Blog

Ma délután üldögéltem a garázsban a kocsiban.... jobban mondva élveztem, hogy benne ülök. Közbe szólt a mjúzik, nyomkodtam a navigációt a fed. computert... stb.
Aztán mikor inditottam egyet (hát vazze) megijedtem egy pillanatra. Mintha minusz 40 fokban állt volna napokig a kocsi... több tekerés is kellett neki mire beröffent a motor. Mintha nem lett volna nafta, és a tankból kellett volna felszivni előre... vagy az akksi??? neeeem... (ne ijesztegess pici tütüm). Kiváncsi leszek most a reggeli inditásra.

 
>> SzervizFöckös // Alfa 166 2.4 jtd // 2011-07-03

Hát csütörtök este végleg úgy döntöttem, hogy az Infinity guminak nincs helye Alfán. Esőben lehetetlen vele úton tartani az autót, kigyorsításkor( véhatosok nem röhögnek!!!) kipörög, esetleg áthúz a másik sávba, erős fékezést felejtsem el, mert az abs többet üt, mint a duracell nyuszi...
Péntek reggel szépen rákerestem a neten, és sikerült találnom 2009es Michelin Pilótákat, 14 ropi/ darab áron házhozhozva. Hát nem is vártam sokat. Volt még a srácnál "kőhíd potencia" egy ezressel olcsóbban, végül a mislenbaba került fel az autóra. Haro kisbarátom épp ott volt, amikor megvettem a gumit, azt mondta, h egészen jó. Hát az Infinitynél mindenképpen jobb. Mondjuk annál minden még nyár közepére egy tíz éves téli gumi is, még az is jobban tapad.
(Azért szívesen fizetnék egy garnitúrát annak az embernek, aki aláírta, hogy ilyen minőségű gumik bejussanak az országba. Lehet, hogy másképpen gondolkodna, ha a kiscsalád ott lenne mögötte...)

 

Ma felkerekedtem, hogy nekikezdek a túrának. Igaz, hogy megvettem a Kőszeg turistatérképet, de a jegy csak oda 4300 Ft. Meg az első szakasz is 70 km. Kellett valami bemelegítésnek. Végül is teljesen bemelegítés volt, mert a hátizsákban csak egy térkép volt, meg a pecsételő füzet. Ez a szakasz a Hüvösvölgyi gyermekvasút és a Rozália téglagyár között van. Érinti a Hármashatár hegyet is. Az elején majdnem gondban voltam, mert a térkép szerint a hüvösvölgyi pecsét a BKV állomáson van. A jegypénztáros néni adott is volna pecsétet, de kiderült, hogy nincs meg. Elkeseredvén felmentem a gyerekvasúthoz, hátha tudnak segíteni valamivel. Ugye elég egy ottani helyiségneves pecsét is. Kiderült, hogy az ottani múzeumban kell kérni a stemplit. Az aranyos pénztáros kislány adott is egyet. Én is adtam volna neki egyet...
Ezután vissza kellett sétálni Széphalom szélére és onnan indul a túra. A második pecsételő hely a Hármashatár hegyen van. Szerencsére nagyon jól látszanak a jelzések. Gondolom, az is közre játszik, hogy idén van az OKT jubileuma. Az út a hármashatár hegyi reptér mellett megy el. A HH hegy felé félúton van az Árpád kilátó. Tele volt turistákkal. Nem csak nyugdíjas mamákkal meg papákkal, hanem fiatalok is voltak. A kilátóból gyönyörű panoráma nyílik a fővárosra.
Tovább indultam a HH hegy felé. Itt már voltak baktatók is. Hiszen egyszer csak kilyukad az ember a Szépvölgyi út végénél. Innen kaptatón mennek fel az autók a HH hegyi étteremhez. Az OKT mellette visz felfele. Útközben voltak érdekes dolgok. Egyszer csak emelkedőn felfele megelőz egy futó srác. Fél perc és már nem láttam. Kis idő múlva megint megelőzött. Kiderült, hogy 3 kört fut a Szépvölgy úttól a HH hegyi étteremig. Fel-le-fel-le-fel-le. Ehhez ezért már meg kell kicsit kattanni. Dehát pont egy Alfás mondja, hogy bekattanva?
A HH hegyen összefutottam egy apa-fia túrázó párosba, így hárman folytattuk az utat. Az apa gyakorlott túrázó 3 db OKT jelvénnyel. Kaptam is tőle tintapárnát, hogy pecsételni tudjak. Ez még a hagyományos OKT fém bélyegző, amin ákombákom rajzok vannak.
A HH hegy után a Virágos-nyeregnél levő büfé volt a cél. Ez csak 1,5 km volt. A büfét éppen zárva találtuk, de a pecsét a bejáratnál fityegett a kis fém tokjában. Társaim vissza akartak fordulni, mert minden pecsétjük meg volt ebből a szakaszból. A vége a külső Bécsi úton levő Rozália téglagyárnál van. Ez pedig csak 4,7 km lett volna. Az sem nehéz terep, hiszen 61m-es emelkedés és 303m-es süllyedés van már csak. Gyakorlatilag hegyről le végig. Végül is elindultunk.
Itt sikerült eltévedni. A jelzést nem találtuk. Végül a térkép segített. Ez is jó út lett volna, csak éppen egy 200m magas hegyen kellett volna keresztül menni. Vissza a büféhez. Meglett a jelzés egy kidőlt fa mögött. A fát eltoltuk, hogy mások sem tévedjenek el (kivéve a német autósok).
Találtunk útközben egy-két katonasírt is. Mindegyik, szám szerint kettő, gondozva, frissen virágozva állt az út mellett. Az utolsó 2 km eléggé be volt nőve, így csak libasorban (TSigasorban) tudtunk haladni.
A téglagyári pecsét is meglett. Volt a dobozában mondjuk egy darázsfészek, de azt egy öngyújtóval és egy dezodorral elintéztük. A pecsét gumija viszont hiányzott. Csak a fém bélyegző volt épségben. Végigütöttük a könyveket és igazolólapokat. Lenézek a földre és ott a hiányzó gumipárna. Nyilván levált a pecsétről. Azzal is végig lett ütve az összes pecsét ismét. A gumilapot végül odaadtam az apukának, hiszen holnap megy be az MTSZ-be leadni a túralapjait.
Egészséges fáradsággal értünk a buszmegállóba, ahonnan a busz az orrunk előtt ment el. A következőre 30 percet kellett várni. Addig elsétáltam a közelben levő benzinkútra egy kis harapnivalóért meg folyadékért.
Gyakorlatilag 10.11-kor voltam a gyermekvasútnál és 14.06-kor a téglagyárnál.

 
>> EgyébCro166 // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2011-07-03

Sikerült vásárolni 4db gyári kf.felnit,szerintem alkalmi áron.Téli szettnek jó lesz, hogy ne kelljen évente 2X szereltetni, miközben éves szinten kb.12 e km ert használom az autót:)

 
>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2011-07-03

A képen látható sötét, bunkó, primitív paraszt Toyota tulajdonosa nem volt képes az üres parkolóban egy olyan helyet találni, ahova rendesen befér az autója. Ha pedig már bepaszírozta magát erre a kicsi helyre, akkor képtelen volt úgy kiszállni a kocsiból, hogy másnak ne okozzon kárt... Az eredmény a képen látható :-(

 
>> SzervizGábor79 // Alfa 156 1.8 TS SW // 2011-07-03

Tegnap kicseréltük a gyertyákat. ~85ekm körül járok és néha reggelente azt vettem észre, hogy mintha nem menne 1 henger... de csak 2-3 másodpercig, aztán minden rendben ment tovább. Gondoltam gyertya-dolog lesz, úgyhogy vettem egy szettet hozzá, Champion-t.
Mivel a féktárcsa is eléggé vállas volt már, és most sikerült szerintem elég jó áron hozzájutni, ezért cseréltem ezt is. Érezhetően jobb lett a fék! :-)
A bal első felső lengőkart is cseréltem. Bár ez is ráért volna még, csak egy kicsit "kottyant", de mivel most ez is tényleg olcsó volt, így bevállaltam.
Amit még cseréltem, az a hátsó ablaktörlő lapát. Félig már le volt szakadva a gumi, ezért cseréltem. Na ezért fájt a legjobban kiadni a pénzt, ugyanis az ár-érték arány elég rossz :-(...
Szóval a költségeim:
"Albaalkatrész"-től:
Gyertyaszett: 14.900
Bal első felső lengőkar: 11.900
Hátsó ablaktörlő lapát: 4.500 (na ez fájt!)
Szállítási költség: 2.000
TOTAL = 33.300Ft
"Fékcenter"-től:
Féktárcsa: 2 x 7.270
Fékbetét: 7.230
Szállítási költség: 2.000
TOTAL = 23.770Ft
ÖSSZESEN: 57.070Ft

>> Egyébadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2011-07-02

Kedden érkeztem vissza Alsóörsről. Sajnos az idő strandolást nem engedett, csak némi kirándulást, úgyhogy meglátogattam Balatonfüredet, Almádit, Tihanyt. Az első két helyen ingyen engedtek be a strandra, mert jegyet értelem szerűen senki nem vett volna. Azért olyan nagyon hideg nem volt, de ,mégsem volt strand idő. A szállodában tudtam wellnessezni, és a svédasztal ízeit is végig kóstoltam. Igazán elégedett voltam mindennel.

Az utazás most is mint mindig élvezetes volt, ez az öreg csotrogány beérte 7,5 L/100 km-el. Tankoláskor 508 km volt a napi számlálóban, amiből kb 150 km-t Budapesten tettem meg. 75%-ban a klímát is használtam.

>> Eseményimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2011-07-02

...........akarom mondani:olasz vakáció:-O!
Tehát:idén ismét Itáliát választottuk a családi vakációhoz.Csak most a "csizma" másik oldalát céloztuk.Egészen konkrétan San Vincenzo-t,egy nagyon szép toszkán várost a Ligúr tenger partján.Csodálatos napsütés,gyönyörű környezet várt minket.
A strandolás mellett volt időnk kirándulni is,így életemben először-de talán nem utóljára-megnézhettünk olyan csodákat mint a pisa-i ferde torony,Elba szigete,vagy az "örök város" Róma.
Minden tökéletes lett volna,ha......................
Hazafele tervbe vettem egy milánói kitérőt,hogy mégegy nagy vágyam teljesüljön,meglátogathassam az arese-i Alfa múzeumot.Előtte tájékozódtam a nyitvatartásról a hivatalos honlapon is,sehol nem írtak róla,hogy a múzeum ismét zárva van vmi munkálatok miatt.A múzeumhoz érve csak egy portás bácsit találtam aki elmondta,hogy a múzeum zárva és nem is fog mostanában kinyitni.Egy pillanat alatt arcomra fagyott a mosoly.Egy világ dőlt össze bennem hirtelen:-(((.Ott voltam egy karnyújtásnyira a "csodáktól" és nem tudtam megtekinteni őket:-S.
Valahol csak illet volna tájékoztatni az alfistiket,hogy "ne gyertek,mert zárva vagyunk".
Most már mindegy.Remélem mielőbb ismét vezet arra utam.
Terveim szerint még eltöltöttünk volna Milánóban is egy éjszakát és másnap megnéztük volna a Dómot és környékét,de ez az eset úgy elvette az egésztől a kedvem,hogy inkább hazafele vettem az irányt.800 km tempózás után már éjfélre itthon is voltunk.
A túra összesen 2400 km volt.Átlagfogyasztás 6.5 liter.Kb. 80% autópálya "haladós" tempóban a maradék araszolás a zsúfolt olasz utakon.Szinte végig klímával,tele csomagokkal.
Kb ennyi,nem szaporítom tovább a szót.Beszéljenek inább a képek:-))!

 

Ma bevásároltam picit. Selenia WR Pure Energy 6 liter, gyári gázolajszűrő, olajszürő, pollen és levegőszűrő.
Srácok rendesek az autósboltban, visszatérő vevőként 20% -ot engednek minden termékükből. Már csak egy szakit kell kerítenem aki elvégzi az alkatrészek cseréjét.

 
>> Szervizbbb80 // Alfa 166 2,4 JTD // 2011-07-02

és még mindig nincs kész, megőrülők!