Blog

>> SzervizDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2018-09-17

Rendeltem használtan vezető oldali zárat, és mivel rossz volt a kormány átvezető amit kaptam azt is, pár ajtó gumival együtt.

 
>> Tuning és extraDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2018-09-13

Már szerettem volna az elején, mert az előző kocsiba is volt és megszoktam. Megvettem amelyik tetszett és beszereltettem, mert sajnos én nem értek az elektronikához. Ekkor itt kiderült a zárat vezérlő motor a vezető oldalon kuka, így az cserélni kell majd.

 
>> Szervizfrusciante // Alfa 147 1,9 jtdm // 2018-09-26

Vettem 4 új gyári Bosch gyertyát és kicseréltem őket... Csak egy volt gáz, de olyan kis tétel h nem éri meg spórolni a maradék 3on ha már úgy is ott vagy

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2018-09-26

Átnézettem a téli kerekeket, kettő gumi cserés lett félre kopás miatt, három felnit görgőzni kellett...
Laufen gumik lettek az újak...
Nokian gumikban: 31699km van ezek mennek majd előre...
Most állványon várják, a szezonváltást...

>> SzervizBagee // Alfa 156 2.0 JTS SW // 2018-09-26

- olajcsere / liqui moly 10w60 /
- olajszűrő

 
>> SzervizKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2018-09-25

Beiktattam egy olajcserét, előbbre hozva a gyárilag megadott 15 ezres intervallumot. Selenia Star P.E. és gyári szűrő került be. Egyúttal a beázó jobb oldalindexet gyári újra cseréltem.

43309 km

 
>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2018-09-25

Az autó eleje kopogott, szerencsére csak a stabrudakat kellett cserélni. A légzsák visszajelző random világított, a legváratlanabb helyzetekben és ideig. Már az összes csatlakozót átnéztem, WD 40-eztem, de aztán kiderült, hogy a csomagtartó jobb oldalában lévő volt a bűnös. Valamint az üzemanyag csövet elkezdte kidörzsölni a toronymerevítő, ide egy plusz gumidarab lett a megoldás. Minden műhelyében került orvoslásra.

>> Szervizhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2018-09-21

Mivel a jobb első csapágy tippem nem jött be, és több alkatrészt nem akartam feleslegesen cserélni, ezért kicsit alaposabban diagnosztizáltam. Felemeltem a kocsi elejét és beindítottam 5- ben megforgattam a kerekeket. Itt a bal első lett gyanús, mert onnan jött a morgás. Hogy biztosra menjek kiszedtem a kerékcsapágyat, és a jobb oldalról kiszerelt gyárit beraktam próba képpen. Megszűnt a búgó hang, tehát meg van a bűnös. Meg is rendeltem ide is az új csapágyat, és kicseréltem, szintén SNR-t kapott.

SNR NTN R160.33 ~30000 Ft

 
>> Szervizhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2018-09-15

Nyaralás után ideje volt megnézni, mi okozza a búgást. Mivel terheléstől független, sebességfüggő ezért csak a kerékcsapágy lehet, na de melyik? Legerősebben bal1-ben hallani, hátul nem ezért hátsók kizárva. Kormányt rángatva balos kanyarban erősebb, tehát valószínűleg jobb első, mivel az terhelődik olyankor jobban. Kicseréltem, SNR NTN-t kapott. Nem túl bonyolult művelet, legtöbb időt a tengelycsonk tisztítása veszi igénybe. Sajnos nem hozott eredményt, maradt a búgó hang, úgy néz ki nem jött be a tippem.

SNR R160.33 ~30000 Ft

Az e-learn-ben megadott meghúzási módszernek itt sem nagyon látom értelmét. Az oké hogy meghúzatja kb. 150 Nm-re majd vissza kell lazítani ez a golfnál is hasonlóan működött. De ami utána 5 lépésen keresztül következik, hogy húzd megy 70 Nm-el, majd 45 fokkal, majd 300 Nm-el szerintem baromság így széttaglalni. Na mindegy így csináltam.

 
>> Eseményhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2018-09-05

Összesen kb. 2600 km túra volt. Sajnos nem teljesen eseménytelen, Szerbia déli részén egy erőteljes sebességfüggő morgó hang jelent meg. Úgy néz ki rászóltam a kerékcsapágyakra a 200000km-es poénnak szánt posztommal. Ettől függetlenül haza hozott az autó, és as nyaralás is príma volt.