Blog
Első alkalom a 147GTA-val a Hungaroringen, jól éreztem magam. Nagyon kiváncsi voltam arra, hogy milyen lesz a GTA semi slick gumikkal. Meg általánosságban is kiváncsi voltam az autóra, már régen jártam a Hungaroringen, főleg autóval. Három etapra fizettünk be. Népes Alfás csapat gyűlt össze, remek volt a hangulat és jó volt látni sok más Alfát is a pályán:)
Elkezdtem kisérletezni a guminyomással, de ezt nem kellett volna. A végére hagytam örömautózást is időhajhászás nélkül, ekkor BeeGee-vel ketten mentünk, neki sajnos gondjai akadtak a gumikkal.
Sok tapasztalattal lettem gazdagabb, legfőképpen a gumik terén. Az nyilvánvaló, hogy a három menet közül az elsőben volt jó a guminyomás. A második menetre leengedtem 2.5-re melegen, ami nem tett jót, a harmadikra meg 2.2-re lett beállítva. Itthon volt időm átgondolni a dolgokat és erre jutottam az autó viselkedése alapján. Az utolsó menetben BeeGeevel volt a legcsúszósabb, ami miatt sok hiba is került a körbe. Azért mentünk egy 2.22.19-et:) Szerintem 2.20 alatt lehetett volna az a kör, ha rendben a nyomás s nem csúszik. Látványosan csúszott egyébként, minden kanyarban éreztem, a mansellben sikerült lejjebb csúszni az ívről, valamint a 13-as gyors jobbosban látványosan megindult a hátulja. Előtte is volt megcsúszás, a 15-ös jobbosban. Szóval látványos volt a különbség az első etap és a harmadik etap között az autó viselkedésében. Mivel nem változtattam semmin a guminyomáson kívül -kétszer is- , mindenképpen ez lehetett a hiba oka.
A legjobb mért köröm 2.21.62
Az első etapban lehetett volna egy ~ 2.19-es köröm, csak a 15-ös kanyarban feltartott egy telefonáló 740i... Erre nincs mit mondani
A legjobb köröm egyébként 2.18.36 lehetett volna a legjobb szektorok alapján, ami az első etapban volt. Egyébként a legjobb eredmények az első etapban történtek.
A tiszta körökben a köridők elég jó konstansok voltak, 5 tizeden belül mind.
A legnagyobb sebesség 184,5 km/h.
Levonva a következtetéseket, a 2.17-es idő elérhető, amit a következő alkalommal mindenképpen szeretnék elérni:)
A fantasztikus képekért köszönet BeeGee-nek!:))




A korábbi bejegyzésben látható jobb oldali féltengely gumiharang ki volt szakadva, ezért ki kellett cserélni. Szerencsére komplikációk nélkül ment a dolog.
És elérkezett ez a nap is. Fájó szivvel, de otthagytam Pirit a mesternél :( Hiányozni fog az ültetés adta kinézet, de sajnos fontos kezdett lenni a kényelem is. Láttam a lengőkarokat is, van bennük azért anyag rendesen, simán lehetne használni önvédelmi célokra is :D Ha minden jól halad és nem lesz gubanc, vasárnap vissza is kapom 4 centivel magassabban és új lengőkarokkal :) Szoritsatok!!!

Hétfőn már mennem kell munkába, addigra jó lett volna, ha négy egyforma kerék került volna az autómra (jelenleg egy téli van a B1-esen)
Egy nappal korábban az automax.hu internetes oldalán megrendeltem egy darab Hankook K110-es gumiabroncsot a szálszakadt helyett. Régebben is vásároltam már tőlük, személyesen. Mivel futárral is lehetett kérni, gondoltam legjobb, ha nem személyesen megyek el, nekem megér ennyi pénzt, hogy ne kelljen a dugóban araszolni érte. Meg is kaptam E-mailben a visszaigazolást, hogy hamarosan hívnak, és telefonon keresztül érvényesül a rendelés.
Rá egy napra,pénteken rákérdeztem, hogy mi a helyzet egyáltalán a megrendelésemmel?!
Mire közölte a cég alkalmazottja, hogy sajnos az a helyzet, hogy nincs nekik raktáron most ebből a gumiból, de választhatok másik mintájúból kettőt, vagy mégis, van egy mód, hogy az egy darab ilyen típusúhoz hozzájussak, csak azzal az a helyzet,hogy többe kerül, mert mástól kell megrendeljék!
Elmondtam, hogy azt én egyáltalán nem tartom korrekt megoldásnak, hogy azért, amiért rosszul működik az internetes rendelésük, én többet fizessek, ezért elállok a megrendeléstől.
Most itt vagyok péntek délután, és nincs gumi az autómon, csak mert megbíztam az Automax nevű kereskedésben :( Arra nem vették a fáradtságot, hogy visszahívjanak.

Ki kellett cserélni mindent, most új minden a kuplungrendszeren...sajnos mindezt Hollandiában ami kissé emelte a költségeket...
Most meg szarakodik az alapjárat, ez az autó a sirba visz...éhen fogok halni miatta...
Ha augusztus akkor kuplungozás :-(
Nohátakkor cserélődött az összes oil és hozzátartozó szűrő, akksi, toronycsapágyak, gumiharang. Visszakerült a helyére a jobb első dobbetét, így már nincs szörnyűborzalmas hangja, mert nem ér hozzá a kerék. Még a féktárcsákat és betéteket, meg a kuplungot kell cserélni. Már "alig várom"...
Hát így is úszkált, és pl csatornafedélre vagy gödörre elrántotta a popóját abba az irányba, ahol az útegyenlőtlenség volt. Kipróbáltam nagyobb guminyomást, kisebbet is, végül ma reggel visszamentem a futóműveshez.
Na:
kétféle kerékösszetartási adat van a 2,4es 10 szelepesre Elearn szerint is, és az autóklubos gép szerint is. Elsőre beállítottuk az egyik beállítást, ami ugyanaz, mint a 2,5 V6osoknál.
Na ez nem jött be.
Most ugye visszamentem, újabb mérés:
a kiinduló mérések eredményei nem egyeztek meg az előző beállítások záró méréseivel.
Hoppá
Na ilyenkor mi van? Kerékdőlésben 10 szögperc különbség is volt.
Na kiderült, h szerelve volt az állás, és újra lett kalibrálva.
Aham, lehet, hogy előtte már nem volt olyan pontos?
De az is lehet, hogy az azóta megtett cca 250km alatt jobban helyükre rázódtak az alkatrészek? Sok pici sokra megy.
Nem tudom, de az biztos, hogy nem egyeztek a dolgok.
Nem voltak pl összetartásban nagy eltérések, de most újra belőtték, elől és hátul is.
Most a másik beállítások szerint, ami csak a dízelhez való.
Ettől függetlenül a kerékdőlésem sajna nem a gyári.
Adatok, mérések:
7-26án hátsó kerékösszetartás: kezdő mérés bal -1,15° jobb 0,00°
7-26án hátsó kerékösszetartás: záró mérés bal 0,45° jobb 0,45°
(specifikáció szerint 0,35 és 0,55 között)
8-5én hátsó kerékösszetartás: kezdő mérés bal 0,80° jobb 0,60°
8-5én hátsó kerékösszetartás: záró mérés bal 0,25° jobb 0,20°
(specifikáció szerint 0,15 és 0,30 között)
látható, hogy a 0,45ből 250 km múlva, vagy az állás mechanikai javítása óta 0,8 lett bal oldalon, és 0,6 a jobb oldalon.
most ugye 0,45 helyett 0,25 volt a cél.
a kerékdőlés totál egyforma most mindkét oldalon -1°48'
előtte -1,54 és -1,42 volt, az -1,48 pont a kettő közt van.
azaz az egész kerékdőlés 6 percet balrább ment, ha jól értelmezem.
na kiváncsi leszek, hogy mit művel ezekkel a beállításokkal.
természetesen hátsó futómű állítás után az elsőt is állították, de az nem is értelmezem, amíg nincs kompletten az is felújítva, addig úgysincs sok értelme.
na meg akkor majd újra az egészet be kell állítani.
bárcsak ott tartanánk már...