Blog
Érdekes mód a hátsó alsó lengőkarok belső csuklója gumiszilent volt, amit kapott bontottat abban már GL szem.
Ma felkerült a bal oldali hátsó kárpit. Azért csak a bal, mert sajnos tegnap a másikat ott felejtettem :( Majd jövő héten megkapom, de így most kétszer kell kiszednem az ülést a berakásához.
Annyira nem bonyolult, csak sokáig tart. A hátsó ülés alsó része lehajt, aztán a támlát ki kell szedni és akkor kényelmesen le-föl lehet rakni az oldalkárpitot.





Felkerültek az új ajtókárpitok és a kalaptartó két oldali konzoljai.
A műanyag patentokkal nem könnyű az élet, megküzdöttem vele, hogy mindet sikerültjön sérülésmentesen kiszedni és átrakni az újba.
Ha pedig már szét voltak szedve az ajtók, akkor a belső rész kapott egy wax alapú konzerváló bevonatot.







Tesóm kitalálta, hogy építsük át az autóm belsejét faceliftesre. Nagyon nem kellett rábeszénie :-)
Alf egy QV belsejét fogja megörökölni. Egyelőre odáig jutottunk, hogy ma beszereztünk minden hozzávalót: műszerfal, középkonzol, váltóbox, oldalkárpitok, légzsák, gyári pótféklámpa.



Felvittem Zé-hez a kocsit és 1 hétig nála pihent. Megcsinálta és jó. Meghajlok a tudás előtt és még egyszer köszönet a fórumos tanácsokért, nélkületek még lehet, nem lenne jó a kocsi! Most végre elkezdhetem használni.
Egyik Tatabányai műhelyben végre megoldóttak a futómű gondok, sikeresen beállították.
egyébb javítás elmúlt időszakban:
-generátor felújítás
-szervo olaj csere
-kormánymű koppanás enyhitése..
Így jártam... :-(
Ne hajtsatok át a piros lámpán, mert fájni fog... sőt, most már a sárgán se!
Ezekután még a zöldnél is lassítok :-P


Rosszalkodott, megnéztük, lambdaszonda... persze azért nem volt ennyire egyszerű és egyértelmű a dolog, de a mreni-től kapott kábel és progi sokat segített! Ezúton is köszi érte, ha olvasnád :-)
Lényeg, hogy egyet kicseréltünk, így most ez normális jelet mutat, elmúlt a rángatózás, erőtlenség, "túlfogyasztás", normálisan jár a motor. Viszont a másik szonda is néha furcsa értékeket mutat, ezért most tesztelem: mérem a fogyasztást, figyelem a motort stb... majd néha ránézek a hibakódra is... remélem nem kell még egy szondát vennem. Bár ha ez az ára, hogy menjen, akkor ám legyen...
Mielőtt megvettem az autóm már tudtam, hogy egy nagyszervíz mindenképp kelleni fog.
Az alkatrészeket(olaj,szűrök,vezérműszíj,görgők,vízpumpa) Erhard kolléga segítségével szereztem be.
A fórumot olvasgatva a szervóolaj cseréje is ésszerűnek tűnik, így ezt is beszereztem.
A szerelővel megbeszéltem egy szívósor és EGR tisztítást is, mert ez gyakori "hibaforrás" dejzel autóknál.
Ha ezek meglesznek, akkor remélhetőleg műszakilag teljesen rendben lesz a "taliga".(mert egy petákom sem maradt:D)
Azt még szeretném hozzátenni, hogy picit reszket a térdem amikor rábízom a járgányt a helyi szerelőkre, ugyanis 159-est még csak képen láttak:). A sokéves tapasztalat bízom benne, hogy pótolni fogja az adott típus ismeretét jelen esetben.
2011.07.17-én végre teljesült az álmom és boldog tulajdonosa lettem egy 159-es vasnak.
Székesfehérvárról vásároltam kereskedésből.
Az autó olaszban futott eddig.
Jelenleg vegyesek az érzelmeim. Egyrészt örülök az autónak és tetszik is nem kicsit.
Másrészt viszont bennem van egy jó adag félsz is, mert minden pénzem egy használt autóba öltem. Mindenki tudja, hogy ez veszélyeket,hibákat,költségeket rejt.