Blog

>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-04-09

Visszakötöttem az elektromos ablakok kapcsolóit, most vezető oldalról is működik újra az anyósoldali. Megmókoltam a tükröket is, ezek is működnek.

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-04-09

Bekerült a négy csodaszép ajtókárpit, a hiányzó bolhákat pótoltam, ugyanígy a C oszlopon is, némileg csökkent a zörgés odabent.

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-04-09

Megkapta a Selenia 10W40 20K-t, halál pontos 294100 km óraállásnál. Az olajnyomás a műszerfali kijelző szerint továbbra is irreálisnak tűnik.

 
>> Autóápolásykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-04-09

A hátsó szélvédőre az előző tulaj sablonnal, és egy fehér festékkel felfújta, hogy: Utcai harc - MMA edzés - telefonszám. Az autóeladás alkalmából a telefonszámát lemosta, nekem már csak a harc maradt.

Úgyhogy kromofág, pici ecset, kézi autómosó kombóban finom mozdulatokkal eltüntettem.

 
>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2011-04-10

Az üzemanyag szintjelzőm egy ideje nem működött megfelelően. Azt csinálta, hogy gyújtásráadás után alsó pontban maradt. Érdekesen általában csak a napi első induláskor. Miután elindultam az autóval, mentem pár száz métert, utána kezdett csak vánszorogni felfelé. Gondoltam szétszedem, befújkálom kontakt sprayvel az érintkezőket és amit lehet.
Ahhoz, hogy hozzáférjünk, ki kell szerelni a csomagtér kárpit alsó részét, ami a pótkerék felett van és ki kell venni a hátsó ülést. Ha ezek megvannak, akkor még ki kell pattintani a helyéről a síalagutat. Nem kell kivenni, elég ha csak félre van húzva az alsó része.
Van egy burkolat, amit 6 db csavar fog, ez alatt lakozik az üzemanyag szintjelző és az üzemanyag pumpa. Először le kell venni a steckert és az üzemanyagcsövet, majd a henger tetején levő kör alakú izét kell letekerni. Ehhez célszerű egy nagy csavarhúzó és egy kalapács, mert nehezen fog megindulni.
Ha ez lejött, akkor szépen ki lehet húzni az egész üzemanyag szintjelzőt a pumpával együtt.
Én befújtam a szintjelző csúszkáját (2. kép) és a steckert kontakt tisztítóval, majd összeraktam az egészet.


Költségem a kontakt tisztító volt, 700 Ft.

>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2011-04-10

:)

 
>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2011-04-10

1. Első lépésként kivesszük az ülőlapot. Két darab imbuszcsavar fogja az ülőlap elejénél a lábtérben.

2. Az ülőlapot a lehető legjobban hátra kell nyomni a csomagtér felé, közben a hátuljánál próbálni emelni, össze van akasztva a háttámlával. (1-es kép)

3. Ki kell venni a fejtámlákat, mindegyiknek a szárán van egy-egy gomb, azokat megnyomni, a fejtámlákat pedig kihúzni felfelé. (2-es kép)

4. Kicsavarozzuk a háttámla aljánál levő két darab imbuszcsavart, ezek az én esetemben kicsit be voltak rohadva. Ajánlatos jó minőségű szerszámot használni hozzá, a gagyi eltörik és elcsavarodik rajta. Jó, ha van gömb végű imbuszkulcsunk, mert azzal könnyebben hozzáférünk. (3-as, 4-es kép)

5. A háttámla teteje be van akasztva a mögötte lévő lemezbe. Csak emelni kell a háttámlát és ki is jön. (5-ös, 6-os kép)

6. Összeszerelésnél a háttámla csavarjait megkentem egy kis rézpasztával, hogy legközelebb ne legyen gond a csavarok kiszerelése.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2011-04-10

1. Először kivesszük a pótkerék felett található részt, amit 2 csavar fog a csomagtér elejénél. Majd ezt a részét visszahajtjuk, az egészet elfordítjuk keresztbe és így fog kiférni. (1-es, 2-es, 3-as kép)

2. Levesszük a csomagtér pereménél levő műanyagot, 4 db kupak alatt található 4 db csavar).

3. Kivesszük a hátfalnál levő két akasztót is az imbuszcsavarokkal. Így ki fog jönni ez a picike kárpit is. (4. kép)

4. Levesszük a lámpák hátuljánál lévő takarókat, mindegyiket két kis pici csavar fogja, elvileg kézzel meg lehet őket lazítani. (5-ös kép)

5. A kalaptartó alatt levő kárpitot macerás kivenni az elejénél levő két patent miatt, de a hátulján vannak csavar szerű patentok, amiket könnyű kivenni, elég csak ezeket kiszedni. (6-os kép)

6. Az oldalsó kárpitokat már nem fogja semmi, szépen ki lehet őket venni a helyükről.

7. Összeszerelésnél 2 dologra kell ügyelni. Az egyik, hogy a tankajtó zsinór nyitóját húzzuk át a kárpiton, máskülönben bosszúságot okozhat, ha valami miatt nem tudjuk a kúton nyitni a tankajtót. (7-es kép)

8. A másik, hogy a kárpitok szélét szépen a peremek és kéderek alá tegyük. (8-as kép)

>> EgyébSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2011-04-10

Nos, hétköznap, amíg én Kassán teljesítettem szolgálatot, itthon elkészültek a kerekek.... a gumik a felnikre kerültek, lett véve 16 csavar + 4 kerékőr, ma megmostam az autót, és lőttem pár képet: :)

 
>> SzervizQubi // Alfa 156 2.0 TS // 2011-04-10

Imádom ezt a verdát, de a megvásárlás utáni költségek az egekbe ugrottak...
Egy sima vezérműszíjat szerettem volna cserélni, ahogy azt illik. Aztán megkapom az értelmes eligazításokat, vezérműszíj, akkor görgők is, meg vízpumpa, meg balanszíj. De akkor már vezérlésmódosító is. Aztán a magyar utakon szintén előjön innen onnan hang a futóműből. Felső lengőkar, alsó lengőkar, stab.szilent, stab. pálca. Hátsó hosszkitámasztó, hátsó fékpofák is.
Ajtóhatároló kalasnyikov szerű hangjának megszüntetésére, megvásárolni a határolókat. Hátsó ablak manuális, bowden szanaszét rozsdásodva, Még kell lőnöm valahonnan...

Eddig ennyi.