Blog
Tegnap "ismét" cserben hagyott az Alfa. Az ismét szó egész pontosan második alkalmat jelent, hiszen amikor a főtengely jeladó megadta magát, az volt az első eset.
Délután indultam volna...gyújtás rá, egy pár kontroll lámpa nem "aludt el" a szokásos módon+ a rádió nem indult el+ halványabb volt a belső világítás a szokásosnál.
Kis csodálkozás, nézelődés után a csomagtartó felé vettem az irányt és multiméteres mérés után megállapítottam, hogy az akksi gyenge, 10,5V-on áll :(
Mivel a benne levő Banner akku 7éves volt, az autóvillamossági szerelőm tanácsára nem akkutöltőt, hanem akkumulátort vettem.
A hirtelen, és közelben levő lehetőségek közül ismét Banner-t választottam, ezúttal egy 95 Ah-ás, 720A-es indítóáram leadására képes akksira esett a választás.
Alternatíva lett volna még számomra egy 100Ah 850A es Yuasa Japán akku, árban ugyan ennyiért, de végül a bevált Bannernél maradtam...pedig ki tudja...:)

Sziasztok..
Sajnos vége a dalnak. Ma írom meg 2011.09.17.-én.
2011.05.28.-án nem saját hibából összetört.
22 éves volt. Isten nyugtassa..Nem írok bővebben..
A hét elején kaptam teljesen új lámpát egy ismerősömtől és hát úgy gondoltam valamit lehetne vele kezdeni!
mivel már nagyon régóta tetszett a fekete első lámpa így megcsináltuk!
tudtam hogy Ystuc már egyszer csinált ilyet ezért elolvastam a blogban amit írt hogy hogyan készítette ő el!elolvastam megértettem de gondoltam azért még írok neki hogy mi lenne az amire figyelnem kellene az átalakítás során!
ahogy ő mondta 75 fok légkeveréses sütőben 5-6 perc!
gyönyörűen el engedi a ragasztó szerkezet a burát! ezután minden szükséges részt lemaszkoltam hogy ne legyen festékes " igaz én nem papírral maszkoltam mint ő hanem gyurmával mivel úgy alakítom és oda teszem ahova csak akarom"
miután megszáradt el mentem Peta74 barátomhoz akinek a segítségével összeragasztottuk a dolgot és beszereltük az autóba!
a látvány nagyon jó nekem nagyon tetszik!
következő lépés az indexek sötétítése lesz!






Végre elhoztam szerelőtől, és minden patent turbócsövet kicserélték a popsit megcsinálták, és kijavítgatták az akadó fényezési hibákat :) Jah és leszedettem a jeleket :)


-4 Alfás szelepsapi.
Száradna le mindkét keze a kis rohadéknak.
Csütörtök este visszakaptam a kocsit. Ahhoz képest, hogy már szerda estére kész volt. Mindegy. Munkadíjat nem is kellett fizetni. 7.300 HUF-ot adtam érte. De ez is az alkatrész árak. Kézifékkötelek, fékcsövek (ezt nem használtuk fel, mert halasztottuk a hátsó féknyereg cseréjét)
Futómű nagyon király lett. Tetszik az Eibach. Jövő héten írok róla többet, addig tesztelgetem. Eddig az úttartás, vezetési élmény, ... stb, stb minden sokkal jobb az előzőtől. Mintha könnyebb lenne a kormányt is tekerni. Ha jól emlékszem 6 éve Merwede rugók kerültek bele. Ami nem tetszik (kezdek vele megbarátkozni), hogy magasabb az előző ültetésnél. De lehet nem is kéne ezen siránkoznom, mert az alsó toronymerevítőre vigyázni kéne. :-P
Felső lengők perselyezve. Nem kopog most semmi. Meglátjuk meddig bírja.
A felső toronymerevítő is bekerült. Második nekifutásra csak. Nem tudom mi volt az oka, hogy először nem ment fel. A bejelölve a nulla állás és merre feszíthető.
Hátsó dob elé rakattunk egy új bilincset, mert ott mindig kifújt és szét is csúszott időnként. Kipufogó hővédőlemez ismét alátétezve nagyobbal. :-) Folyamatosan kiszakad.
Bal első ABS kábel meggyógyítva.
Fotót hamarosan töltök fel. Elég koszos a kocsi ahhoz, hogy ne legyen fotogén. Elég dokker szag van belül is. :-)
Amit észrevettem, hogy fújja az olajat megint a szelepfedél tömítésnél. Fenébe is! Hátul keresztlengőkart kell cserélnem...na jó le kell kezelni az alját is, mert a napon megbarnult. :-/
Jöhet a szélvédőcsere! Utána a karosszéria fóliázás!
(azért azt leírnám, hogy a 2005-ös évjáratú 307-esünknek nincs kevesebb gondja. Csupa kopó alkatrész neki is: turbó már olajos, lengéscsillapító, kézifékkötél, kuplung, termosztát...szóval nem szarolasz)
166.892 km
Hát igen igy néz ki egy 12 éves autó alja, köszönhető a hanyagságnak-nemtörődésnek, sajnos mikor megvettem az autót már láttam hogy az emelő sineknél már kapkodja a rozsada s a 4 égy év alatt idáig fajult a dolog.... hibás vagyok mert nem volt kellő képpen kezelve, de már késő bánat... igy a holnap viszem lakatoshoz hogy mit szóll hozzá s mennyibe fog fájni ez a kis plusz kiadás :( még a tél előtt meg kell csináltatnom,meg le is lesz kezelve az egész alja... képek: első kettő a vezető oldali- ez a lyukas,utolsó a másik oldal az még menthető, folytatás következik..



Reggel vittem. Másnap délután már hoztam el a verdát. De, messzire nem jutottam ámm. Karcsitól pár utcára nekem is jöttek... Egy friss jogsis csajszi ment GPS után... Csak a GPS nem mondta, hogy a következő sarkon macisajt is van. Ő meg egyenesen a kanyarodó főútvonalról...
Így le is amortizálta a bal elejét... Áhhh.
Az alkatrész beszerzés nem probléma:)
Csak. Ügye nem lett még kifizetve az autó. Az első adás-vételivel lett gfb kötve. Utána kölcsönadási. Majd a teljes vétel ár kifizetése után lett volna átíratás. Így egy kicsit macera volt a biztosítóval ügyet intézni. De megoldottuk:)


Szóval elkezdtem gatyába rázni.
Össze szedtem a megfelelő alkatrészeket s félreraktam. Közben használgattam is. Meglepett, hogy milyen kellemes egy ilyen 2,0 16V-s 155. A motor olajfogyasztásától eltekintve extra problémákat nem is produkált. El vittem Karcsihoz egy állag megóvó javításra is. mivel épp egy ugyan ilyen szinű 145 öst festett. Így a festék hibák és az egyéb látványos esztétikai hibák javítását bíztam rá. Tavaszra terveztem a nagy munkát.





