Blog
Lamentáltam esetleg a 159 legyen a kiválasztott, de a főszabály lépett végül életbe. Ha egyedül megyek és nincs eső/só akkor inkább valamelyik öregebb járgányt vezetem. Ezúttal megbántam. Az 52-est annyira szétnyomták a teherautók az utóbbi napokban a hőségben, hogy még ott is dobált a nyomvályú ahol eddig még soha. Kiskőrösi kerülő nem jöhetett most szóba a feszes időterv miatt. Simontornya-Dég is igen vacak már, a forgalom is nagy volt, így nem volt élmény a kis V6 ellenére sem. Ez nagy bosszúság nekem, aki gyakran jár erre és szeret vezetni.
Kecskemét-Dunaföldvár-Enying-Balatonfüred és vissza.
Későn indultam, kihagytam a kiskőrösi kerülőt, egyenesen Soltra mentem a hírhedt 52-esen. Ez az autó sokkal jobban tolerálja ezt az utat mint a 156, de azért sajnáltam. Rettenet az út..
Kecskemét-Solt-Dunaföldvár-Paks-Kölesd-vissza Paks felé-Nagydorog-Sárszentlőrinc-Kölesd-Cece-Németkér-Paks-Földvár-Kecskemét.
Nem tetszett az új gumi, főleg a Kölesd felé vezető fehér aszfalton. Lehet most jött el az ideje és felhagyok ezzel a retró őrülettel és kap egy 185/70-et.
Sajnos a nagy igyekezetben, hogy kicsi legyen gondolom a gördülési ellenállás a futófelület szélességét is lecsökkentették 135-ról 120mm-re. A 156-on a 225-öshöz ~200mm tartozik. Erről ennyit. Nem kafa. Nekem nem ez kell, hanem fogjon a kanyarban.
Jobb hátsó centírozás után már szépen fut.
339km.

Az utóbbi napokban volt egy kis időm haladni a projectel. Néhány dolgot felújítottam, lefestettem. Felfedeztem néhány különbséget is a két motor között. A két szelepfedél nem egyforma, a 3.0 olajszűrő tartója (és ezzel az olajhűtős tervem) nem passzol a 2.5-höz mert a féltengely hossza más, a billenésgátló más. Ezeket kicseréltem. Lefestettem minden tartót és segédberendezést is, de sajnos nem csináltam mindenről képet.





Megrendeltem a gyári csapágyakat, mert így nagy valószínűséggel a gyári hézagoló is elég lesz, de majd meg kell mérni.
A győri KS Csapágy-ban tudtak volna alternatívként adni skf 20-as csapagyat darabonként 5 ezerért, de akkor biztosan kellett volna új hézagoló lapka. Egyébként meg bár a 0,12 mm különbség kicsinek tűnik, de biztos van jelentősége, ezért inkább megrendeltem. Kb 1 hetet kellett várni rá

Kopog és nyiszog bal elöl. Mindezt 49500 km-nél ... Hát fura, de kérjünk időpontot a szervizbe. Bevittem, megnézték: nincs semmi baja az autónak. De mondom kopog, nyiszog, fékezésnél koppan. Áááá, az biztos azért van mert elektromos a fék blablabla. Igen, ezt tudom, de eddig mégsem volt ... OK, nézzük meg alulról, még csápon van az autó.
Kb. 5 másodperc alatt szúrtam ki a bal alsó lengőkar első csuklója és a bölcső közé beszorult 5 centis kavicsot - kipiszkálta a szerelő, és eképpen megjavítottuk az autót (látszott, hogy összecsiszolódott a fémmel).
De közben kiderült, hogy az elmúlt 2 hétben, míg nem nyitottam ki a motorháztetőt, egy kedves kisállat kirágott egy nagy darabot a zajcsökkentő burkolatból :-( Rendeltek másikat, és jövő héten megyek felrakatni. Szereztem nyestriasztó spray-t, majd azzal még lefújom.
Amúgy semmi extra, az autó megy hiba nélkül, csak a dízelt meg az ablakmosót kell bele tölteni, olajat sem fogyaszt.
Sajnos már megkaptam az értesítést, hogy keressek januárra másik kocsit, letelik a négy év és kiveszik a fenekem alól. Mi legyen helyette? Még nem tudom, sokismeretlenes az egyenlet.
kapott egy ilyen bt kütyüt (wefa wf-602).
kb 5 perc volt beszerelni.
most megy bt zene iphone-ról, és a blue and me is működik.
még mindig birom ezt a vasat.
A járművédelmi rendszer hiba ikon jelent meg és nem működött a kormányzár. Aztán kicsit beleástam magam a dologba. A kulcs kivételét megakadályozó retesz nem működött és a kormányzárat is az vezérli. Tehát tönkrement a kulcsot fogadó egység. De egyszerűen orvosolható. Másik egységet kell venni a kis motort kivenni és kicserélni benne, így nem kell programozni vagy a kis motort felújítani.




183 km az Aosta völgyben.
Első úticélunk a szállástól háromnegyed óra járásra lévő Telecabina Dolonne - Courmayeur volt. Itt felmentünk a 1.960 méter magas hegyre (Maison Vieille) a felvonóval. Szép a kilátás, télen tuti sokan vannak itt mert mindenfelé síliftek vannak.
A hely csak bemelegítés volt a következő helyre ami végül is a kirándulás egyik sarokpontja volt. A 3.446 + 1,3 méter Punta Helbronner, a Mont Blanc olasz oldali hegye. Innen át lehet menni a francia oldalra, de most nem üzemelt az a pálya.
Fent csodálatos kilátás, hó és egy büfé fogadott, ahol meg is ebédeltünk. Ilyen magas szinten még nem kajáltam :-)
Ezek után immáron kocsival jöttek a hegyek. Először a francia határon lévő 2.188 méter magas "Kis Szent Bernát" hágóra mentünk fel. Kb 30 km hihetetlen szerpentin. Itt szembesültünk először azzal hogy a sok kanyarba bele lehet szédülni, néha meg kell állni.
Visszafelé másik úton jöttünk, ott megmásztuk az 1.950 méter magas Colle San Carlo-t.
Kanyar itt is volt bőven.
A napot egy jó sétával és egy fagyival zártuk Aosta városában, ahol találtunk egy olasz oltópontot is. A helyi patika előtt egy légkondícionált sátor.












2
567