehúztam az ablakot, hogy meghallgassam a kerekeket (mindig így szoktam).
Szóval engedném le az ablakot, erre egy nagy csattanás (majdnem átültem az anyósülésre), ablak pedig leesett. Nem tört össze, csak beesett az ajtóba.
Persze otthon kaptam, hogy mindig akkor történik valami a 147-tel mikor én vezetem...mondtam: máskor el lehet vinni gumishoz, meg olajcserére, meg minden.
Na mindegy, pénteken szétszedjük a szerelőmmel, utána meglátjuk mi történt, és hogyan tovább.
(eddig asszony mindig azzal jött, hogy milyen szar a 159, mert arra már mennyit kellett költenem, bezzeg az ő 147-ese! He, he, he, most végre az is rakoncátlankodik kicsit :) )

UPDATE 1
Na, ma délután szétszedtük a 147 ajtaját.
Ez a kis műanyag bizbasz tört el és szétkúrta a bowdent is. (ld. fotó)
Külön nem lehet persze cserélni csak a teljes mechanika játszik. Bontott lenne 5k-ért, de még a bontós is azt mondta, inkább újat, gyárit, mert lehet 2 hetet fog bírni.
Egyelőre felrámasztottam két léccel, hogy addig is lehessen vele járni.

UPDATE 2
Ki lett cserélve a mechanika: utángyártott került bele, mert a gyári Marelli egy kalap szar.
Viszont még mindig nem jó, mert van az üvegben egy kis műanyag csúszka, ami a helyén tartja az ablakot. Ez is el van törve. E nélkül viszont bebillen az ablak. Ha nem engdi le az asszony akkor megáll a helyén stabilan.
Mivel kérte, csináltam egy hülyebiztos megoldást: leragasztottam a kezelőgombokat (mondjuk nem értem, hogy egy alfás ennyit miért nem képes megjegyezni)

UPDATE 3
EPER szerint a kis műanyagnak van külön cikkszáma, lásd 6. számmal: 46776048 tehát rendelhető külön is.
Meg is érkezett, viszont ennek a kis 750,- Ft-os alkatrésznek a beszereléséhez totál szét kellett szedni az ajtót.Viszont most már tökéletes.

Költségek:
ablakemelő mechanika: 24 000,-
munkadíj: 4 000,-
műanyag csúszka: 750,-
munkadíj: 4 000,-
összesen: 33 750,-

 
>> EgyébDömpi (il dottore) // Alfa 147 3 ajtós FL // 2017-12-29

Valójában az autó a feleségem szeme fénye, de kérésem ellenére sem képes vezetnie a blogot, nekem pedig így nagyon nehéz visszakövetni mikor mi lett cserélve, javítva, ezért úgy döntöttem nyitok itt a kocsinak egy blogot.
Az autó eredeti adatlapja itt található: Signora Dömpi

 

Végre megérkezett a ebay-ről kemény 11e Ft-ért rendelt felniközép a téli speedline felnimbe. Sajna ami a nyári 19”-os felniben van nem tudtam felhasználni, mert lötyögött benne. Ezért is adta nekem Shadin anno, mert ő is beszívta a gyári felniben.
Ez, amit rendeltem nagyon patent. Kíváncsi leszek mikor kopik majd le az alfa logo.
Amúgy jó a dobozon a felirat:
“Ricambi Original”
“Made in China”
😁😁😁😁😁

 

WTF: RPM sensor?

Ma 20 km gondtalan autózás után megálltam a SPAR parkolójában kb. 500 m-re otthontól és 250 m-re a szerelőm műhelyétől.
10 perc bevásárlás után, visszaülve a kocsiba indítottam...de nem indult. Forgatta, forgatta, forgatta, de nem rántotta be :(
2-3 próbálkozás után sem :(
Hívtam a szerelőm, de vidéken volt, úgyhogy jött a telefonos help: hallgassak rá megy-e a szivattyú. Géptető fel, gyújtás ráad...valami halkan zúgott, de nem esküdtem meg arra, hogy a szivattyút hallom.
Ezután benyomtam a sofőr ülés előtt alul az üzemanyag vészleállító gombot, majd levettem az akkusarut és 10 mp után visszaraktam.
Ezután pöccre indult, de dobott hibakódot.
Hazaérve direkt nem állítottam le a kocsit, hanem rögtön kiolvastam: P0335 RPM sensor
Kisvártatva leállítottam majd percekkel később indítottam és indult rendesen.

Ez a főtengely jeladó lenne? Cseréljem most, vagy várjak előjön-e újra a hiba?
Mivel a hiba a következő két hétben újfent előjött, jallamzően akkor, mikor bemelegedett a rendszer, és mindig kb 5-10 perc hülés után gond nélkül indult, immár biztos voltam benne, hogy a főtengely jeladó lesz
Főtengely jeladó cserélve: Gyári Bosch-t kapott.
Le sem kellett venni a motorvédőt, kb 5 perces művelet volt.

 

Tegnap kinyitottam a nagykaput....
... az Arkangyal fenekével😩
Még most sem értem hogy lehettem ekkora marha.
Kinyitottam a nagykapu egyik szárnyát, a másikat meg nem.
Rückwärtz, majd CSATT.
szerencsére kifelé nyílt a kapuszárny, így csak egy kis kerítésfesték kenődött a kocsira, amit ablakmosóval le tudtam szedni.
Óriási mákom volt!!!

 

Ekkora barom nem lehetek!!!
Odab*sztam a felnit a k*rva mélygarázsban.
Közel akartam húzódni a jegykiadó konzolhoz, mert relatíve rövid a karom...erre tessék.
Tiszta lelkibeteg vagyok😩
Gumisom megnyugtatott, hogy nincs gáz, jövő héten esztétikailag rendbe hozza, szerkezetileg a gumi rendben van. A felnit is kijavíttatom.
De akkor is ! Bakker, hogy lehetek ennyire gyík???
Szarul is van kialakítva a lehajtó, mert jobbra kis ívben kell befordulni és a kanyarban van a sorompónyitó konzol, ráadásul szerintem kissé túlzó az a kilógó betonalap, aminek mellesleg le le is kerekíthették volna a szélét.
Az a bosszantó, hogy már sokadszorra megyek le ebbe a mélygarázsba és még sohasem ütöttem oda a felnit.
UPDATE:
A hiba teljes mértékben ki lett javítva.

 

Szóval.
Hazaérve Nagybörzsönyből, kipakolás után elvittem az Arkangyalt fürödni. Onnan irány a nagyi, lássa hogy egyben vagyok :)
Ahogy onnan indulnék haza, egy nagy csattanás, kocsi lefullad, égett gumiszag. Újraindítom, erre nincs szervó, majd van szervó, de visít mint állat. Óvatosan gurulok, utcasarkon megint elmegy a szervó. Leállok, géptető föl: szíjjak rendben, szervóolaj nem habzik (tehát nem a tartály szűrője).
Na irány óvatosan a szerelőm,
Nézi, majd felhorkan: szétesett a főtengelytárcsád!
Jah. Levállt róla a gumi, innen volt az égett szag.
Másnap ki lett cserélve.

 

Kifakult embléma cseréje kipipálva.
Szerintem jól áll neki az új design

 
>> Egyébbilon // Alfa 156 1,9 jtd progression // 2017-12-29

Éreztem, hogy nem lehet tovább húzni, dehát az idő...

Szóval már egyeztettem Csörivel, hogy vinném, de sehogy nem fér(t) bele az év végébe.
Úgyhogy az év eleje megint egyeztetéssel kezdődik majd.

Az ok:
már nagyon nehezen veszi az egyest, kettest, és a kuplung fogási pontja is nehezen található, szóval valszeg kuplung és kettőstömegű csere lesz ebből, de ezt rábízom a szakemberre, hogy mi a gond.

Addig is áll, és pihen.

 
>> SzervizLev // Alfa 156 1.9 Mjet 16v SW // 2017-12-28

Ismét eltelt egy év, ismét nem vezettem rendesen a blogot, de most leírom a fontosabb dolgokat:
Kapott új:
-turbót és csöveket
-kipufogó sortömítést
-termosztátot (ismét)

Kétszer cseréltünk olajat és szűrőket, felraktuk rendesen a küszöböket,illetve vizsgázott is.

A szerelem töretlen :)