Blog

>> Tuning és extraszlobod95 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2018-03-04

A 2din-es gyári rádió helyére újra gyári navi kerül végre.
A középkonzol és a kábelezés alapból navi-s, nem értettem vásárláskor se, miért lett kicserélve a navi...

 
>> Szervizszlobod95 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2018-03-04

Rég jelentkeztem, pótolom az elmaradást.
Eljött a vezérlés + vízpumpa csere ideje 225.000 km-nél.

 
>> Szervizadamcroh // Alfa 147 Ferdehátú // 2018-03-04

Nagygenerál a kis k*rvámnak :D
Ebben a nagy hidegben megtörtént a nagygenerál, olaj, összes szűrő, vezérlés, vízpumpa, és termosztát csere (mert rakoncátlankodott). + egy kis bónusz, repedés volt a katalizátoron, aviheggesztés következett. Tesóm és barátja (mindkettő autószerelő szóval bíztam benne hogy nem lesz kókánybété) végezte a folyamatot. Köszönet nekik. :)
Költségemben sok alkatrészre speciális akciót kaptam, + nincs benne a munkadíj!

 
>> SzervizJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2018-03-04

A történet úgy kezdődött, hogy egyik nap nehezen indult a kocsi. Na mondom lassan lehet venni új akkut. Aztán a lassan gyorsan lett, mert másnap már be se indult. Tűzoltásként beletettem a GTV aksiját (az ilyenkor úgysincs használatban).
Beindul, örül.
Aztán jött a másik pofon. Nem emel ki a kuplung.
A hiba hamar meglett. Az alsó munkahenger megadta magát. Gyorsan rendeltem egy újat (TRW), kicseréltük, megint jó a kocsi. Egész könnyű lett a kuplungpedál. Talán sose volt ilyen könnyű, mióta megvettük a kocsit.

km állás: 196.852km

>> SzervizGianni68 // Alfa 156 1.6 ts 88kw/120le euro3 // 2018-03-05

A légzsák takaró az utas oldalon a műszerfalon le volt esve, mert a patentok tönkre mentek. Patent vásárlás és csere után kicsit ugyan eláll még de legalább a helyén van.
A csomagtér ajtón semmilyen lámpa nem világított, a hiba az átvezető kábelban volt, forrasztással és szigeteléssel ez is kijavítva.

 
>> Egyébfrusciante // Alfa 147 1,9 jtdm // 2018-03-04

Tegnap végre sikerült hozzájutnom egy szép szetthez. Heggesztve nem volt se görgőzve. mind a négy nagyon szép futású. Vár még rájuk egy alapos takarítás mert iszonyat fékporosak de ezt már csak jó időben állok neki megcsinálni. Most már jöhetne a jó idő!

 
>> SzervizStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2018-03-02

Sajnos a generátorom egyik napról a másikra, minden visszajelzés nélkül megadta magát. Szerencsére épp "szervizidő" volt, úgyhogy a szokásos olajcsere mellé beiktattuk a generátor cseréjét is.

 
>> EseményOrosz // Alfa 159 1.9 JTD 16v // 2018-03-01

Végre van egy kis időm leülni és csokorba gyűjteni a gondolataimat Skyfall kapcsán. Az utóbbi 3 napon minden este kint voltam nél, tüzetesen átnéztük Skyfallt, aminek a vége egy majdnem félmilliós összeg lett. Az van, hogy a klímahűtő az olyan mint egy harmónika, a váltó ugye még mindig csúszik négyesben, az első alsó lengőkarok szilentjei úgy el vannak öregedve, hogy darabokban jönnek ki, az alváz lassan rohadásnak fog indulni, úgyhogy le kell fújni védővel, illetve a turbó már kulturált olajeresztéssel jelzi, hogy hamarosan ő is kérne egy szervízt. Számlagosan tehát:
Klímahűtő:30.000
Váltó:250.000
Alvázvédés:80.000
Lengőkarok:80.000
Turbó:120.000
Hát ez az év sem lesz olcsó, de legalább már tudjuk, hogy ezen kívűl már valószínüleg minden OK. Ki lett ma cserélve az olaj is, ami csak azért volt érdekes, mert kb 2 liter jött csak ki a motorból. Nem kaptam szívgörcsöt,áááá. De legalább már az rendben van. Nos, akkor ezennel elstartol a rendbehozás projekt. Go!

 
>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2018-02-28

Az előző blogposztom napján kértem időpontot a rendszám pótlásához. Február 27-re kaptam. Alig több mint két hét, mi az nekem?

Aznap délután megjelentem, ahogy illik (előtte kaja, hogy ne haljak éhen és vittem könyvet is...), majd annak rendje s módja szerint le is pattantam az okmányirodáról. Kipakoltam a gyűrött és kicsipkézett rendszámot az asztalra. Az ügyintéző nézegeti, aztán elkezdi verni a billentyűzetet. Mondja, mennyi pénz. Mondom, oké. Mondja, hogy kell a forgalmi. Mondom, oké. Eddig éppen úgy zajlott, ahogy a kormanyablak.hu írta. Akkor kezdtem kicsit tikkelni, amikor a banyesz elkezdett cöccögni, és forgatta még egy kicsit a forgalmit. Aztán a rendszámot. Aztán a forgalmit...
- De hát ez egy EU-s rendszám.
- Valóban. (Jó megfigyelőnek tetszik lenni.)
- Akkor ezt így nem lehet.
- De...
- Kell hozzá a regisztrációs matrica száma is.
- Gyalog jöttem, 10 perc séta.
- Akkor jöjjön vissza holnap, jó? Elég lefényképezni.
- De a kormanyablak.hu azt írja...
- Igen, tudjuk, de az nem úgy van.

Másnap visszamentem, a banyesz rögtön fogadott, és pikkpakk feladta az igénylést. Ha már ott voltam, kértem új regisztrációs matricát is, mert finoman szólva megviselte a régit a két korábbi szélvédőcsere.

Mivel Magyarországon élünk, két hét átfutást ígért a rendszámra és a matricára is. Biztos kódexfestők csinálják őket mikronos ecsettel. De legalább papírom van róla, hogy pótlódnak, szóval a közeg már nem zaklathat érte.

12300 forint a rendszám pótlása, 1550 a matrica.

Ja, két hét alatt azt is ki kéne nyomoznom, hogy mivel lehet nyom nélkül eltűntetni a régi matricát a szélvédőről. Egyelőre úgy tűnik, egészben nem jön le...

 
>> Tuning és extraAndrea147 // Alfa 147 1.9 jtd // 2018-03-01

Túl vagyunk a tető és az ajtók fényezésen. Már rég óta tetszett a fekete tető így a tukrokkel megegyezően lakk fekete lett. Az autó jobb oldali ajtajai tele voltak hibákkal , lakk sérüléssel így tavaly tavasszal lefenyeztettem. Ez olyan jól sikerült ,hogy a szín elütött és pár hónap múlva elkezdett lepattogzani.mivel már nem akartam azzal a tényezővel megcsináltatni kerestem egy hozzáèrtőt. Így találtam rá Mándi Ferencre. Egy cartars GT-jen végzett munkáját látva tudtam hogy jó kezekben lesz nála az autó. Végül tető plusz két ajtó és ködölès lett a vége . A képek magukért beszélnek.