Blog
Egy 2.0 TD váltó volt alatta (kb. '95-ben rakták alá, amikor begázosították, gyanítom úgy gondolták, majd így kevesebbet fogyaszt).
Végre-végre sikerült egy pontosan hozzá való váltót találni ugyanazzal az áttételezéssel, ~150.000 km-t futott autóból. Ez egy csoda 2021-ben, és ennek megfelelően reccsenésmentes, tökéletesen pontos. Mostmár tudja azt a teljesítményt, amit régóta hiányoltam belőle a hosszú váltó miatt.
Mivel a kipufogó le volt szedve, átnéztem, találtam rajta egy repedést - elvittem hegesztetni, aznap kész is lett.
Új kuplung alsó munkahenger+komplett új Sachs kuplungszett - olyan lett, mint a vaj.
+új váltószoknya, gyári alapján, 8 szegmensű - Janitól.
Tartós teszt (100 km) megvolt, hibátlan és nagyon is élhető :)
Kíváncsi voltam a fék miatt mekkora lesz a rugózatlan tömeg. A kép sajnos nem teljesen a valóságot mutatja, mert nem ezekkel a csavarokkal raktam össze (M14x1.5x40 10.9 és M12x40 + anya 10.9) , a távtartókat cserélni kellett és a fékbetétek és a rögzítő lap sem kerültek a mérlegre. Így is látszik hogy kb 15 kg.
A csavarok, anyák, alátétek ára kb 2000 huf volt a cstrio-nál Győrben.

A korábban vásárolt féknyereg távtartó 12 mmes volt, de felpróbálva a nyergeket meg kellett állapítanom, hogy ez túl sok. Egy barátom gyártott nekem 8mmes darabokat, ezekkel tökéletes.
4 üveg sörömbe került a művelet.

Sikerült végül összerakni mindent arra a szintre, hogy el tudjam indítani és ki tudjak gurulni a garázs elé. Bekerült a B14 futómű, a sperr, az olajhűtő és a 4 dugattyús féknyereg.


Rendeltem az Alfistitől 4db 15mmes Novitec (Eibach) nyomtávszélesítőt csavarokkal. A 4 dugattyús brembok miatt szükség lesz rá ha a gyári felnit akarom utcainak használni.
160 Eur = 57 ezer huf




Poló blogjában megadott két linket a fotósokhoz.
Rákerestem és megtaláltam PHuBi-t is :-)
Megy a dilemma hogy melyiket kéne kirakni poszternek...












Olajcserénél nem lett resetelve a szervizintervallum, ezért úgy döntöttem beszerzem a szükséges dolgokat. Ha valakinek kell valami hibakódot olvasni, törölni, proxy-t rendezni vagy bármit, amire a szoftver képes, akkor Tatabányán tudok segíteni.

Valami csikorog és néha erősen kattog a jobb elején...
csikorgás megszüntetve, csak a porvédőlemez volt... a kattogás meg lehet, hogy a féltengely?!
Nem lett meg a 30.000 két év alatt, a járvány még mindig rányomja a bélyegét a megtett kilométerekre, a 25.000 is csak a 4700 km-es Franciaországi nyaralás miatt jött össze.
De nem is lett volna meg a 30.000km (gondolom a sok városi autózás miatt) elkezdte kérni az olajcserét is, nem csak a szervízperiódus közeledtét...
A lényeg: Olajcsere, olajszűrő, pollenszűrő, 0 hiba, nincs itt semmi látnivaló :) A gép forog, a tulajdonos örül.
4
571
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Stelvio
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- 164-166
- Filmek
- Építkezés
- Alfás cuccok, kiegészít...
- Zenebutik
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV