Blog
Néha mikor alacsony sebesség magas fokozat és erőteljes gázadás hármasa találkozott, be-be csörrent, mint régen a Lada ha 86-os benzint tankoltam bele. Idegesített, és hogy kiűzzem a csörgőkelgyót vettem egy kopogásérzékelőt, és kicseréltem. Most jó.
Meg rájöttem, ha nem lennének ezek a Bosch alkatrészek az egy qrva jó autó lenne, és talán költeni se kéne rá :-)


Ma délelőtt sikerült elérnem a forgalmazó céget. Elmondtam nekik, hogy hogyan jártam tegnap a Tescoban. Nem értették, szerintük a saját verziójuk a helyes, miszerint kötelesek kicserélni. Adtak egy telefonszámot, a területi képviselőét, aki kapcsolatban áll a Tescoval. Felhívtam, beszéltem vele. Értetlenül állt a történtek előtt. Azt mondta, hogy tavaly szeptemberben, azaz lassan egy éve megváltozott a törvény, már nincs szükség bevizsgálásra, ki kell cserélniük, és kész. Na, így legalább már tudok mire hivatkozni, irány a Tesco!
Bementem ismét akku nélkül, hogy mindenkit helyrepakolok. Viszont a mai vevőszolgálatos képben volt, mondta, hogy természetesen semmi probléma, cserélik. Egyből megnyugodtam. Kiderült, hogy készleten is van még egy, vihetem az akksit.
Németh Lajos és Willy a segítségemre voltak szerszám, illetve szállítás ügyben, úgyhogy délutánra már bent is volt az új akku. Bízom benne, hogy ezzel most már tényleg nem lesz gond, még ha ismerem is a csere menetét!
Phontól sikerült jó áron 2cm-es nyomtávszélesítőket csavarokkal venni. Ma délelőtt be is szereltem. Ez már kellett, mert a nyári felnik kicsit mélyen ültek a karosszéria alatt.
Sajnos munka közben felfedeztem, hogy jobb elöl a féltengelynél ki van szakadva a gumi. Hát ezt sajnos cserélni kell.



Befejeződött az átalakítás, megkapta a rácsot (köszi Vittorio!!!) és felkerült a helyére... Szerintem jó lett! :-)




Kicsit lefutottam a Barum Bravurákat,így valamit kellett rá vennem,nem akartam sokat tökölni,meg a gumisnál volt is raktáron és viszonylag értelmesen nézett ki így felkerült, 2db Hankook Ventus S1 EVO 195/50-es méretben,várom a fejleményeket eddig nem mutatkozik rossznak...:) 27ezer szereléssel centírozással
Szegény úgy kopogott mint a lovaskocsi,a talpas feladta a harcot...1 óra alatt kicseréltem itthon,viszonylag olcsón megúsztam:)
Már át léptük a 400 kmet együtt és meg van az Alfás érzés benne! Az amikor N-ből át tolja az ember D állásba DNA kapcsolót az valami fantasztikus ugyan 166-ban is van az STR gomb az is csodákat művel a vassal de itt minden feszesebbé és sportosabbá válik az autóban ! És ekkor kezdetét veszi az örömautózás és a kanyar vadászat !
És nem kevés neki ez a 120 LE sem nagyon jól mozgatja a (bódét)! Bár pályán 150 körül már nem olyan virgonc mint 100-ról de ott sem vallót szégyent! És épp úgy skeráznak előle az emberek mint a 166 elől nesze neked maci arc lufaxt! Nem biztos hogy vissza viszem hétfőn teszek egy visszautasítatlan ajánlatot! .....Na ez volt a vicc része majd egy két év múlva az 56 helyett!
A fogyasztását sem mondanám olyan vészesnek ország út öröm autózva kanyarokat keresve 50% pálya 40% és Pest dugó 10% erre jöt ki komp szerint 7.5Lit/km szerintem az 1.6 TS is meg evett eszik ennyit! KELL EGY ILYEN AUTÓ
Ma végre le lett cserélve az olaj + szűrő. Továbbá a gázolaj, pollen és levegőszűrő is.
Ki lett tisztitva a részecskeszűrő ami 88% eltömődést mutatott. (huhh).
Nemsokára ki lesz cserélve a vezérlés is. Csakis gyári hozzávalókra. És végre kikapcsolták azt az idegesítő biztonsági öv csipogást is, így már nem kell a hátam mögött mindig bekötve lennie. :P
Azért az egy vicc, hogy eddig minden autómnál szivatott az akkumulátor...
Szóval az április elsején vásárolt Exide aksi lemerült. Tény, hogy nem használtam három hétig az autót, de azért ezt ki kellett volna bírnia. Ma reggel egy kollégám segítségével bebikáztuk az autót. Elmentem, autóztam egyet, hogy feltöltsön az akku, de mikor beértem a munkahelyemre egy kb 30 km-es kör után, továbbra sem volt se kép, se hang. Az ablakokat alig bírtam felhúzni. Rámértünk a töltésre, hibátlanul tölt. Egyértelműen az aksi a hibás. Felhívtam a forgalmazó céget, hogy mi a teendő? Érdeklődésemre elmondták, hogy menjek vissza a Tescoba, ahol vettem, szó nélkül ki fogják cserélni. Délután Willy segítségével ismét beröffentettem az autót. Elgurultunk a Tescohoz, de mielőtt kiszereltük, és besétáltunk az aksival, azért bementünk érdeklődni, hogy egyáltalán van-e még ebből a fajtából... Jó is, hogy nem szereltük ki előre, mert a vevőszolgálat elhajtott, mondván keressem meg a forgalmazó céget, mert bevizsgálás nélkül nem cserélik. És ugyebár a forgalmazó küldött a Tescoba. Nos, ennyit a mai napról. A cégnél már nem veszik fel a telefont, nyilván véget ért a munkaidő. Holnap szombat, remélem dolgoznak, mert kéne az autó hétvégén! Valakire rá fogom borítani az asztalt, ha továbbra is egymásra fognak mutogatni...
Folyt. köv.