Blog
A matt rosso gépTSiga ma levizsgázott. :-DDD
Nem kamun, hanem a hírhedt Mozaik utcában. Atyám vitte du. 4-re. Én is el tudtam volna menni, de babonából nem mentem el. A kézifék miatt izgultam, mert ugye hagyományosan xar a 155-ök kézifékjei. Szinte mindegyik be van rohadva. Hét végén kapott egy tartalék féknyerget, de az első úton forróak voltak a hátsó felnik. A CO miatt előző este tankoltam bele E85-öt felesben. Úgyhogy a Nardi visszamegy és nyugalom van 2 évig. :-D
Névnapi ajándékom végre sikeresen megérkezett.
A fotók valahogy nem jól sikerültek, de nagyon szép fekete plüss anyagú és valóban piros szegélyű a szőnyeg.
Egészen más lett az autó belső tere vele, mondhatni felöltözött. :)
A szőnyeg a következő helyről lett rendelve:
www.autoszonyeg.com
A típusa: "Style" típusú szövetszőnyeg.
Mivel szerettem volna ezt is egyedivé tenni, így a szokásos Alfa Romeo mellé a 145 QV típusjelzést is belehímeztettem.
Egy kollégám lehozta nekem így a futárköltséget /1500Ft/ sikerült elboltolni 2 sörben. :)
Telefonban az alfaamore-ra hivatkoztam így a hímzések /darabonként 500 Ft, összesen 1000Ft/ ajándékok voltak.
Elégedett vagyok velük, szerintem elegánsan mutatnak az autóban. :)


Ma beszereltem az első szettet. Gyári ki, új be, gondoltam én. Hát lúpikulát. Mélység, átmérő stimmel, de a Jbl kosara nagyobb, mint a gyári szutyoké, úgyhogy kicsi lakatosmunka is kellett (ajtóban lévő lyuk bővítése). Megoldás még a kiemelő keret, de én mindenképp a gyári kinézetet akartam megőrizni. Mivel egyenlőre még a fejegység hajtja, így elég lightos a hangzás, de már ez is klasszisokkal jobb mint a gyári. Hamarosan bekerül a lent említett erősítő, majd ha minden kész, illesztünk hozzá egy ládikát.
Az utolsó képen a Zsolti159-től boltolt zseb látható beépítve. Ezúton is köszi!







Pár héttel ezelőtt (miután egekig magasztaltam a 8 éve birtokomban lévő GTV-t :)) gyanúsan elkezdett hidegen csattogni a motor... Egy métert sem gurultam vele, majd pár nap múlva ismét elindítom és mégjobban jobban csattogott... Ajjajj, gondoltam itt nagy a baj. Óvatosan elgurultam vele Csörihez (nagy bátorság kellett hozzá, mert ez ugye 130Km nekem) Mire odaértem Csörihez, üzemi hőfokon a csattogás alább hagyott, de még mindig erősen baljós hangok jöttek a motorból, magasabb fordulaton pedig már szó szerint bántó hangja volt a V6 -nak. Gondoltunk mindenre ami szóba jöhetett, volt itt már vez.tengely cserétől elkezdve minden ami csak lehet. Aztán az kiderült, hogy a 15 év megtette hatását és kiégett az egyik henger kipufogó tömítése és ettől volt a motornak igencsak beteg hangja. Csöri azonban a problémát orvosolta, tömítés cserélve! :) A V6 ismét a megfelelő bariton hangon dorombol és ordítva süvít, ha úgy hozza a kedvem :) Nagy öröm és bódottá, ismét tökéletes a kicsike :)

Hétvégén barkács szakkört tartottam. Kiszereltem a klímapanelt és szétszedtem, mivel már jó ideje nem üzemelt a 3 tekerő "racsnija" :) A tartó műanyagok mindhárom helyen megrepedtek és a rugós pöckök kiestek a helyükről. Egy kis kézügyesség és kevés Loctite nedű felhasználása után újra olyan, mint régen. Véleményem szerint ez nem egy masszív konstrukció. De így van ez a korábban javított ablakemelő gomboknál is. Vajon a tervezés és tesztelés fázisában a mérnökök tényleg úgy gondolják, hogy amit alkotnak, az örök? :) Az elgondolás nem rossz, csak véleményem szerint kevés az anyag....


Voltak előjelei fogyott belőle a víz,és ha jobban meghajtottam,leállítás után bugyogott a tartály,hát utolérte a végzet,végleg felforralta a vizet.Tűzkarika átégett,beledolgozott a víztérbe.Volt itthon egy síkolt hengerfejem meg egy hengerfej tömítésem,fogtam és összeraktam.:) Meg lecseréltem a vezérműszíjat is ha már szét volt dobva...Hengerfej felújítás anno: 10000FT,hengerfejtömítés 7-8ezer környéke
Egy ideje már rakoncátlankodott a hűtőventilátor; hol ment, hol nem. Az egyik bűnös az előtétellenállás, jobban mondva annak hiánya. A hozzá vezető drótokat valaki valamikor összekötötte, de ez a kötés mára totálisan eloxidálódótt (első kép). A szigetelés is megolvadt a drótokon annyira melegedett. A másik a ventilátor csatlakozója, amelyik szintén megolvadt némiképp (második és harmadik kép). Sikerült egy bontott hibátlan csatlakozót (negyedik kép) szerezni zotya164 kartárstól (ezúton is örök hála :) ), úgyhogy (remélem) az összes hibaforrás kiküszöbölésre került.




Az alapjárat már új kora óta rakoncátlankodik. Aztán lett lambdaszonda csere, majd fojtószelep tisztítás. Minden egyes lépésnél javult a helyzet. Ma vettem a bátorságot és nekiálltam kitisztítani a légtőmegmérőt. Nagyon könnyen ment a szétszedés. Levettem a csatlakozót, a két csőbilincset, majd 20-s trox csavarhúzóval a csavarokat. Odabent minden tisztának tűnt. Féktisztítóspray-vel alaposan befújtam, de nem volt látható szennyeződés. Mindent visszatettem. Kicsit féltem, hogy nem lesz-e hibakód, de semmi gond nem volt, minden kontroll lámpa elaludt, a motor elindult. A próbakör során nem tapasztaltam csak minimális bizonytalanságot akkor, amikor magas fordulatról esett vissza a fordulatszám alapjáratra. De sokkal jobb. Nyilván a huzamosabb használat során derül ki, hogy van-e javulás.
Mindezek után meg kellett igazítani a jobb első fényszóró izzóját, mert fallal szemben állva látható volt, hogy össze-vissza szórja a fényt. A beavatkozás után minden ok.
Ma reggel az AKH-nál voltam Budaörsön, kiváló szervíz, szépen megcsináltak mindent, amit kellett. Ajánlom mindenkinek.