Blog
Lenyugodva, újra végiggondolva mi okozhatja az 5000 fordulat feletti erőtlenséget illetve az ingadozó alapjaratot, nem tudtam másra gondolni, csak hogy el van rakva a vezérlés. Azért nem jött eddig ez szóba, mert elismert Alfástól vettem az autót, de más már nem maradt. TZolival beszéltük, van egy érzésünk hogy nem jts vezérlésrögzítővel hanem ts-el rakták össze, az lesz a hiba. Láss csodát, ráhibáztunk. A kipufogó oldal így csúnyán el lett fokolva. Beállítottuk, kapott egy új Dayco szíjat, 164282km-nél. Hosszbordás vezetőgörgő kissé fáradt azt majd cserélni kell. TZoli kedvessegből gyors nekiment polírgéppel a fényszóróimnak, egy lakkozás kellene még rájuk. A dadogó alapjárat kisimult, 5000 felett pedig eltűnt az eddigi hullámzó gyorsulás. Közeljövőben leméretem mit is jelent ez számokban, mit mutat a grafikon. Közben hoztam egy csapágyasnak mondott komplett motort, hát nem az volt, csak valami kókánymester "tuningolta". A váltó felöli támcsapágy hiányzott, nem baltásan könnyítették a főtengelyt, hanem sugárirányban a sonkák végéből, sorjásan hagyva mindent. Ilyen munka után első éves ipari tanuló koromban eltörték volna a mestereim a kezem. A motort a hengerfej miatt hoztam, mivel így 160 000 km felett tisztítanom kellene a korom miatt, akkor inkább építek egy újat, illesztve a szívósorral, leömlővel. Kiváncsian várom a következő erőmérést, hol tart most. Közben elkészültem a hamutartó helyére rakott olajhőmérséklet-olajnyomás óra együttessel, illetve alá raktam egy usb-t a telefonnak, ne merüljön ha wazet használok. Jól működik az olajhűtő, 120 fok fölé forszírozva sem megy, nyomás is van rendesen mindíg. 164400 km-nél felraktam a nyári kerekeket is, a télik 11400 km-t futottak.







A téli gumikban nem tudom, mennyi kilóméter lehet, de a dot szám és az állapotát nézve, egy, maximum kettő szezont futhattak. Nálam kb 3000km ment bele.
Szépen egyenletesen vannak kopva.
Fékeket ellenőriztem és kompresszorral kifújattam a fékport.
Az autóban 130760km van.




Haladok az autó hátsó felével is. Korábban már mindent megvettem, most végre beépítésre került. Vagy én vagyok amatőr vagy kicsit trükkös a hátsó féktárcsa csere mert nekem a futóművet is meg kellett bontani hogy hozzáférjek a csavarokhoz. Végül mindent nyomatékra visszahúztam.



A kerekek cseréjét egybekötöttem az első fékbetét/tárcsa cseréjével. A betétekben még bőven lett volna, de a tárcsák már kopáshatár alatt voltak (19,5mm mértem). Felfedeztem, hogy ezeken a betéteken is van jelölve forgásirány (A Textárokon nem volt). Még egyúttal ledrótkeféztem a kerékagyat, meg a féknyergeket. Illetve egy kis grafitos zsírt kaptak a csúszkák.
A nyári kerekeket korábban úgy raktam el, hogy jelőlés szerint ugyan így kerüljenek vissza, mert átforgatásig még 2000km van bennük.
nyári gumikban: 22368km (2szezont futott)
Az autóban jelenleg 148721Km van




621 km után bekanyarodtam Sümegen a benzinkútra és teletöltöttem PHuBi-t.
45,7 liter benzin fért bele ami 7,36 liter/100km-nek felel meg :-)
Km óra állás: 83.556 km
Együtt megtett út: 28.056 km
Együtt töltött idő: 1.330 nap
Tankolt üzemanyag: 2.246,42 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,80 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,00 Ft/km
Napi átlagos futás: 21,09 km/nap
Összes költség: 172,93 Ft/ km + benzin
Teljes építést öcsém (Lengyel Krisztián) csinálta
-76/70 kipu , végén egy átmenő AMG dobbal
-600x300 as cooler, teljes alu 60 as csövezés
-"kos" saválló leömő
-olajzás ,támasztás kialakítésa
-hybrid turbó , kerámia golyós 2876 bmw csigából.
-légszürő ház egy 166 os 2,4 alfáé lett.
Sajnos olaszból rendelt injektorok be csörögtek hidegen így vissza kellett küldenem, és a kuplung is gyengének bizonyosodott.
Kocsi már használható, működik , sőt nagyon szépen működik a nagy csiga ellenére is, most sima 209 lovas alfa injektorokkal üzemel.












A levélfogórács ki volt fakulva. Zsebsárkánnyal visszahoztam a színüket és átkentem őket Nanolex Trim Rejuvenatorral.
A rácsba tettem gyári új patentokat is, így most szépen illeszkedik.



A motortérből 2 tartó és az akkumulátor tálca, illetve az ablaktörlő karok homokfúváson és porfestésen estek át. Köszönet a közreműködésért Kozinak és a Kozi’s Garage-nek.



