Blog
Tegnap a tatabányai Gyémánt strandfürdő előtt találkoztam ezekkel az Alfákkal, illetve, kifelé még egy 156-ost láttam a parkolóban. Ahhoz képest, hogy mekkora a parkoló, és mekkora az Alfák aránya Magyarországon, feltűnően nagy számú tulaj tette autójának jelenlétével szebbé a helyszínt :)




Bal felső lengőkarcsere LargeGyurinál.
Sikerült teljesen szétszedni az új motort. Egészen korrekt állapotban van, a hengerfejet is sikerült a gépműhelybe eljuttatni némi kompresszió gyűjtésre és felújításra. Látszik, h osztrák autóból volt, mert mindent időben cseréltek. Következő lépés lesz a jelenlegi szív szétszedése és a legózás. Holnapra nálam vannak a tömítések és az apróságok, a hengerfej hétfőn vagy kedden érkezik az új gyűrűkkel és csapágyakkal. Az még nincs eldöntve, h az eredeti blokkba lesznek befűzve a dolgok, vagy az újba, majd szétszedéskor kiderül.







Kapott négy új gumit. ContiPremiumContact 2 lett. Igazából SportContactot szerettem volna, de nem volt. Hát mintha egy másik autóba ülnék. Azt hiszem soha többet nem lesz V mintás gumim. Bár itt nem tudom a jobb-bal oldalt megcserélni, ha valamelyik oldala a guminak kicsit jobban kopna, hogy ellensúlyozzam azt.
Igazából a másik bírta volna még egy kicsit, mert a közepe 4mm volt, a széle kettő, de úgy érzem és hát az okos más kárán tanul, hogy esőbe, már nem az igazi. Szoktam is mondani, embereknek, hogy már cserélni kellett volna azt a gumit, mikor esőben elesnek. "De 1,6 fölött van, jó az még" szokott lenni a válasz. Hát magát nem nagyon vigasztalja, hogy felette van szoktam válaszolni a rommá tört autóra mutatva. Ilyenkor néha azért elgondolkodnak.




101000 km -el vettem a gépet 2011.07.12.-én
Műszakilag minden rendben,semmit gond vele.
103000 km
Légszűrő: 5700.-
Pollenszűrő:2600.-
Szervó olaj csere: 2.l. DEX3 4600.-
Fékolaj csere: 1.l DOT4 1760.-
Fékek:
Első tárcsák 2.db. Brembo 16000.-/db
Első betét: ATE 20500.-
Hátsó betét: TRW 16852.-
Bal oldal index csere beázás miatt: 2500.-
Első Alfa embléma: 8500.-
Munkadíj: ingyen volt én csináltam
Nagy szervíz :
Motor olaj: 6.liter Castrol Edge 5W30 14236.-
Olajszűrő: 3169.-
Vezérmű szett: 33982.-
Vízpumpa: 15161.-
EGR, MAP szenzor, szívósor tisztítás
(brutál dzsuvás volt minden)
Munkadíj: 40000.-
2011.08.11. öszzesen : 201560.-
Ystuc ajánlásával rátaláltam egy személyre, aki 2 napos előjegyzéssel lefóliázta a hátsó szélvédőmet, meg a két oldalsó üveget. Nem volt tervben, de végül az új első szélvédőre is felkerült egy csík.
Újra megvan a vizsga, szélvédő-, forgalmi cserével egybekötve.
Egyik reggel a garázsból kiállva figyelmes lettem 1 kisebb olajfoltra a kocsi alatt. Megdörzsöltem, megszagoltam....váltóolaj. Na mondom remek, és ebben a pillanatban át is futott az agyamon, hogy pár nappal azelőtt kicsit leért a kocsi alja...megijedtem, hogy esetleg leért a diffi, de mondom az nem lehet, hisz ott az alu védőlemez. De miközben ezeken gondolkdotam már raktam is a kocsi alá az emelőt, hogy okosabb legyek.
Szerencsére nem sérült semmi, hanem a jobb oldali féltengely szimmeringnél szivárgott az olaj.
Mire cserére került a sor (kb. 1 hét) fél liter Tutela olaj távozott a rendszerből, így azt is pótolni kellett, ill. a bal oldali szimmeringet is cseréltem, ahogy illik.
Költségek: 2 db szimmering + 1L Tutela 75W-80 = 7800 FT
Tegnap befejezodott a fekeszulesi szakasz a Meatball Run 2011-re. Holnap start :))
Hofeherke komplett kipufogo rendszert kapott: lambda szonda, katalizator potlas, uj kozep es hatso dob. Bar teljesen gyari a rendszer, megis nagyon kellemes mely hangja lett. Remeljuk hosszu tavon sem lesz zavaro...
Hogy ne unatkozzunk a hosszu uton, bekerult (igeiglenesen) egy Kenwood erosito es elore egy Morel Maximo komponens szett. Csodalatosan szol, pedig csak a picike gyari subwoofer segiti a hangkepet... Nightwish es Tarja egeszen borzongato elmeny lesz a havas tajban...
Az elmeny vizualis reszet pedig H1 es H7-es Night Breaker-ek segitik mostmar...
Az utolso fazis oljcserevel (6l Selenia Racing), valamint egy gyors fek es futomu vizsgalattal zarult. Km allas: 155700. Minden rendben. Ready to go...