Blog

>> SzervizKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2018-10-04

Egy kulccsal és kódkártyával kaptam a kocsit, jobb ha van tartalék így csináltattam egy masodik kulcsot pápán. Javítottam a szakadt kipuff felfüggesztő gumit.

>> Egyébgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-10-04

Megérkezett a csomag, ugyan kibontani még csak holnap lesz időm, de már felcsillanni látszik a remény, hogy ebből valaha még autó lesz! 3 hónap garancia van a cuccokra. Figyeltek a csomagolásra, még a fadoboz is körbe van vastagon tekerve buborékos fóliával! Holnapi program a csomagbontás!

>> Autóápolássparco // Alfa 145 1.6 TS // 2018-10-04

Sokunk számára bosszantó dolgot próbáltam meg ma helyrehozni. Az ajtókárpit leválását.

A hiba oka hogy a szövet és a lemez közti szivacs réteg szétporlik ezáltal leválik az anyag.
Ajtókárpitok le, betétet nagynehezen kiszed, anyag lehúz, maradék szivacsréteg eltávolítása, szóróragasztó, szövet vissza, száradás után a betétet sziloplasttal vissza...
Probléma megoldva jó pár évre úgy gondolom :)

Nagy szívás, de megéri. Gondoltam megosztom, hátha mást is zavar.

 

Olajcsere (Liqui Moly 5w40 Toptec 4100) + összes szűrő (Mann Filter)

 
>> Tuning és extraGolyszi // Alfa Giulietta Quadrifoglio Verde 1.750Tbi // 2018-10-27

Sikerült megcsípnem egy Zender kit-et. Áll két küszöb spoilerből, egy első lökös toldatból.
Mivel nem újjak spoilereket, ezért nehéz megmondani pontosan hogyan fog kinézni, mi kell a felrakásukhoz.

Elsőre nagyon örültem mikor megkaptam őket. Lökösre fel is próbáltam hogy milyen is lesz. Akkor szembesültem, hogy valami nem klafa. Nem takarja ki teljesen a fényezett részeket. Na, mára már megfejtettük, hogy miért is van ez. FL-ek alkamável változtak minimálisan a méretek. Az én QV-m 2011-es a Zender kit meg 2015-ös. Ebből jön a különbség. (Képeken látszik, annyira nem zavaró, szimetrikus, még az is lehet hogy jól néz ki)

Toldat felhelyezése nem nagy kunszt, 4csavar, haspáncélban, kis ragasztó az elejébe, ki van marva neki a hely.

Küszönböknék kezdődött a nehézség. Ez jóval szélesebb mint a QV küszöb, és mélyen 15cm kb, benyúlik az autó alá. Máshogy kell felfogatni.

Felfogató pöckök (tartóbizbasz) hiányoznak. Ezeknek a gyártása folyamatban mert nem igen lehet kapni...
Ha fent lesznek a küszöbök végre, készítek frissítést

Update: 2018.10.27
Ma végre felkerült a küszöbszpoiler is.
Nagyon nagyon vártam!
Képek csatolva!

 
>> SzervizWillR // Alfa 156 1.9 JTD // 2018-10-02

Olaj + szűrők csere
225000 km

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2018-10-03

A kötelező fóliázás Győrszentivánon 95%-os Lummar fóliával.Hibátlan, gyors, pontos munka, csak ajanlani tudom.
Kormány, váltógomb, váltózsák, kézifékzsák a Rendes műhelyben leadva. Várakozás ON.

 
>> Szervizhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2018-09-29

Kerékcsapágy cserekor nem tudtam nem észre venni hogy a baloldali lengőkarszilentem körbe meg van repedezve, és a jobb oldalin is vannak már repedések, érdekes módon emiatt nem kopogott az eleje.
Berendeltem ebből is a TRW szettet és kicseréltem. Ha már ki volt szedve a lengőkar, a szilentek fészkeit megdrótkeféztem és kifújtam cinkalapozó spray-vel. Csere után ellenőriztem az összetartást, nem ment el.

Sokkal feszesebb lett a futómű, továbbá alacsonyabb sebességnél intenzív gyorsításkor eddig volt egy oldalirányú alternáló kóválygása az autónak, na ez megszűnt a csere után, ez kellemes meglepetés volt :)

Alkatrész:

TRW JBU650 12636 Ft
TRW JBU651 12636 Ft

Az e-learn itt is remekelt. Ahány helyen említik a hátsó szilentet tartó csavarok meghúzási nyomatékát annyi félét írnak benne:
Pl.: az M12-es csavarra
- A nyomatéktáblázatban: 108-132 Nm +90°
- A fényképes futómű ellenőrző részen: 80 Nm +90°
- A szerelési leírásban nem is írnak semmilyen nyomatékot...

 
>> AutóápolásBega // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2018-09-21

Átírás megtörténik, névre vettem a gyereket, utána az első utam az Angyal Autókozmetikába vitt. A régi tulaj motorikusan és külsőleg nagyon vigyázott rá, hát belsőleg nem mondanám, de menthető volt, egy nagy takarítás várt rá.:D A két első ajtóban lévő tároló ahol az ablakfelhúzó van, az elvolt kopva, kiszedettem, és újra fújtuk. Maximalista vagyok, szeretem ha az autó egybe van belűlről is, ülések kilettek pakolva, bőr tisztítás, komplett kárpit, mélyláda kábelezés, Dension Gateway Lite bekötés a gyári naviba ( hogy tudjak USB-n zenét hallgatni ), felni tisztítás.. Képek csatolva:-)

Költség:
Kozmetika: 45.000
Bekábelezés: 13.000
Festés:4000.-
Szerelés:5000.-
Dension Gateway Lite: 28 000.-
Erősítő mélyláda az adott volt, régi alfámból megmaradt

 
>> EseményBega // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2018-09-12

2018.09.12 a vásárlás dátuma.. Használtautón találtam, mellette volt egy másik dízel bézs bőr ( nálam csak az jöhet szóba :D ) de mire indultam volna érte, elvitték. Így ami a tulajdonomban van, az volt a bé terv.. Tulaj felhív, kocsiba be, irány Győr :D Leértünk délután 3-ra, már a ház előtt várt az autó. Második tulaj, 2007-ben hozta be Belgiumból 20 000 km-el. Kívül belül körbe nézem, nagyjából egybe volt, viszont nem merem a véletlenre bízni, elvittük egy győri autószerelőhöz, felrakták gépre, nézegették másfél órán keresztül ( Kértem, hogy keressen hibát, hogy tudjak alkudni.. :D ) rámnéz az autószerelő, aztmondja ebbe nem tudok belekötni. Olajfolt zero, fütómű egyben, talán egy jobb felső lengőkar szilent cseréje érett meg, de pár ezer forintos tétel az is. Vissza a tulajhoz, írjuk az adásvételit, majd megjelent egy vastag paksamétával, benne az összes számla, plusz egy excel táblázat, amiben vezetve volt, mikor mit cserélt. Nagyon gondos gazdája volt, ez pont elég volt ahhoz, hogy este már a kocsival jöjjek haza.