Blog
Mikor megvettük a kocsit nem volt benne a tempomat akkor azonnal vettünk hozzá kart,de sajna a kábelezés is hiányzott,de nem adtuk fel a Föckössel,nagyon sok számolgatás,rajzok nézegetése,mérések után rájöttünk,kb 2-3 hónapos tervezés és különböző hibák feltárása után a tempomat életre kelt,így lassan majdnem minden lehetséges extra megvan a kocsinkban:))))))
Köszi Bőrmackó:))))))))))))))))






Régóta terveztem,hogy megcsinálom,de soha nem vettem rá magam,de most eljött az idő a lámpa csinosítására:)))






Tavaly mikor levettük a hátsó dobot felraktunk egy véget,ami a tél folyamán nagyon csúnyán berozsdásodott így szükségessé vált egy új beszerzésére ami szintén Alfater rakott fel nekem:)


Robika anno megcsinálta a féknyergeket pirosra,nekünk nem igazán tetszett ,így egy hétvégén páran összefogtunk George,Willy és megcsináltuk:)))
A srácok nagyon sokat segítettek:))))))) Köszi nektek:)





Sokszor nézegettük a Föckös esküvői autóján a felnit és elhatároztuk ,hogy hasonlót szeretnénk:)
Phon cartárstól sikerült jó áron nagyon jó gumikat szerezni, Dunlop SP Sport Maxx TT.
Gabcsi segítségével ez meg is valósult,hálás köszönet neki a színterezésért illetve a szerelésért:)




Eljött az esős évszak így nyár derekán :-( Kellemesen enyhe telünk van ezen a héten. Csak a Sz.V.A.T.-os hétvégén kétszer is megtettem Velence-Paks -Velence távot. Ennek köszönhetően gyűjtöttem több mint 500km-t nedves körülmények közt, javarészt autópályán.
Nos a 30.000 Ft-ig terjedő büntetési határt nem túllépve, nagyon stabilan halad az autó közepesen erős esőben is. Gyengébb esőben jóval nagyobb tempónál is jó volt.
Jól fékezhető, stabilan vált irányt a vizes felületeken is.
Egy alkalommal kellett feladni a "harcot" de nem a gumik miatt, hanem olyan mennyiségű víz érkezett fentről, hogy már az ablaktörlők sem bírták, látni se lehetett már, nagyjából 40-50km/h volt csak biztonságos a haladás azon a szakaszon. Hát nem autópálya tempó az egyszer biztos, jó hogy csak ritkán adódik ekkora eső nálunk...
Felúszás egyszer-egyszer fordult csak elő de akkor is csak pillanatokra, és ott ahol komolyabb mennyiség volt az úton a nyomvályúba. Eddig azt kell állítanom, hogy az esős körülmények közt is állja a sarat a Pirelli-kel szemben ez a Michelin.
Páran javasolták ,hogy néha érdemes az EGR szelepet kitakarítani így én is megtettem:)
Volt meglepetés mikor szétszedtem,hogy mennyire is kormos.... a képek magukért beszélnek:)





Autó este bezár másnap reggel próbálnám nyitni,de semmit nem csinál,mivel késésben voltam a melóhelyről így kulccsal kinyit és irány dolgozni.
Délután újra próbálkoztam,de szintén semmi,hallom hogy a kulcsban valami zörög ,otthon szétszed aztán az egyik kis kapcsoló leszakadva a panelról. Visszaforrasztás és működik:))) Valószínűleg leeshetett a kulcs és ezért történt ez a kis baleset:)))





Dokinál volt.
- Olajcsere (Selenia Gold)
- Olaj, levegő, pollenszűrő csere
- Kipufogócső foltozása
- J.e. ajtó tömítésének cseréje, ha nem jó szögben álltam, beázott
- Xenon maradjon, menjen? Kivettük, de a betett izzó a xenon mellett mintha helyzetjelző lett volna, gyorsan visszaraktuk. Valószínűleg a vetítőlencse már öreg, így majd vmi mókolás fog történni vele. Egyre többen mondják, hogy büntetnek a nem gyári xenon miatt, így előbb-utóbb kivesszük. Nagyon fogom sajnálni, mert nagyon hasznos dolog, s az elmúlt három évben még senki nem villantott rám, hogy vakítom - gondolom a projektoros lámpa miatt.
- Tartalék olaj vételezése. Igen, 1-2 litert megiszik olajcserék között, bár a szelepszár-szimering cseréje óta nem figyeltem pontosan, talán javult a helyzet.
- Ktg.: 25.000
- Megint köszönet Zének.
- 197.000 km
- Az autóm továbbra is nagyon jó, nagyon elégedett vagyok vele!
Érdemes írnom a fogyasztásról. Kb. 20% város, többi országút, max.25% klíma, lyukas kipufogó miatt viszonylag óvatos gázadások, 688 km 49,07 L., 7,13L/100km. Mi lesz, ha nem lesz lyukas a cső, s nem kell ennyi klíma sem? Minek ide dízel? :-) A 155-ösben ez a motor képes volt 6,25-ös fogyasztásra is, amit nem hittem volna el, ha nem én csináltam volna tele tanktól tele tankig. Igaz, az egyenletes 100-110 volt, még kevesebb várossal, két személlyel.
Erhard cartárstól vásárolt jóárasított motortartó bak és féltengely gumiharang beszerelésre kerültek.
Most is a szőregi mester intézte a munkát, tegnap vittem, ma hoztam, teljesen rendben volt minden.
Kiderült hogy a következő projekt vezérlés szett+vízpumpa vagy 2 féltengely cseréje lesz.
Addig megmaradok a megszokott óvatos vezetésnél, nem esik majd nehezemre. :)