Blog
Ismét Miskolcon voltam napokig, így Vittorio megint rendbe rakta az autó elejét. Többször emiatt nem szeretnék menni hozzá!

-Műszaki vizsga
-Első féktárcsák cseréje, ráztak, ütöttek
-Bal első toronyszilent csere
-Olaj és szűrők cseréje
-Centírozás
-Hátsó ablaktörlő lapát csere
-Rendszámtábla világítás csere
85000HUF
Mivel ki lett cserélve a törött rugó és kissé korrodált volt a rugótányér, ezért úgy döntöttem, hogy lecserélem a lengéscsillapítókat is (KYB) de, hogy egy kicsit szakos is legyen a porvédőből is újak lettek felrakva. Illetve mivel benéztem az időt és az éves szerviznél elfelejtettem a vezérlés is le lett cserélve vízpumpástól (RicambiOriginali). És ha ez nem lett volna elég, megleptem magunkat egy új ajtóhatárolóval, mivel a megvásárlás óta úgy ropogott, mint az ólajtó. :) Költségeket tovább szaporítva volt egy műszaki vizsga is, meg megjött a gépjárműadó is. (ezen költségek nem itt szerepelnek) :(






Hosszabb ideje nem jegyzeteltem be ide a történéseket, rengeteg dolgom volt / van a 166 csoporttal és az Alfás Barátokkal a FB-on . Tehát :
VOlt azóta 3 olajcserém, januárban a Fiat Ring-nél nagynyomású felújítás, lengőkarcsere elöl, hosszbordás , görgőkkel, feszítővel, vezérműszíj a görgőkkel, mind cserélve . Nem mvoltam elégedett, Gyula barátom kicserélte a két felső lengőkart . Kokos László felújította a komplett farát , kicseréltük mind a 4 lengéscsillapítót és a rugókat is . Kapott zsírúj generátort is a nyáron. Közben sikeresen lement a 166 találkozó Augusztus 11-én , a Tiszaföldvári fürdőben . Képeket hamarosan feltöltök egy új blogbejegyzés alatt . ! Most a 3. futóműbeállításra készülök, mert itt Szolnokon egyszerűen mindenki fasz hozzá , ezért elutazom Szekszárdra , ahol már "láttak ilyet " :D . Tegnapelőtt egy teherautó felvert egy kavicsot a szélvédőmbe , a csere a héten meg lesz ejtve.
Sikeres műszaki vizsga. Újabb 2evre hivatalos az autó. Továbbra is hibátlan.
A téli leállás előtt ma volt egy átfogó ellenőrzés. Minden rendben. A klíma annyira jó hogy 4 fokos levegőt tud fújni a ventillátor.
Pár napja elkezdett durva hangokat kiadni a bal első ablakemelő. Recsegett, ropogott, fémes súrlódó hangot adott. Tegnap szétszedtem. A bovden "szőrösödött ki" 2 helyen.
A Bárdinál tudtak délutánra prezentálni alkatrészt, így onnan szereztem be.
Tegnap eljátszottam vele egy bő órát, mire szét mertem annyira szedni, hogy látszódjon mi a baj. A mai szerelés már gyorsabban ment.
Mivel a zárólemezt is le kell venni, így az is új tömítést kapott, ezzel kiiktattam egy potenciális beázási pontot.




A történet rögtön egy dupla szívással kezdődött... történt ugyanis, hogy a kiírt szept. 15.-i dátumra pár napja készülődvén, jött a hír, hogy a páromnak pont aznapra kollégás családi napot szerveztek... király... Eljött a nagy nap, irány az M7 Nagykanizsa... ám ez Bözsinek nem tetszett, így még Velence előtt egyszer csak egy fékezés alkalmával elvette a fékrásegítést úgy 130-140-nél. A fékpedál, mintha kőből lenne... szép óvatosan kigurultam és lassítgattam az első kijárathoz, ami a velencei volt. A parkolóban kicsit kutakodtam és mivel minden jónak nézett ki, lehúztam a vákuumcsövet és sajna egyáltalán nem szívta be az ujjamat. Nem vállaltam így a hosszú utat, ezért inkább óvatosan haza poroszkáltunk az országúton 60-70-el. Szerencsésen hazaértünk. :)
Az érdekes a dologban, hogy valamely okból kifolyólag, bár folyamatos olajzást kap a szivattyú, mégis a tengelykapcsolatnál el tud nyalódni. A vezérmű tengelyről kapja a meghajtást és olajzást. Talán meg tud akadni egy pillanatra és annyi elég is neki, mikor már a sokadik kis akadás történik... nem tudom, csak gyanítom!
Tegnap kiugrottam Marklarhoz és hoztam egy javítottat, amin ez a nyalódás kis ráhegesztéssel lett pótolva. Sajnos itthon derült ki, hogy bár teljesen megegyezőnek látszik az enyémmel, sajnos a vez.tengely végével csatlakozó rész egy mm-el vastagabb. Tehát van 8 mm-es és 9 mm-es. Az enyém 8, amit meg hoztam persze 9 mm volt. Minderre tegnap derítettem fényt némi próbálkozással és tolómércézéssel.
Ma visszavittem a nagyot és vittem magammal a saccvasamat,hogy méricskélhessek. Szerencsére találtam is egy megfelelőt, amit jól kipucoltam és beszereltem. Szuper lett! Szinte jobb is, mint annak előtte! :)
A régimet elteszem tarcsiba és fölhegesztem, hogy ha esetleg megint kellene, legyen cseredarab.
251.076 km







