Blog
Sajnos amivel vettem az autót az egy kis amperórás aksi volt és az nem igen bírta a kiképzést de most kapott egy nagyobbat remélem ez jó lesz!
Tegnap cseréltünk jobb első motortartó bakot a gépben. Vagy másfél óra volt leszenvedni úgy össze volt állva a csavarjával. A hosszbordás szíj le, a bak komplett tartóöntvényestől ki, majd fleeeex! És legnagyobb döbbenetünkre egy 4 kilós vasdarab hullott ki a kettéflexelt bakból.
Nem tudom mire volt jó az ott benne, de az egész tartóöntvény bakkal együtt egy kicsit 19.századi. Brutális vas öntvény, benne brutális vaspogácsa. Mi ez gőzmozdony??? :-))
Az új bakba nem fért vissza a vasdarab, úgyhogy marad macskákat hajigálni. Viszont a váltási problémáim megoldódtak. Az összes(!) bakot ki kellett cserélni, és így nem zakatol váltáskor. Szépen finoman működik. A difi kottya még mindíg hallatszik, de így már közel sem hat olyan vészesnek. Plusz olyan halk lett az autó, hogy nem ismerek rá :-) Pedig eddig se volt egy üvöltő szörny.
Közben megtalálta a szerelőm a mostanában előjött dohogó hang okát is. Kikopott a műanyag motorburkolat a rögzítőcsavarok gumipereménél. Ha kézzel lenyomom a műanyagot, eltűnik a dohogás. Hétvégén javítva lesz.
Olajcsere is megvolt, Selénia WRD, szokásosan 15e után. Az olajfogyásom 15e alatt ismét 2dl volt.


2011.04.14.
Végre megvalósulhatott egy régi projektem és Olaszországban a Ragazzon S.r.l-nél felkerült az autóra egy komplett kipufogórendszer!! Voltam már náluk nemrégen a 166 V6 Turbóval és őszintén megmondva nehezen tudtam elképzelni, hogy azt az "alkotást" felül lehet múlni!?
Nos, nekik SIKERÜLT!! :-)
Ijesztő "mennydörgés"-hez hasonlatos hangja lett a rendszernek a "szokásos" V6-os "gurgulázás" mellett. Hazafelé útközben sokszor úgy éreztem, mintha csak egy versenyautóban ülnék!! Azóta alig várom, hogy beindítsam a verdát és odaléphessek neki!!!








Tegnap lecseréltük az olajat(Selenia 20k for Alfa Romeo),olajszűrőt,pollenszűrőket,levegőszűrőt.
Egy ideje már baj volt az autó stabilitásával,a hátsó lengéscsillapítók sajna feladták a szolgálatot.De mióta beletettem az ujakat,lehet vele kanyarodni...:)
Mai nap megkapta az autó élete eddigi első, teljes és mindenre kiterjedő polírját:) olyan lett mint egy álom. Holnap lesz meg az utolsó simítás az autón és a teljes felújítás készen. Az elmúlt héten a szerelés mellett, egy teljes kárpittisztításon esett át az autó általam. Még az üléssorokat is kivettem a helyükről (ekkor vettem észre, hogy elől van ülésfűtésem:). Olyan makulátlan a kocsi, hogy csak na:)
Holnap már képek is lesznek...
Ránézésre elég csúnyák és kopottaknak tűntek a hátsó fékek, ráadásul elég hangos is volt. Leszerelés után bár kopott nem volt se a tárcsa, se a betét, mégis csúnyán árkos és csíkosak voltak, így nem bánom, hogy tárcsa betét cserélve lett. Nem extráztam, tárcsa sima Brembo, betét pedig a gyári.
Olmantól nem lehet úgy eljönni, hogy ne néznék lelkiismeretesen körbe a kocsit, így egy kis olajrátöltés és ablakmosó töltést is kapott.






Lukrécia csodaszépen lepucolva áll az Oldtimer Expon az Alfarium standján, arra várva, hogy holnaptól vasárnapig kíváncsi szemek vizslassák és fotósok kukucskálják :-)
Újra nyári gumikon; nem most, hanem már vagy két hete, csak elfelejtettem beírni.
A képen a téli van.
km: 192.065

Ma kicseréltettem az lengőkarokat és a stabilizátorokat. Én eddig is meg voltam elégedve a stabilitással, de amikor beültem mintha egy másik autó lett volna, egyszerűen hihetetlen!!! Kibaszott stabil lett!!! Ja és persze megszűnt a kopogás, nyiszogás! Köszönet az alkatrészekért Erhard-nak!
Első alsó lengőkarok (Német)
Első felső lengőkarok (TRW)
Stabilizátorok