Blog
Ocsmány rozsdásak voltak, vettem hát egy pár tank rögzitő pántot ami hibátlan állapotban van. A felfogató csavarokat beáztatgattam rozsdaoldóba, majd 8as metszóval át is járattam, igy szerencsére nem törtek le a csavarok.



Majdnem el is felejtettem, hogy természetesen felkerültek erre a Giuliara is a Supersprint kiegészítők. Hátsó dob, középső cső és szűkítő. Jár ennek az álom autónak egy picit karakteresebb olasz prémium hang is 🙂



Végre! Pont egy éve terveztem már, hogy a dupla kipufogó helyére bekerüljön a Supersprint rendszer (hátsó dob + középcső + szűkítő).
Most végre megvalósult.
A "Sport" fantázianevűt választottam, amely több barátom autóján biztonyított már - Bazsi, G-MANN, VeloceTB. Igaz ezek Velocék, de a Superspint ugyanazt a dobot adja a 200 lovas Giuliához is.
Végre olyan a hangja az autónak, amilyennek gyárilag kellett volna lennie. Ezt már többször elmondtam a Giulia tesztvideóimban, hogy a motorhangot tökéletesre hangolták, de egy kicsit több hangélmény kellett volna a kipufogók felől is. Most már megvan! :)
A Supersprint oldalán itt találod ezt a modellt. Vigyázz, mert a későbbi (részecskeszűrős) Superekhez már másfajta kell.
A kipufogót a Premium Car Design-tól rendeltem, pár nap alatt meg is volt, és még AlfaCity előtt bekerült. Azóta eltelt párszáz kilométer és tovább mélyült a hangja is. Imádom! :)
Ezúton is köszönöm Tibinek, hogy az elmúlt egy évre kölcsönadta nekem a dupla kipufogóját :)






Termosztát csere után még mindig be-be jött az utastérbe hűrőfolyadék szag és a kiegyenlítő tartályból is fogyott a víz. Ekkorra már kiderült, hogy lyukas a hűtő. Ezt otthon én megcsináltam. Jó móka volt.😅
Cserélt dolgok:
Vízhűtő
Pár csavar
Hűtőfolyadék


Mivel a korábbi tervem nem működött, de a 3.0 igényli az olajhűtést, ezért vettem egy komplett szettet.
Az eredeti összetétele a 4. képen látható. Ezt nekem annyival módosítani kellett, hogy egy termosztátos MOCAL adapterről vezetem el az olajcsöveket. Mivel a gyári hőcserélő egy mélyedésben van, ezért az adapter alá kellett egy szendvics adapter is, viszont ide a hőjeladót is be tudom csavarozni.
Mivel a MOCAL angol cucc, ezért kellett venni még a csövekhez egy pár metrikus átalakítót is.
Alapból a szett a minőségéhez képest nagyon olcsónak számít szerintem, de így azért már elég húzós ára van.
Ahonnan vettem az egy webshop, de a srácoknak van Alsóörsön egy műhelye ahol építik a főként drift autókat, én ott vettem át. Többek között ott volt a Junkwagon BMW is, ami a Laptimeingban szerepelt nemrég. Állításuk szerint utoljára egy 280 lovas turbós Nissan S14be rakták be ezt a szettet és ott elég volt ez a hűtés. Remélhetőleg nálam is elég lesz. Megpróbálom a jobb oldali kerék elé rakni ahol a GTA-ban is van és egy csővel plusz levegőt rávezetni.





Kicseréltem a differenciálművet a korábban vásárolt Q2-re. A csapágyakat a sütőben melegítve, a Q2-t pedig a fagyasztóban lehűtve simán ment a dolog. Az egyik szimmeringet kellett csak cserélni mert a másik újszerűnek nézett ki. A gyári hézagoló gyűrű is elég lett hozzá, ebből nem kellett újat vágatni. A végén kapott még egy festést szintén a Hammerite smooth silverből. Majdnem egy egész dobozzal ráfújtam.



Irány a Garda tó!
270 km - négy és fél óra kocsikázás volt a mai program.
Reggeli előtt a szállodából sikerült meglátnunk a legelőre menő tehéncsordát, eddig ilyet csak otthon láttam régebben a faluban.
Reggeli után a vámszabad területet határoló két hágót másztuk meg:
2.208 m - Passo d' Eira
2.291 m - Passo di Foscagno
Pihenésképp Bormióban felmentünk a 3.012 méter magas Bormio 3000 hegyre.
Innen kezdődött az út másik sarokpontja a Stelvio hágó. Pár nap híján 10 éve jártunk először itt, akkor a másik oldalról jöttünk. Valahol ott indult a hegyi kabriózással töltött nyaralások sora és a hágóvadászat. Visszagondolva sok szépet láthattunk, megérte.
Szóval a Stelvio előtt kis kitérőt tettünk a 2.501 méter magas Umbrailpass-ra, ami egyben a svájci határ is, de nem mentünk át.
Stelvio a maga 2.758 méterével egy gondot jelentett, rengetegen voltak, nem tudtam a táblával közös képet csinálni. Még a sílift is ment, síelők is voltak.
Újdonság volt hogy felmentünk a 2.800 méter magas "Tibet Hütte"-hoz, ami a nyilvántartásom szerint a negyedik legmagasabb autóval elérhető pont. A Stelvio a hetedik elérhető legmagasabb pont és a második legmagasabb hágó.
A túlsó oldalon lefelé megálltunk a 2.188 méter magasan fekvő Berghof Franzenshöhe hotelnél. A Stelvióra felvezető út festői hátteret adott az ebédhez.
Volt még egy megálló egy kávé erejéig betervezve, az 1.875 méter magas Ristorante Rocca Bianca. Itt nem volt parkoló, úgyhogy kimaradt.
Nem maradt ki a Forte Gomagoi - útzáró erőd a Stelvion.
Még 190 km várt ránk a következő szállásig: Hotel Campagnola - Malcesine
Itt egy kiadós vacsorával tettük fel a pontot a mai napra.












Motul olaj és szűrők cseréje
Km.: 176.000
0
866